Ceylan Toplamaoğlu ve Melis Erdoğan! Daha çok duyacağınız bu iki isim tasarım dünyasında yeni olmalarına rağmen, ortaya koydukları ürünlerle ve güçlü altyapıları sayesinde, bu sektörde emin adımlarla ilerleyeceklerinin ilk sinyallerini veriyorlar. Çantalara olan tutkuları, Ceylan'ın İtalya'da edindiği çanta tasarım - üretim süreçlerindeki tecrübeleri ve Melis'in uluslararası pazarlama - satış alanlarındaki kariyeriyle birleşince, bizlere yalın çizgiye sahip, enerjisi yüksek "Kia Ora" markasını kazandırdı.
Birinci kalite deriden tasarladıkları modelleri şıklık, zerafet ve işlevsellikle buluşturan iki arkadaş, tasarımlarının, markalarına verdikleri ismin anlamı gibi, kişiye şans, sağlık ve zenginlik getirmesini umuyor. Ceylan ve Melis'le daha yeni çıktıkları bu yolda ortaya koydukları farklı ve etkileyici tasarımlarını, markalarını ve hedeflerini konuştuk.
- Kia Ora serüveni nasıl başladı?
C.T - Melis'le eski iş arkadaşıydık. İkimizin de ortak tutkusu çantalardı. Aradığımız tarzda çantaları bulmakta sıkıntı yaşıyorduk. Daha farklı, herkeste olmayan ne yapabiliriz diye düşündük. Derken neden aradığımız şeyi biz yapmıyoruz dedik ve serüvenimiz 2014'ün başında başladı.
- Neden Kia Ora ismini seçtiniz? Logonuzun bir anlamı var mı?
C.T - Kia Ora Maori kültüründe "iyi dilek, zenginlik, sağlık" anlamlarına geliyor. İkimizde markanın adı kesinlikle bir anlam taşısın, o kelimeyi her söyleyen pozitif enerji yüklensin istedik. Söylenişi, kulağa gelen tınısı da çok hoşumuza gitti, o nedenle isim olarak "Kia Ora"yı seçtik.
M.E - Logomuzun şekli de Kia Ora'nın harflerinin birleşmesiyle ortaya çıkıyor. O nedenle logomuz da çok içimize sindi.
- Tasarımlar nasıl ortaya çıkıyor? Her ikiniz de tasarım sürecine dahil misiniz?
C.T - Tasarımlar ikimizin ortak zevkiyle ortaya çıkıyor. Birlikte oturup düşünüyoruz, karar veriyoruz ve modelleri çizmeye başlıyoruz. Sonrasında üreticimize gidiyoruz. Kalıp sürecinden sonra, ortaya çıkan numuneyi Melis de, ben de kullanıyoruz. Gördüğümüz eksiklikleri modele ekliyoruz ve koleksiyon son haline kavuşuyor.
- Üretim sürecinden bahseder misiniz?
C.T - İlk başta deri araştırma sürecimiz var. O sırada modeller de derilerle birlikte yavaş yavaş şekillenmeye başlıyor. Renk ve model seçimlerine karar verdikten sonra üretim sürecine giriyoruz. Zaten en meşakkatli dönem bu. Üreticiyle oturuyoruz, nasıl yapabiliriz diye düşünüyoruz. Sonra mukavvadan kalıplar çıkıyor. Kalıpları onaylayınca deri numunesi üretiliyor. Biz dediğimiz gibi ilk numuneyi bir süre kullanıyoruz. Modele eklemek istediğimiz, kullanıcı rahatlığını ön planda tutan detayları belirliyoruz. Dikkat ederseniz, çantalarımızın hepsinde cep telefonu koymak için ayrı bir yer vardır. Askılar ayarlanabilir. Genellikle bir çantanın birden fazla kullanım şekli vardır. Clutchlarımızın içi açılır, makyaj malzemesi, kredi kartları koymak için yer çıkar. Bu tip detayları da modele eklendikten sonra, tasarım son haline kavuşmuş oluyor ve üretime başlıyoruz.
M.E - Bir de tabi çantalarda kullandığımız aksesuarlar var. Aksesuarları genellikle Türkiye'den temin ediyoruz. Aksesuarların üretim aşamasında banyolanma süreci oluyor. Modellerde kullanacağımız aksesuarların altın mı, gümüş mü, mat mı, parlak mı olacağına karar veriyoruz. Ayrıca çantalarımızın özel kılıfları ile birlikte paketlenme aşaması da en son aşamamız oluyor. Sonrasında showroomumuzda tasarımlarımız yerlerini alıyor.
- Tasarımlarınızda sezon trendlerini göz önünde bulunduruyor musunuz? Yoksa zamansız modeller mi yapıyorsunuz?
C.T - Esas amacımız zamansız modeller yapmak. Çünkü moda bugün var yarın yok. Müşterilerimiz çantalarımızı alıp, 10 yıl sonra da kullanabilsinler istiyoruz. O yüzden üretimde ne ucuz aksesuara ne de ucuz deriye kaçıyoruz. Ama tabi ki trendler de tasarımlarımızı etkilemiyor değil. Modellerimizde popüler sezon renklerini kullanmaya çalışıyoruz. Ayrıca, mesela sırt çantaları bu sezonun en önemli trendleri arasında ve bizim koleksiyonumuzda da mevcut.
