01.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
İSTANBUL Milliyet
Cumhur İttifakı’nın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Binali Yıldırım, Kanal D’de yayınlanan ‘Seçim Özel’ programında seçim kampanyasını ve İstanbul’a yönelik projelerini anlattı. Kanal D Haber Başkanı Buket Aydın moderatörlüğünde, Demirören Medya Grubu CEO’su ve Milliyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Mehmet Soysal ve Hürriyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Hande Fırat’ın sorularını yanıtlayan Yıldırım’ın açıklamaları şöyle:
KATLANABİLİR TRAFİK: İstanbul’da günde 31 milyonun üzerinde yolcu var. 2023’te 37 milyona çıkacak. 1000 kişiye düşen araç sayısı 187. Çözüm toplu ulaşımda. Toplu ulaşımda da asıl çözümü oluşturan sistem raylı sistem. Mart’ın 10’unda uzun yıllardır yapımı devam eden Gebze-Halkalı banliyö hattı devreye girecek. Onunla birlikte raylı sistem 238 kilometreye çıkmış olacak ama yetmez. 5 yıl içinde 518 km’ye çıkarmayı hedefliyoruz. O zaman vatandaşlar bulundukları her yerden 750 metre gittiklerinde bir metro istasyonuna ulaşacak. Buna ulaşırsak Tokyo’yu da geçiyoruz, Londra’yı da geçiyoruz. Kısacası İstanbul’un trafiği, 5 yıl içinde ‘katlanılabilir’ hale gelecek.
3 KATLI TÜNEL PROJESİ: İki köprü arasında 3 katlı bir tünel projemiz var. Söğütlüçeşme’den başlıyor. Ünalan’dan Altunizade’den iki köprü arasından geçeceğiz, Gayrettepe’den Tüyap’a kadar uzanan bir raylı sistem olacak. Bu sistem çok büyük bir yük alacak. Batı-Doğu aksında yeni bir ulaşım akışı olacak. Bu E-’5’e, E-6’ya paralel bir aks. Burada metrobüs var... Metrobüsle ilgili de bir sıkıntı var. Kapasite üzerinde bir çalışma durumu var. Bir otonom sistemiyle kapasiteyi yüzde 50 arttıracağız. Araçlar 18 metrelik. 24 metreye çıkaracağız. Bunlar sinyal alışverişiyle haberleşecek. Duraklara hemen ulaşacak.
YENİ OTOYOLLAR: Yeni otoyollar yapılacak. 240 noktada İstanbul’da trafik düğümleniyor. Bunlar tek tek tespit edildi. Buralarda kavşak çözümleri var. Buradaki lokal damar tıkanıklarını açma projemiz var. Bir de otobüs seferlerini gözden geçireceğiz. 2023’e kadar 6 bin otobüs filosu var, bu 8 binin üzerine çıkacak. Otobüs seferlerini koyarken şuna dikkat edeceğiz; diğer taşıma sistemleriyle entegre sağlanacak. Ayrılıkçeşme’de metrobüste inen bir kişi Sancaktepe’ye gidecekse ona uygun bir otobüs hattı koyacağız. Bu aktarma noktalarına parklar yapacağız. İşini bitirdikten sonra geri dönüp aracını alacak ve evine rahat rahat gidecek. Akıllı trafik yönetimi olacak. Sancaktepe’de bir merkez kuruluyor. İstanbul’un trafiği 7/24 avucunuzun içinde olacak. Mesela ışık 2 dakikaya ayarlanmış ama beklemen gerekmiyorsa pat sana geçiş verecek, yeşil yanacak.
AMBARLI’YI RO-RO HATTI: Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü yaptıktan sonra büyük araçları birinci ve ikinci köprüden geçirmiyoruz. Bu İstanbul trafiğini olağanüstü rahatlattı. Bir müddet hissedildi ama tekrar arttı. Şimdi otobüsler, TIR’lar merkezden çevreye gidiyor. Buna bir şey daha getiriyoruz. Halkalı tarafından, Ambarlı’ya RO-RO hattı kuracağız. Lojistik merkezler kuracağız. Ürünler büyük araçlarla buralara taşınacak. Küçük araçlarla şehir içine dağıtılacak.
BİSİKLET YOLU MÜJDESİ: Bisiklet kullanıcılarına müjdelerim var. Şu anda yanılmıyorsam 179 km bisiklet yolu var. Bin 86 km’ye çıkaracağız. İstanbul’un 20 tane deresi var. Bu derelerin çok azı orijinal haliyle duruyor. Birçoğu E-5 ile TEM arasında dere özelliği kaybolmuş. Bizim yapacağımız iş bu dereleri tekrar ihya etmek. Böylece sele karşı bir güvenlik sağlamış olacağız ve bu derenin iki tarafında da yürüyüş ve bisiklet yolları olacak.
