Doğdumuz kenti, ülkeyi, aileyi, dili, dini, kültürü seçemiyoruz.
Seçebileceğimiz şeyler belli.
Kim olacağımızın, kimlerin hayatına dokunabileceğimizin, ne için emek harcayabileceğimizin tercihi bizde.
Bu aşamada hem bireylere hem de markalara büyük görev düştüğü kanısındayım. Evet, en çok tercih edilen marka olmak önemli, çok konuşulan/tercih edilen ürünler geliştirmek önemli, evet, ar-ge'ye yatırım yapmak önemli ancak taşın altına elini koymak da en az bu kadar büyük önem arz ediyor.
PepsiCo'nun bu misyonu olan markalardan biri olduğunu birazdan öğreneceksiniz.
Geçtiğimiz hafta Pepsico'nun düzenlediği GAP Cheetos Çocuk Gelişim Merkezi basın gezisi kapsamında Mardin'deydim. 2 günlük seyahat esnasında hem Mardin'i hem de bölgedeki çocuklar için bir "fırsat eşitliği projesi" olan GAP Cheetos Çocuk Gelişim Merkezini ziyaret etme fırsatı buldum. Gelin hep birlikte çocuklara eşitlik vaadeden bu projeyi tanıyalım.
Cheetos Çocuk Gelişim Merkezi Projesi
Cheetos Çocuk Gelişim Merkezi projesi GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı girişimi ve Cheetos işbirliği ile başlatılmış bir proje. Türkiye Kalkınma Vakfı'nın da desteğiyle faaliyet gösteren projede amaç Fırsat Eşitliği sunmak. 9 il 13 merkezde hizmet veren bu projede bölgedeki çocuklar hem özgüven kazanıyor hem de aile ve okul içi iletişimde bir adım öteye gidiyor.
Bahsi geçen proje Kamu, Özel Sektör ve Sivil Toplum işbirliğinin en anlamlı örneklerinden.
Açık Kapı Politikası
Çocuk gelişim merkezlerinin en çok dikkatimi çeken özelliği Açık Kapı Politikası. Kayıt için 4-14 yaş aralığında olunması yeterli. Herhangi bir kayıt kriteri söz konusu değil. Dolayısıyla bugüne kadar kayıtlı 100 bin olmak üzere toplamda 200 bin çocuk Cheetos Çocuk Gelişim Merkezi kapısından girmiş.
Yabancı dilden bilgisayar kursuna, sportif faaliyetlerden satranca her türlü sosyal ve eğitimle ilgili aktivite sunuluyor.
Yaz ve Güz dönemi olarak 2 dönem hizmet veren merkezlerden bizim de seyahat ettiğimiz Ömerli Çocuk Gelişim Merkezi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da destekleniyor.
"Hedefimiz ticari başarı değil"
PepsiCo Kıdemli Pazarlama Direktörü Evrim Şen amaçlarını açık ve net bir şekilde açıklıyor: "Hedefimiz ticari başarı değil. Topluma katlı sağlamak önemli. Geri dönüş beklemeden sürdürülebilir katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bundan sonraki hedefimiz de her sene 1 merkez açmak."
"En önemli projelerden biri 'GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri Projesi'"
GAP İdaresi Başkanlığı Sosyal Projeler Koordinatörü Ali Çiçin ise “GAP İdaresi Başkanlığı tarafından, sürdürülebilir kalkınmanın ekonomik, sosyal ve çevresel boyutlarını bütünleştiren kalkınma stratejilerini destekleyen ve kapasite geliştirmeye yönelik birçok proje yürütülmektedir. Bu projelerde dezavantajlı grupların gözetilmesi önceliklerimiz arasında yer almaktadır. Bu bağlamda yürütülen çalışmaların en önemlilerinden biri de “GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri Projesi”dir. diyerek bu projenin öneminin kamu kurum ve kuruluşları tarafından da ne kadar önemli olduğunu belirtti.
Ömerli Cheetos Çocuk Gelişim Merkezi
Gezi kapsamında merkezlerden biri olan Ömerli Cheetos Çocuk Gelişim Merkezi'ni de ziyaret ettik. Benim için bambaşka bir tecrübeydi.
Gözleri gülerek ve heyecanla karşıladılar bizi. Her birinin gözündeki ışığı görmemek için kör olmak gerekir. Kimi Ebru yapmayı öğretti, kimi satranç oyununu izlememe izin verdi, kimileri tiyatro oyunu sergiledi. Günlerdir hatta belki de aylardır hazırlandıkları öyle belliydi ki. Çünkü kendilerini ifade etmek için bir sahneleri ve bir de izleyicileri vardı. Hem de Türkiye'nin öbür ucundan gelmiş izleyiciler.
Öğretmenlerin heyecanı da görmezden gelinemezdi. Heyecanla merkezde yapılanları anlattılar. Bölgedeki çocukların kalemden, kağıttan, defterden çok "Biz de sizin gibiyiz, biz de başarabiliriz" demeye ihtiyacı olduğunu söyledi öğretmenlerden biri kulağıma. Sadece maddi değil asıl özgüvene ve manevi desteğe ihtiyaçları var.
"Fırsat Eşitliği" lafı bu yüzden çok değerli. Çünkü İstanbul'daki bir çocukla Mardin'deki bir çocuk arasındaki tek fark sunulan fırsat. Aynı fırsatlar sunulduğunda ancak bir kıyas söz konusu olabilecek.
Aynı fırsatlar sunulduğunda ancak başarı kıyaslaması yapılabilecek.
İki aşçıya da aynı malzemeleri vermeden aynı yemeği yapmalarını bekleyemeyiz.
İki çocuğa aynı fırsatı sunmadan aynı başarıyı göstermesini de bekleyemeyiz.
Teşekkürler PepsiCo.
Fırsatları eşitlemek için taşın altına elini koyduğun için.
Gizem Aydoğan