- Hitap ettiğiniz belirli bir kitle var mı?
C.T - Aslında yaş sınırlaması yapmak istemiyoruz. Gelen müşteri profilinden de bunu gözlemliyoruz. Annelerimizin arkadaşları da bizden çanta alıyor, tanımadığımız evli ve çocuklu hanımlar da. Müşteri profilimizde üniversite öğrencileri de var. Yani farklı ve kaliteli bir çanta kullanmak isteyen herkese hitap ettiğimizi düşünüyoruz.
- Çantalarınızın fiyat aralığı nedir?
C.T - 400 TL ile 700 TL arasında değişiyor. Tasarımlarımızda fiyatı çok yüksek tutmayıp, ulaşılabilir şıklık yaratmak istedik. Bugün 5000 TLye de çanta almak mümkün. Ama bu tarz çantalar binlerce taklidi olan, herkes tarafından kullanılan ve anlamını yitiren çantalar oluyor.
- Çanta tasarımlarınızda işlevsellik mi, şıklık mı ön planda?
M.E - Çantalarımıza hem şıklığı hem de işlevselliği aynı anda katmaya çalıştık. Tüm modellerimiz oldukça şık ve bunun yanında her modelimiz bir kaç farklı şekilde kullanılabiliyor. Bir modelimiz omuz çantası olarak kullanılırken, aynı zamanda sırt çantası da olabiliyor. Bu da hanımlara kullanım kolaylığı sağlıyor.
- Bayan tasarımlarınızı görüyoruz. Erkek çantaları da tasarlamayı düşünüyor musunuz?
C.T - Planlarımız arasında erkek tasarımları yapmak var. Ama önce bayan modellerini oturtmak istiyoruz, yavaş ve emin adımlarla ilerlemek daha doğru geliyor bize.
- Çanta bakımı nasıl olmalı?
M.E - Deri bir çantanın ıslak, pamuklu bir bezle silinmesi yeterli. Hiç bir şekilde deterjan, kimyasal bir ürün değdirilmemeli.
C.T - Ayrıca yağmurda ıslanan süet çantaların da bastırarak silinmemesi gerekiyor. Bir de bilinmesi gereken, çantaya zarar veren ve lekesi asla çıkmayan şey tükenmez kalemlerdir. Bu konuda hanımların titizlik göstermesi gerekir.
- Özellikle tercih ettiğiniz markalar, takip ettiğiniz tasarımcılar var mı? Gündelik hayatta siz ne tarz çantalar kullanıyorsunuz?
C.T - İşimiz gereği bütün tasarımcıları takip ediyoruz. Ama ben her yurtdışına çıktığımda, ara sokakları geziyorum. Nerede yeni bir tasarımcı var, farklı bir ürün nereden bulabilirim diye hep keşfe çıkıyorum. Gündelik yaşantımızda artık kendi markamızı kullanıyoruz. Ben en çok Kuhn modelini takıyorum. Gündüz omuz çantası olarak kullanıyorum, sonra sırt çantasına çevirebiliyorum.
M.E - Benim favorimse Karla. Bu modelimizin sapları uzayarak, tek omuz ve çift omuz şeklinde kullanılabiliyor. Bu çantayla hem alışverişe hem de toplantıya rahatlıkla gidebiliyorum.
- Kia Ora tasarımlarına nerelerden ulaşabiliriz?
M.E - Kendi internet sitemiz www.kiaoradesign.com üzerinden tasarımlarımıza ulaşabilirsiniz. Ayrıca auvintage.com, hipikon.com ve luksbazaar.com üzerinden online satışımız var. Bunun dışında tasarımlarımızı yakından görüp, öyle satın almak isteyenlere Nişantaşı'ndaki showroomumuzun kapıları her zaman açık.
C.T - Yeni sezon için görüştüğümüz departman mağazaları var. Yakın bir tarihte oralarda da olmayı istiyoruz.
- Satışlarınızda ve tanıtımlarınızda sosyal medyanın etkisi oluyor mu? En çok hangisinden faydalanıyorsunuz?
M.E - Instagram artık çok güçlü. Özellikle onun etkisine inanıyoruz. Bunun dışında facebook, pinterest ve twitterda da varız. Bizi oralardan da takip edebilirsiniz.
- 2015 için hedefleriniz neler? Markanızı nerede görmek istiyorsunuz?
C.T - 2015 de departman mağazalarında yer almak istiyoruz. Türkiye'de de Avrupa'da da görüştüğümüz yerler var. Yani 2015 yılı için hedefimiz, farklı ülkelerde ve Türkiye'de yayılmak.
Bu keyifli röportaj için Ceylan Toplamaoğlu ve Melis Erdoğan'a çok teşekkür ederim.
Trendler, stil önerileri ve güncel moda haberleriyle ilgili yazılarıma blogum "Pimood" tan ulaşabilirsiniz.