Siyaset15 ili bağlayan projenin ilk etabı bu yıl bitecek

15 ili bağlayan projenin ilk etabı bu yıl bitecek

10.02.2013 - 16:49 | Son Güncellenme:

36 milyon insan 30 milyar dolarlık proje ile birbirine bağlanacak. Demir yolu ile 15 ilin birbirine bağlanmasını öngören bir projelerinin bulunduğunu dile getiren Yıldırım, burada yaşayan nüfusun 36 milyon olduğunu, bu yıl itibarıyla Eskişehir, Bilecik, Bursa, Kocaeli, İstanbul hattını bitireceklerini, devam eden yollarda Bursa-Bilecik bağlantısını, ardından Kırıkale-Yozgat-Sivas ile Ankara’dan Afyonkarahisar, Manisa ve İzmir’e bağlantı yapacaklarını anlattı

15 ili bağlayan projenin ilk etabı bu yıl bitecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ”Bölünmüş yollarda sadece Türkiye’de değil, dünyanın gıpta ile izlediği bir başarıyı yakalamış durumdayız” dedi.

Bakan Yıldırım, bir dizi ziyaret için geldiği Isparta’da yapımı devam eden Göltaş Çimento Kavşağı’nda incelemelerde bulundu, yetkililerden bilgi aldı.

Daha sonra Isparta Valiliği’ne giden ve sivil toplum örgütlerinin temsilcilerinin bulunduğu istişare toplantısına katılan Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, ziyaretinin asıl nedeninin Isparta’da devam eden ve gelecekte yapılacak projeler hakkında bilgi vermek olduğunu söyledi.

Son 10 yıl içerisinde Türkiye’nin altyapı hizmetlerinde çevresini değiştirdiklerini, Türkiye’yi 2023’e hazırlayan önemli projeler gerçekleştirdiklerini vurgulayan Yıldırım, bunun göstergesi olarak 2003 başında 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yola 10 yılda 16 bin 250 kilometre eklediklerini, bu şekilde toplam 26 bin 350 kilometre bölünmüş yolun oluştuğunu kaydetti.

Türkiye kara yolları ağının üçte birinden fazlasının bölünmüş yol olduğunu, birbirine bölünmüş yollarla bağlanan il sayısının 6’dan 74’e çıktığını dikkati çeken Yıldırım, ”Bölünmüş yollarda sadece Türkiye’de değil, dünyanın gıpta ile izlediği bir başarıyı yakalamış durumdayız. Bölünmüş yollardan sonra son 10 yılda motorlu araç sayısı yüzde 110 artarak 8 milyondan 17 milyona, trafik kazası sayısı da 500 binden, 1,5 milyona çıktı. Can kaybı oranı yüzde 41 azaldı. 4 bine yakın insanımız öldü. Bu kadar trafik yoğunluğu artışına rağmen bu sayı 3 bin 800’e geriledi. Amacımız bunu daha da azaltmak” diye konuştu.

AB ortalamasını yakalamış durumda olduklarını anlatan Yıldırım, ”Bir tane vatandaşımızın hayatını bu yolla kurtarmaya vesile olduysak bu bile dünyaya bedeldir” dedi.

Bölünmüş yolların kullanılmasıyla oluşan zaman ve yakıt tasarrufundan 1 yılda 14,5 milyar lira tasarrufa ulaşıldığına işaret eden Bakan Yıldırım, ”Bölünmüş yollara biz 50 milyar lira para harcadık. Bunu 14,5 milyar liraya böldüğünde 5 yılın altında bir sürede bölünmüş yol, kendini amorti etti. Türkiye bu konuda çok geç kaldı. Yol bile en karlı yatırım işi haline geldi” diye konuştu.

Bölünmüş yolları sıcak asfaltla otoyol kalitesine dönüştürdüklerini dile getiren Yıldırım, 2015-2019-2023’e kadar planlarını yaptıklarını, 2023’te Türkiye’de bölünmüş yolun 36 bin 500 kilometreye ulaşacağını kaydetti.

Yıldırım, ”Eski vali Ali Rıfat Paşa’nın ’Ulaşamadığın yer senin değildir’ düsturuna göre çalışıyoruz. Çok önemli ölçüde yol yapımı gerçekleştirdik. Ara hedefler var” dedi.

-Demir yolu ile 15 ilin birbirine bağlanması projesi-

Haberin Devamı

Bakan Yıldırım, Türkiye’nin hızlı tren hayalinin çok eski olduğunu, 60’lı yıllardan bu yana hızlı tren beklentisi bulunduğunu, bu özlemin kendi iktidarları döneminde Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hattı ile giderildiğini belirterek, bu hat açıldığından bu yana 8 milyon vatandaşın seyahat ettiğine dikkati çekti. Yıldırım, ”Türkiye, 40 yıllık bir gecikmeye rağmen Avrupa’da 6, dünyada 8’inci YHT işletmeciliğine veya altyapısına sahip ülke unvanına kavuştu. ABD ve İngiltere’de YHT yok, amacımız bunu yaygınlaştırmak” şeklinde konuştu.