SONUÇLARI KESTİRMEK ZOR: Hem AK Parti’deki arkadaşlarıma hem de MHP ilçe başkanlıklarına gidiyorum. Muazzam bir heyecan var. Ciddi bir kaynaşma var. Bu da beni mutlu ediyor. Bütün seçimler önemlidir. 2002’den beri seçim seçim seçim... Milleti yorduk. Bu seçim şu bakımdan önemli; yerel seçimlerde ilk defa ittifakla seçime gidiliyor. Bunun nasıl bir sonuç ortaya koyacağını kestirmek zor. Benim tercihim, bu seçimlerin yerel düzeyde kalması. Merkezi siyasetin keskin gündemine karışırsa üzülürüm. İstanbul Türkiye’yi yaşayan bir şehir. Vergi gelirlerinin yarısını, turistlerin üçte birini yaşayan bir şehir. İstanbul’un geleceğini doya doya konuşmak adayları tartmak bakımından önemli. İttifaklar arasındaki savaşa dönerse İstanbul arada kaynar gider.
‘Kanal İstanbul bir güvenlik projesidir’
Yıldırım, Kanal İstanbul projesine ilişkin olarak şunları söyledi: “İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin başlattığı bir proje değil ama İstanbul’a yapılmış bir proje. Kanal İstanbul projesi milli güvenlik meselesi olan bir proje. Şehrin ortasında deniz geçen bir şehir başka yerde yok. Bizim boğazı korumamız lazım. Her yıl 140 milyon ton petrol taşıması yapılıyor. 12 bin gemi. Bir tanesinin başına bir şey gelse, çatışma olsa oluşacak boyutları düşünebiliyor musunuz? Kıyı emniyeti tek yön trafiği uyguluyor. Senin ticaretin mi önemli, İstanbullunun can güvenliği mi? Onun için Kanal İstanbul ikinci bir yoldur. Türkiye’nin ulusal güvenlik projesidir.”
Haydarpaşa tasarım merkezi olacak
Esenler’deki otogarı kaldıracağız. Artık oraya giriş-çıkış zorlaştı. Ciddi anlamda şehir içi trafiğini tıkayan bir hale geldi. Orası kalkacak, uydu dediğimiz, yeni havaalanına yakın 2 tane, Tuzla’da da 1 tane olmak üzere 3 otogar yapılacak. Bu noktalara da raylı sistem yaptığımız için otobüs terminalinden gelenler de havalimanına ulaşabilecek. Bütün bunlardaki amaç, lojistik merkezli trafiği şehrin çeperlerinde tutmak. Erenköy’deki gümrüğü kaldırıyoruz. Haydarpaşa Limanı da kalkacak. Orası da tasarım merkezi olacak.
‘Seçim bitince siyaset olmaz’
Yıldırım şöyle devam etti: “Ben Cumhur İttifakı’nın adayıyım ama 10,5 milyon seçmeninin tamamının oyuna talibim. İstanbul’un her semtinin, İstanbul’da yaşayan herkesin başkanı olacağım. Seçim bitince siyaset olmaz. Vatandaşlarım beni bilir. Vatandaşa bir fayda sağlamıyorsa yaşam kalitesini artırmıyorsa ben o siyasette yokum. Fikirleri ne olursa olsun İstanbul geleceğinde bütün hemşehrilerimi birleşmeye çağırıyorum ve herkesten destek istiyorum. Ortak geleceğimiz İstanbul için istiyorum, kadınlarımız, gençlerimizin geleceği için istiyorum. Farklı fikirlerimiz olabilir ama İstanbul için birlikte hareket etmek, gücümüzü birleştirme ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. İstanbul Türkiye’nin bir özeti.”
KÜRTLER İÇİN AYRI ÇALIŞMAYA GEREK YOK: Kürtler için ayrı bir çalışma yapmamıza gerek yok. Onlar İstanbul’un yerlisi haline gelmiş. Kimse ‘ben Kürtlerin oylarına hükmediyorum buraya verin’ deme haddine sahip değil. Ben bütün kesimlerden oy alacağımı düşünüyorum. Meseleye parti kalıplarında bakmıyorum. Büyük fotoğraf İstanbul. Ben İstanbul’a ve güveniyorum. Son 15 güne kadar kararsızların tavrı belli olur. Daha çok temasla, İstanbulluları daha çok dinleyeceğiz daha az konuşacağız. Organik bir kampanya yapıyoruz.
Ortak geleceğimiz başlığında 9 bölüm
Yıldırım, “Bizim İstanbul ortak geleceğimiz başlığında 9 tane bölüm var. Birisi üreten İstanbul. İkincisi kolay İstanbul. Diğerleri özetle de şöyle; Yeşil İstanbul. Çevreci İstanbul. Yaşayan İstanbul. Dinamik İstanbul. Herkes İçin İstanbul. Güvenli İstanbul. Akıllı İstanbul” dedi.