15.02.2012 - 00:00 | Son Güncellenme:
RED Kampanyası 2006 yılında U2 solisti Bono ve John F. Kennedy’nin yeğeni Bobby Shriver tarafından 2006'da kurulmuştur.Nike, American Express, Apple, Converse, Bugaboo, Penguin Classics, Gap ,Emporio Armani, Hallmark ve Dell gibi markaların faaliyet gösterdiği kampanya, özellikle Afrikadaki yardıma muhtaç AIDS hastalarına yardım etmeyi amaçlıyor.
Dünyadaki yükselen “tüketim” ihtiyacını ve bunun büyük çoğunluğunun da tekstil piyasasına yönelik olduğunu düşündüğümüzde, RED Kampanyası oldukça zekice kurgulandığını görüyoruz. Bir yandan tercih ettiğimiz markalardan alışveriş yaparken, bir yandan da dünyanın diğer ucunda yaşayan ulaşamayacağımız insanlara yardım etmeyi hangimiz istemeyiz ki? Böylelikle, hem insanların kişisel tatmin sağlaması , hem de diğer firmaların dikkatini çekerek kampanyaya dahil olan markaların sayısının artmasıyla, sosyal sorumluluk bilincimizi yükseltmemiz mümkün.
Gap 1 Aralık Dünya AIDS Günü için, Fransız modacı Isabel Marant tarafından tasarlanan “Limited Edition” koleksiyonun reklam kampanyası geçtiğimiz günlerde gösterilmeye başlandı. 13 Ocak’ta, tshirt, bere, pantolon ve aksesuarlardan oluşan kırktan fazla parça ile piyasaya sürülecek olan koleksiyon üzerindeki, empoweRED(yetkili), desiRED(arzulanan), inspiRED(ilham alınan), poweRED(enerjik), uncensoRED(sansürlenmemiş), adoRED(bayılınan), discoveRED(keşfedilmiş), admiRED(hayran duyulan), assuRED(kendine güvenen) baskılarıyla dikkat çekiyor.
2006 yılından bu yana devam ettirdiği sosyal sorumluluk kampanyalarıyla Gap, modayı kendine özgü stiliyle takip ederken, yürüttüğü RED kampanyasıyla müşterilerinin bu konuya dikkatini çekerek HIV/AIDS virüsü taşıyan insanların hayatlarını “gerçek” anlamda değiştirmeyi amaçlıyor.
”Can a T-Shirt Change The World? This one Can!” ibaresi ile lanse edilen kampanya, Afrika’daki AIDS’i yok etmeyi hedefleyen ve bu doğrultuda satışların %50’sinin “Global HIV/AIDS Yardım Fon”una gideceği koleksiyonun lansmanı ise, çok güçlü bir reklam kampanyasıyla desteklenmekte.Steven Spielberg, Jennifer Garner, Chris Rock, Penelope Cruz, Christy Turlington, Don Cheadle, Mary J. Blige, Dakota Fanning ve Apolo Ohno gibi ünlü isimlerin yer aldığı kampanya çekimlerini ise ünlü fotoğrafçı Annie Leibovitz üstlendi.
Tüm ünlülerin , kendi bireysel stillerini, farklı tshirt baskılarıyla ifade ettiği çekimin ana teması hiç şüphesiz RED oldu!
AIDS, tüberküloz ve sıtmaya karşı mücadele eden kampanyanın sloganı ise doğru alışveriş dünyayı kurtarır yani “Shopping Well Can Save The World”.Gap’in RED adı altında ürettiği koleksiyonu haricinde ; Motorola kırmızı bir cep telefonu, Converse sınırlı sayıda ayakkabı, Apple kırmızı bir ipod, Giorgio Armani ise kıyafet ve aksesuarladan oluşan özel bir koleksiyon satışa sundu.
Yardım sahiplerinin, e-bay öncülüğünde “Global Giving” adı verilen bir raporlama sistemiyle, yaptıkları yardımların nerede, hangi amaçla ve kimlere yönelik kullanıldığını öğrenebildiği bu kampanya, birçok yönden sorunsuz işlemekte.
Gap’in bu özel RED Koleksiyonunu, Amerika, Kanada, İngiltere, Fransa ve Japonya’daki Gap mağazaları ve www.gap.com’da bulmanız mümkün..
Yazı; Selin Çetinkaya