TeknolojiErkekler en çok prezervatif ve çorap aldı

Erkekler en çok prezervatif ve çorap aldı

02.03.2015 - 14:13 | Son Güncellenme:

Alışveriş verilerine göre erkekler 2014’te en çok sırasıyla boxer, prezervatif ve çorap alışverişi yaptı.

Erkekler en çok prezervatif ve çorap aldı

2013 yılının başında hizmet vermeye başlayan, alışveriş yapmaya zaman bulamayan ve bundan hoşlanmayan erkeklere Türkiye’de ilk defa abonelik modeliyle iç çamaşırı, çorap, tıraş-bakım ürünleri, aksesuar ve prezervatif gönderen Erkekpaketi.com, paketleri erkek karakterlerine göre kişiselleştirince satışlarını 2014 yılında iki kat artırarak CEO’lardan bile ilgi görmeyi başardı. Sitenin verilerine göre erkekler 2014’te en çok sırasıyla boxer, prezervatif ve çorap alışverişi yaptı.

Erkekler Fiyata Bakmıyor Kadınlar ise Detaycı

Çoğu erkeğin angarya gördüğü ve alışveriş yapmaktan hoşlanmadığı iç çamaşırı, çorap, tıraş-bakım ürünleri ve prezervatifi müşterilerine ayda bir, iki ayda bir ve üç ayda bir seçenekleriyle düzenli olarak gönderen Erkekpaketi.com, zamanını bu tarz alışverişle geçirmek istemeyen ve hatta bundan hiç hoşlanmayan erkekler ile bu alışverişle uğraşmak zorunda kalan kadınlar için hayli değerli bir hizmet sunuyor.

Erkeklerin kendi kişisel ihtiyaçları için alışverişe çıkmaktan üşendiği ve bu yüzden eski ve yıpranmış çorap ve çamaşırlarla idare etmesi mantığından hareketle hayata geçirilen girişimin diğerlerine göre farkı, müşterinin seçtiği paketi istediği sıklıkta tekrar tekrar ayağına götürmesi. Böylece müşteri bir daha siteye girip ürün seçme ve ödeme sorunundan kurtuluyor.

Erkekpaketi.com kurucusu Ersin Mete Ertürk “Abonelik modeli, özellikle son üç yılda ABD ve Avrupa’da birçok önemli girişimin çıktığı tamamen farklı bir iş modeli yarattı. Ülkemizde ise henüz daha çok yeni. Abone olarak hizmet alan müşteriye sunulan ekonomik fayda, kolaylık ve zaman tasarrufu tüketicilerin buraya yönelmesini sağlayarak ilgisini artırmakta. Önümüzdeki iki sene içinde özellikle gıda, giyim ve kozmetik alanında çok daha fazla abonelikle çalışan e-ticaret girişimleri çıkacaktır.” dedi.

Online’da genel alışveriş alışkanlıklarına bakıldığında erkeklerin, kadınlar kadar detaycı olmadığına ve çok fazla araştırma yapmadığına değinen Ertürk, “Erkekler sadece ihtiyacı olan şeyleri alıyorlar. Fazla vakit harcamıyorlar. Fiyat ikinci planda kalıyor. Onlar için önemli olan ihtiyacını hemen karşılayıp bu işi sonlandırmak. Burada en önemli konu, sistemi müşteri için basit hale getirmek, ona zaman kazandırmak, yani bunu otomatikleştirmek. Erkekler ihtiyacı olduğunda seçip, alıp çıkıyor, fiyatı çok dert etmiyor. Kadınlar ise tam tersi. Çok geziyor, araştırıyor, yorumları okuyor, kampanyaları takip ediyor.”
Playboy, Havalı Adam ve CEO’lara Özel Paketler

Ertürk “Açılalı iki yıl olmasına rağmen şu an için 50 bin üyemiz ve yaklaşık 15 bin kişilik sadık bir müşteri kitlemiz oluştu. Online’da viral olarak ve kulaktan kulağa pazarlama ile önemli bir bilinirlik yakaladık. Bu yüzden müşterilerimiz arasında üst düzey yöneticiler ve önemli şirketlerin CEO’ları da yer alıyor. Gelen taleplere karşılık olarak çeşitli karakterlere göre hazır paketler oluşturmaya karar verdik. Üst düzey yönetici ve CEO’lar için oluşturduğumuz CEO Paketi’ne abone olanlar, alışveriş yapmaya zaman bulamadıkları için yaptığımız rutin gönderimlerle paketini kapısında buluyor ve böylece değerli zamanları kendisine kalıyor.

Paketin içeriği ve ürünlerin markaları ise kendileriyle yapılan değerlendirmelerle ortaya çıktı. Ortalama bir üst düzey yöneticinin ihtiyacı olabilecek her şey bu pakette mevcut. Bununla birlikte, üst düzey yöneticiler sürekli seyahat eden, ani bir işi çıkabilen ve devamlı hareket halinde olan kişiler olduğu için yine onlara özel Acil Durum Paketi’ni de hayata geçirdik. Artık kendimizi ürün satan bir firmadan ziyade profesyonel bir hizmet firması olarak görüyoruz. Müşterilerimize mükemmel ve eğlenceli bir deneyim yaşattığımıza inanıyoruz.” dedi.

Şirketin en çok rağbet gören diğer hazır paketleri ise, Maço Paket, Playboy Paketi, Havalı Adam Paketi, +18 Paketi ve Sportif Erkek Paketi. Ertürk, “Biz müşterilerimize daha eğlenceli ve tam olarak ihtiyaçlarına yönelik bir hizmet sunuyoruz. Karakterlere göre yarattığımız hazır paketler çok ilgi gördü. Her birinin ayrı bir hikayesi var. Örneğin Playboy Paketi, bir gün arkadaşlarımla gittiğim bir barda etrafımdakileri gözlemlediğimde aklıma bir anda geldi. Müşterilerimizin kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Bu sıkıcı alışverişi mükemmel bir deneyimle onlar için eğlenceli hale getirme işini üstleniyoruz. “ dedi.

2014’ün En Çok Satılanları Boxer, Prezervatif ve Çorap

Erkekpaketi.com’un kurucusu Ersin Mete Ertürk, 2014 yılında erkeklerin alışkanlıklarıyla ilgili de birçok veri elde ettiklerini belirtti. Buna göre, en çok satılan üç ürün sırasıyla Boxer, Prezervatif ve Çorap. Üç büyük şehirden sonra en çok talep sırasıyla Adana, Kayseri ve Erzurum’dan. Hazır paketlerden en çok tercih edilenler ise Maço, Havalı Adam ve CEO. Erkeklerin en çok tercih ettiği abonelik süresi ise üç ayda bir gönderim.

Ortalama bir erkeğin 2014 yılında aldığı yeni çorap sayısının 15 çift, boxer veya slip adetinin ise 10 olduğunu söyleyen Ertürk, “Avrupa’da durum bize kıyasla daha yüksek. Aynı dönem baz alındığında Avrupa’da bir erkek yılda ortalama 24 çift yeni çorap ve 15 adet boxer veya slip satın aldı. Geçtiğimiz yıl bu rakamlar bizde çok daha aşağılardaydı. Büyüyen bir trend var ve aradaki fark her geçen yıl kapanacak. Bizim gibi online tarafta erkeklere bu tarz hizmet veren firmalar çoğaldığında tüketim rakamları da artacaktır” şeklinde ifade etti.