Demir yolu ile 15 ilin birbirine bağlanmasını öngören bir projelerinin bulunduğunu dile getiren Yıldırım, burada yaşayan nüfusun 36 milyon olduğunu, bu yıl itibarıyla Eskişehir, Bilecik, Bursa, Kocaeli, İstanbul hattını bitireceklerini, devam eden yollarda Bursa-Bilecik bağlantısını, ardından Kırıkale-Yozgat-Sivas ile Ankara’dan Afyonkarahisar, Manisa ve İzmir’e bağlantı yapacaklarını anlattı.

Bu projelerin toplam maliyetinin 20 milyar lira olduğunu, 10 milyar da yenileme çalışmalarına harcandığını kaydeden Yıldırım, şöyle devam etti: ”Bunlar 1940’den beri hiç yapılmayan bir şey. Türkiye demir yollarında 60 yıllık kaybını, son 10 yıldır telafi etmek için adeta seferberlik anlayışı ile çalışmalarını sürdürüyor. Marmaray da bu sene sonunda bitirilmiş olacak.

Haberin Devamı

Demir yollarında başlatılan bu atılım sadece mevcut yapıların yenilenmesi ile ilgili değil. Demir yolundaki atılımlarla aynı zamanda yerli demir yolu sanayisi kurulmuştur. Türkiye artık hızlı tren setini, Marmaray araçlarını, metro araçlarını yapıyor. En gelişmiş lokomotiflerini yapıp, ABD’ye, İngiltere’ye satıyoruz. Rayımızı kendimiz yapıyoruz. Ray bile yapılamıyordu, hep dışarıya bağlıydık. Demir yolun altyapı ile üstyapısı için gerekli bütün aksamını Türkiye son 10 yılda yapar hale geldi. Demir yollarında bu seferberliği başlatmasaydık bunlar olmazdı.”

-Havacılık sektörü-

”Türkiye son 10 yılda tüm dünyanın bütün tahminlerini altüst eden bir gelişmeyi başardı” diyen Yıldırım, 25 olan havaalanının 49’a çıktığını, Türkiye’de 1 yılda uçan vatandaş sayısının 8,5 milyondan 65 milyona çıktığını, iç ve dış hatlardaki 34 milyon olan yolcu sayısının bu sene 130 milyonun üzerinde çıktığını belirtti.

THY’nin bir marka haline geldiğini vurgulayan Bakan Yıldırım, ”THY’nin 59 tane uçağı vardı, yolcu sayısı 8 milyondu. Şimdi 208 uçak sayısı oldu, yolcu 40 milyonu çıktı. İç-dış toplam 60 noktaya uçuş yapıyordu, şimdi bu sayı 192 oldu. Havacılık cirosu 2 milyardan 17 milyar liraya çıktı. Doğu-batı demedik, her yere havaalanı yapmaya çalıştık. Mevcut havaalanlarının yüzde 80’inde iyileştirme çalışmaları yaptık” diye konuştu.

-Denizcilikte Türkiye 2008’de beyaz listeye geçti-

Haberin Devamı

Bakan Yıldırım, Türkiye’nin deniz hudutlarının kara hudutlarından fazla olduğuna dikkati çekerek, şöyle konuştu: ”Denizcilikte maalesef 100 yıl önce dünyada birinci olan ülke, 100 yıl sonra kara listeye alandı. 2002’de Türk bayraklı gemiler kara listedeydi. O kadar vahim durumdaydı. Biz bütün vaktimizi buna harcadık. 2008’de Türkiye beyaz listeye geçti. Şu anda beyaz listenin en üst sıralarında bir noktadayız. Türkiye, dünya deniz ticaretini kontrol eden 30 ülke arasında 23 milyon tonluk filoyla 15’inci sıraya yükseldi. Türkiye, artık hatırı sayılır bir ülke haline geldi. Gemi inşaatında 25’inci iken 6’ncı sıraya yükseldi. Balıkçı barınağını 173’den 233’e çıkardık. Balıkçılarımıza rahat bir nefes aldırdık. Denizde kullanılan yakıttan ÖTV’yi kaldırdık ve bugüne kadar denizciliğimize 3 milyar 100 milyon lira destek verdik.” -”Bilişimde hız bereket, yollarda ise felakettir”- Haberleşmenin bakanlığın önemli konularından biri olduğunu kaydeden Yıldırım, bu anlamda yapılanların herkesin şapka çıkartacağı düzeyde olduğunu anlattı.

Türkiye’nin bilişim yollarının çok arttıklarına işaret eden Yıldırım, şunları söyledi: ”Bugün 3 nesil iletişimde Avrupa’dan da Amerika’dan da çok iyiyiz. Hız ve kalite bakımından çok iyiyiz. Bugün artık telefonunuz üzerinden her işinizi yapar hele geldiniz. E-ticaret, Türkiye’de 44 milyar lirayı buldu. Telefon, artık yaşam destek aracınız haline geldi. Geniş bant internet Türkiye’nin her tarafına yayıldı. Bilişimde hız bereket, yollarda ise felakettir. Yolları yapıyoruz. Bilişimde hız sınırı yapmıyoruz. İletişim ve bilişimde Türkiye’yi Afrika seviyesinden aldık, Avrupa’nın ilk 5 ülkesi arasına soktuk.” Bakan Yıldırım, daha sonra sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin Isparta-Antalya kara yolunun duble yol haline getirilmesi, Süleyman Demirel Havaalanı’nın tekrar uçuşlara açılmasıyla ilgili sorularını yanıtladı.

Yazarlar