06.11.2013 - 12:51 | Son Güncellenme:
Konum ve navigasyon devi TomTom, İstanbul trafiğinin merak edilen verilerini gözler önüne serdi. Trafik sıkışıklığının belli saatlerde yüzde 100'ün üzerine çıktığı İstanbul'da, yılın en kötü trafiğinin yaşandığı gün 13 Temmuz oldu.
Küresel navigasyon sistemleri şirketi TomTom, İstanbul trafiğinin bilinmeyen verilerini ortaya çıkardı.
İstatistiklerde İstanbul trafiğinin özellikle akşam saatlerinde yüzde 100'ün üzerine çıkan sıkışıklığa maruz kaldığı belirtilirken, yılın en kötü trafiğinin yaşandığı gün, Razaman'ın ilk Cumartesi'ne denk gelen 13 Temmuz oldu.
TomTom’un Trafik Endeksi, 6 kıtada ve 169 şehirde trafik sıkışıklığını ölçerek İstanbul’u dünyanın trafiği en sıkışık ikinci şehri olarak belirledi.
Trafiğin en hafif olduğu zamanlar ile trafiğin en sıkışık olduğu zamanları, yerel yollara ve otoyollara bakarak kıyaslayan Trafik Endeksi, bu kıyaslamalara bakarak trafiğin en sıkışık olduğu şehirleri belirledi:
1. Moskova
2. İstanbul
3. Rio de Janeiro
4. Varşova
5. Palermo
6. Marsilya
7. Sao Paulo
8. Roma
9. Paris
10. Stockholm
TomTom Türkiye Ülke Müdürü Enis Yücesan: “Yaptığımız araştırmalar sonucu ekonomik krizin bitmesi ve küresel ekonominin canlanması ile trafik sıkışıklığının arttığı net bir şekilde belli oluyor. Trafik sıkışıklığını gidermek için düşünülen yöntemlerin başında gelen yeni yol yapma veya var olan yolları genişletme fikirleri artık etkili değil çünkü trafikteki araç sayısında bir değişim yaşanmamaktadır. Türkiye’de trafiğin yönetilme şeklinin kayda değer bir değişime ihtiyacı var.”
Marmaray’ın İstanbul, Asya ve Avrupa kıtaları için çok önemli olduğunu belirten TomTom’un trafik uzmanları, bu projeye rağmen otobüs ve diğer toplu taşıma araçları sayısında bir azalma olmayacağına, dolayısıyla da trafik sıkışıklığında hissedilir bir rahatlama sağlanamayacağına dikkat çekiyor.
Yücesan: “İstanbul’daki trafik sorunu, sanıldığı gibi Boğazlardaki tıkanmadan değil; özellikle Avrupa Yakası’ndaki Levent ve Şişli bölgelerinde, herkesin ayni güzergahı kullanmasından kaynaklandığından, İstanbul’un trafik sorununun çözülebilmesi için, öncelikle eş zamanlı trafik bilgilendirme sistemine geçilmesi ve sinyalizasyon sisteminin de buna göre sürücüleri boş yollara yönlendirmesi gerekiyor” dedi.