21.10.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Pandemiyle birlikte sağlığın değerli olduğuna dair farkındalığın artması, tamamlayıcı sağlık sigortasına (TSS) olan ilgi ve talebi artırdı. Sompo Sigorta da sağlığın giderek önem kazandığı ve sağlık harcamalarının arttığı bu süreçte sağlık sigortalarına yönelik ayrıcalıklı özelliklerle sunduğu hizmetlerini tamamlayıcı sağlık sigortası (TSS) ile karşılamayı hedefliyor.
Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs (Kovid - 19) salgını sağlık sigortası sektörünün hareketlenmesinde etkili oldu. Sağlık sigorta sektörü harcamaları, pandeminin başladığı 2020 ile birlikte ciddi artış gösterdi. Bu yükseliş salgınla birlikte geleceğe ilişkin beklentilerin ve sağlık harcamalarıyla ilgili önceliklerin değiştiğini göstererek, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın (TSS) bir tercihten ziyade zorunluluk olduğunu gösteriyor.
‘Özel’de sağlık
Türkiye’de sağlık harcamaları hızla artmaya devam ediyor. TÜİK verilerine göre son 5 yılda Türkiye’de sigortalı kişi sayısı 2.1 milyondan 2.3 milyona çıkarken TSS sigortalı adedi 134 binden yaklaşık 2 milyon seviyelerine yükseldi. Kovid - 19 salgının etkili olmaya başlamasının ardından Türkiye’de sağlık sigortası yaptıran kişi sayısı gözle görülür düzeyde arttı. Bu da pazardaki potansiyelin en önemli göstergelerinden biri olarak görülüyor. 2013’te 84 milyar TL olan sağlık harcamaları miktarı, 2019 verilerine göre 201 milyar TL’ye ulaştı. Vatandaşın cebinden harcayacağı tutar ise 12.6 milyar TL’den 33 milyar TL düzeyine geldi. Buna karşılık özel sağlık sigortacılığı pazarının 2020 verileriyle henüz 10 milyar TL seviyelerinde olduğunu belirten Sompo Sigorta Bireysel Teknik ve Sağlık Genel Müdür Yardımcısı Ataman Kalkan, “Bu rakamlar da Türk halkının aslında tamamlayıcı sağlık sigortasına ne kadar ihtiyaç duyduğunun bir göstergesi. Özel hastanelerdeki hizmetlerden faydalanmak için artık yüksek primli özel sağlık sigortalarına bağımlı kalınmıyor. Hem fiyat, hem de sağladığı kapsam açısından TSS’nin nüfusun geneline hitap ettiğini söylemek yanlış olmaz” dedi.
‘İyi bir altyapı’
Sompo Sigorta olarak, TSS ürününü 2016 yılının nisan ayında satışa sunduklarını belirten Ataman Kalkan, şunları söyledi:
“O dönemden bu yana temel stratejik ürünümüz olarak benimsediğimiz TSS için altyapımızı ve kendi yazılımlarımızı oluşturduk. Bunlarla birlikte alternatifli ve geniş kapsamlı planlarımızı müşterilerimize sunup, müşteri memnuniyetini ön planda tuttuk. TSS pazarı 2020 yılında yüzde 52 büyürken Sompo Sigorta olarak yüzde 104 büyümeyle pazarın iki katı performans gösterdik. İstikrarlı büyümeyi 2021 yılının ilk 8 ayında da koruyarak, pazar yüzde 59 olarak büyürken Sompo Sigorta yüzde 77 büyüme kaydetti.”
Sompo Sigorta olarak en fazla önem verdikleri konunun, ‘ürünlerinin sigortalılarına farklı değer önerileri sunması’ olduğunu açıklayan Kalkan, “Gerek yatarak tedavi, gerekse yatarak ve ayakta tedavi planımızda, sigortalılarımız herhangi bir ek prim ödemeksizin check - up, avantajlı diş paketi, gündelik yatış tazminatı gibi benzersiz teminatlara da sahip oluyorlar. Ayrıca doğum planımızla; sigortalılarımızın doğum eylemini en uygun primlerle ve ödeme kolaylığıyla gerçekleştirmelerine olanak sağlıyoruz” dedi.