TwitterLinkedinFlipboardE-postaLinki KopyalaYazı Tipi
Bir milyar aktif kullanıcıya ulaşan Instagram, yeni mobil video uygulaması IGTV’yi tüm dünyada kullanıma sunuyor. Artık Instagram'a 60 saniyeden uzun videolar yüklenebilecek.
Instagram’ın içinde yer alan IGTV uygulamasıyla insanlar, süresi 1 saate kadar çıkabilen dikey videolar izleyebilecek. İnsanların daha anlamlı bağlantılar kurabilmesini hedefleyen IGTV, özellikleriyle diğer mobil video deneyimlerinden ayrışıyor:
Haberin Devamı
Mobil öncelikli: IGTV, insanların telefon kullanım alışkanlıkları doğrultusunda tam ekran ve dikey videolar için tasarlandı. Kolay kullanım: Uygulamaya girildiğinde oynatmaya başladığından arama yapmayı gerektirmiyor. Kaliteli içerik: IGTV Instagram ağı üzerinde kurulduğundan, kanallar da Instagram’daki içerik üreticiler. Böylece insanlar halihazırda takip ettikleri hesapların videolarını izleyebilir ve yenilerini keşfedebilir.
Bugünden itibaren tüm dünyaya sunulan IGTV’de bazı hesaplar kanallarına video eklemeye başladı. Bunlardan bazıları:
Lele Pons (@lelepons)
Tyler Blevins (@ninja)
Susie Shu (@susiemeoww)
Kim Kardashian West (@kimkardashian)
Kevin Hart (@kevinhart4real)
Virgil Abloh (@virgilabloh).
Chris Hemsworth (@chrishemsworth)
Instagram'ın uzun formatlı video merkezinin ayrıntıları şu şekilde:
Instagram, içerik oluşturucuların, videolardaki mevcut 60 saniyelik sınırdan daha uzun olan 4K, tam ekran, dikey olarak yönlendirilmiş videolar yüklemesine izin verecek.
Videolar, popüler videoların küratör bölümlerini içeren merkezi bir yerden sunulacak. Daha önce izlemeye başladığnız videoları kaldığı yerden izlemeye devam edebileceksiniz.
İçeriklerin YouTube’taki yıldız yapımcıların içeriklerine benzer kalite ve nitelikte olması bekleniyor. Ancak Netflix veya HBO kalitesinde olmayacak.
Instagram, içerik oluşturucuların, diğer sosyal ortamlara, e-ticaret mağazalarına veya web sitelerine trafik çekebilmeleri için videoda kaydırarak ziyaret edebilecekleri bir bağlantı eklemesine izin verecek.
Instagram, içerik oluşturucuların uzun videolarından para kazanmasına izin vermeyi planlıyor. Bu, reklamverenlerin potansiyel olarak gelir payı kazanmasıyla reklam öncesi veya reklam arası reklamların biçimini alabilir.