15.01.2020 - 17:45 | Son Güncellenme:
Ticaretin uğradığı dijital dönüşümün en son gördüğümüz somut örneği güven damgası ile daha güvenli online alışveriş dönemini başlatan sistem oldu. Bu sistem akıllara şu soruyu getirdi: E-ticaret fiziki mağazaların sonunu mu getirecek? E-ticaret kanallarında öne çıkan trendler bu soruya açıklık getiriyor. İşte, 2020 yılında öne çıkacak 8 e-ticaret trendi.
Kişiselleştirme
Teknolojinin olumsuz sonucu olarak ortaya çıkan veri güvenliği endişesi, Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) ile ilgili yaptırımların artmasıyla giderilmeye çalışılıyor. Elbette bu durumda marka ve müşteri ilişkisi de kişiselleşiyor. Bu bağlamda 2020’de ve sonraki yıllarda derin veri analizi yapabilen yazılımlara ihtiyaç artacak, tüketiciye özel rahatsız edici unsur taşımayan yaratıcı reklamlar ön plana çıkacak. Özel hedef kitle oluşturma amacını taşıyan e- ticaret kurumları için kişiye özel kampanya sunmak seçenek değil, gereklilik olacak.
Derin Veri Analizi
İnternetin artan öneminin ortaya çıkardığı Derin Veri Analizi (Deep Packet Inspection - DPI), değişen öncelikler doğrultusunda fiyatlandırma ve tedarik zinciri süreçlerinde aktif rol oynayacak. E-ticaret sitelerinin artan iş yükünü hafifletebilecek yapay zeka temelli yazılımlara duyulan ihtiyaç artacak.
E-ticaret çözümleri
E- ihracatın öneminin daha çok anlaşılması inovatif e-ihracat yazılımlarının ön planda olmasını sağlayacak. Bu yıl farklı ülkelerden yayın yapma teknolojileri ve yurtdışı kargo entegrasyonu e- ticaret firmalarının gündeminde olacak.
Sesli arama
Amazon Echo, Google Home ve Alexa sesli asistanlar, mobil hayatın içinde sürekli olarak kullanılıyor. Yaygınlığı artan bu teknoloji, e- ticaret dünyasında ilham kaynağı oluyor. Yapay zeka tabanlı chatbotlar, sanal asistanlar ve sesli arama modüllerinin kullanımı birçok alanda yaygınlaşacak. Elbette yapay zeka kullanım alanlarından biri de e-ticaret olacak.
Podcast İçerikleri
İnsanlar zamanının çoğunu ekran karşısında geçiriyor. Bu durum dijital medya ürünlerinin bilgisayar ve taşınabilir cihazlara indirilebilecek şekilde yayınlanması olarak tanımlanan Podcast’ın yaygınlaşmasına neden oldu. Bu teknoloji e-ticaret dünyasının da ilgisini çekmeyi başardı. E-ticareti firmalarının yeni reklam kanalı Podcast içerikleri olacak.
Videolu alışveriş
İnternetin ticari kullanımındaki artış kadar videodan satın alma trendi de yükselişe geçiyor. Video paylaşım sitelerinin en popüler siteler arasında bulunması e-ticaret dünyasını video formatında reklam yöntemine yöneltti. Ürünle ilgili video izleme oranının yüzde 50’den fazla olmasına bakılırsa video eklentileri, e-ticaretin vazgeçilmezleri arasında yerini alacak.
Hedef Z kuşağı Yöntem Z kuşağının tarzını yakalamak
Z, alfabenin son harfi olsa da Z kuşağı satın alma gücüyle birinci sıraya yerleşiyor. Dijitalle doğan ve başka bir dünyadan haberi olmayan Z kuşağı 2,6 milyar nüfus ile dünya genelindeki en büyük tüketici grubunu oluşturacak. Bu öngörülere göre e-ticaret dünyasında hedef 1995 sonrası doğanların dahil olduğu Z kuşağı olacak. Markalar sosyal medyada dijital içerik pazarlama yöntemlerini kullanmaya başladı bile. 2020’de de e-ticaret dünyasının yükselişe geçen trendi Z kuşağının tarzı olacak.
4.0 pazarlama
Teknoloji hayat standartlarını değiştirince pazarlamanın da evrilmemesi düşünülemezdi. İnsan merkezli pazarlama olarak ifade edebileceğimiz, deneyimsel pazarlama olarak da bilinen 4.0 pazarlama, online alışverişin itici gücü oldu. Markaya ve kişiye özel emoji geliştiren markaları deneysel pazarlama konusunda örnek olarak gösterebiliriz. Deneyimsel pazarlamanın dijitaldeki örneklerini bu yıl e-ticaret sitelerinde daha sık göreceğiz.