02.04.2018 - 15:36 | Son Güncellenme:
Onur Binay/milliyet.com.tr
Çin’de 2013 yılında kurulan Honor, ana vatanı ve uluslararası pazarlarda önemli bir oyuncu olmayı başardı. CES'te bu yıl 8 ödül birden alan Honor'ın akıllı telefonları yakında Türkiye pazarındaki yerini alacak. Huawei'nin alt markası olan Honor'ın telefonları ve Türkiye planlarını Honor Türkiye Başkanı Kevin Wang ile konuştuk.
Akıllı telefonlarımızı Nisan ayının başında Türkiye pazarında satışa sunacağız.
İlk modeller hangileri olacak? Fiyat aralığı ne olacak?
Honor olarak bu yıl 5 modeli Türkiye pazarına sunmayı planlıyoruz. Yarın tanıtımını yapacağımız ilk iki modelimiz ise Honor 7X ve Honor 9 Lite olacak. Tanıtım öncesinde fiyat bilgisi veremem ama amiral gemisi özellikleri sunan tüm cihazlarımız için fiyatlar ‘erişilebilir’ olacak.
Honor ve Huawei arasındaki ilişkiyi anlatabilir misiniz?
Huawei ve Honor, Huweri Grup çatısı altındaki iki markadır. İkisi de farklı tüketici segmentlerine hitap eder ve farklı modellerden oluşan, farklı bir ürün portföyüne sahip. Huawei ve Honor, ortak ARGE kaynaklarına sahip ama Honor’un ürün geliştirme ekibi ayrı. İki marka da çatı şirketin uluslararası erişiminden, teknolojisinden ve kaynaklarından faydalanıyor.
Her iki marka da artık pazarda olacak, bu sizi nasıl etkileyecek?
Çift marka stratejisi farklı pazar segmentlerinde rekabetçi avantajımızı korumamızı sağlıyor. Huawei, farklı marka stratejisiyle iş dünyasına ve premium segmente hitap ederken, Honor’un odağı daha farklı. Genç ve eğlenceli bir marka olarak gençler ve trendleri belirleyenler için varız. Honor; samimi ve cool bir deneyim ve ürünlerle gençlerin karşısına çıkacak, başarısının altında yatan genleri tüm dünyadaki gençlere ve trendleri belirleyenlere sunacak.
Türkiye, inanılmaz bir potansiyele ve akıllı telefonlar için artan bir talebe sahip. 80 milyon nüfusunuz var ama yılda sadece 12 milyon akıllı telefon satılıyor, bu da potansiyeli ortaya koyuyor. Türkiye bizim için kritik pazarlardan birisi.
Türkiye bizim için sadece bir ülke değil, çünkü öyle olsa bir bölge merkezi olurdu. Türkiye, Honor için bir bölge olarak değerlendiriliyor, böylece doğrudan merkeze bağlı olarak çalışıyor. Bu sebeple buraya odaklanacağız, bu sebeple de Türkiye’ye Honor ekibini yönetmek üzere geldim. Bugüne dek Honor 74 ülkeye ve bölgeye ulaştı, bunlar arasında Batı Avrupa, Kuzeydoğu Avrupa, Rusya, Güney Pasifik, Orta Doğu, Güneydoğu Asya, Orta Asya, Hindistan, Kuzey Amerika yer alıyor.
Ülkemizdeki büyüme stratejiniz nedir? Hedefleriniz nedir?
Türkiye’de mantıklı fiyatlara sahip telefonlar satmak istiyoruz. Akıllı telefonları erişilebilir fiyatlarda tutmak, teknolojiyi anlayan ve takip eden kişiler için de mantıklı bir seçenek olarak görünüyor.
Kalite ve fiyat önceliğinin dışında spor, müzik, moda gibi farklı alanlardaki hayranlarımızın sayısını artırmak istiyoruz. Dokunduğumuz her yerde yerel iş ortaklarıyla çalışmalar yapıyoruz.
Honor uygun fiyatlı telefon üreticilerinden birisi. Türkiye’de de fiyatlar uygun kalabilecek mi?
Türkiye’de premium özelliklere sahip, orta segment akıllı telefonlara dönük bir ihtiyaç olduğunu görüyoruz. Türkiye’deki 1.000-2.000 TL seviyesindeki cihazlar şu anda rakiplerin yeterince iyi fiyat/performans oranına sahip olmayan ürünleriyle dolu. Bu boşluğu Honor olarak biz dolduracağız.
Birçok rakibin modellerinde kablosuz şarj, yüz/iris tanıma özellikleri mevcut. Bu özellikler sizin için önemli mi? Uygun fiyatlı telefonlarda bu özellikleri görebilecek miyiz?
Evet, göreceğiz. 7X modelimizdeki yüz tanıma özelliği bir amiral gemisi özelliği ve erişilebilir bir fiyatla tüketicilere sunacağız. Bu özellikle gizlilik sağlayabileceksiniz. Ayrıca akıllı ekran kilidi bildirimleri sayesinde ekran kilidi yüzünüzü tanıyarak açılmadan, bildirimlerinizin içeriğini kimse göremeyecek.
Honor sadece akıllı telefona mı odaklanacak, diğer ürünleri de Türkiye’de görebilecek miyiz?
Kurulduğu 2013 yılından bu yana genç ve hızlı büyüyen bir marka olan Honor, 2014 yılında küresel yayılmaya başladı. Honor’un çeşitli pazarlardaki başarıları kaliteli ürün, kesintisiz yenilikçilik, sağlam iş ortakları ağı ve yerel ihtiyaçları iyi anlamamız sayesinde gerçekleşti. Honor’un farklı ürünleri de bulunuyor fakat öncelikle akıllı telefon ile işe başlıyoruz. Honor, harika ürünler üretmeye, sağlıklı iş ilişkileri geliştirmeye ve tüketicilerle daha yakın bir bağ kurmaya devam edecek. Böylece işimizi büyütme hızımızı koruyacağız ve Honor’u Y Kuşağı’nın telefonu yapacağız.