14.09.2015 - 10:08 | Son Güncellenme:
2006 yılında anne olduktan sonraki süreçte, istediğim kalite ve tasarımda uyku seti, nevresim, pijamabulamayınca, kumaş alıp terzide diktirmeye başladım. Aynı sorunu mobilya konusunda da yaşadım, hem doğumdan önce odasını hazırlarken, hem de 3,5 yaşına gelip kendi tek kişilik yatağına geçeceği zaman. Pazarda büyük boşluğu olduğunu gördüğüm bu ihtiyaçları 2010 yılında iş fikrine dönüştürme planları yapmaya başladım. 2013 sonunda ortağı olduğum reklam ajansından ayrılıp, 20 yıldır içinde olduğum reklam sektörünü bıraktım. Hayalini kurduğum bu büyülü markayı tek başıma doğurmaya karar vermiştim, her annenin kendi çocuğunu doğurduğu gibi güçlü, kararlı ve istekli. Bu işin benim hayal ettiğim büyüklükte ve kalitede gerçekleşmesi için en iyi malzemeler ile tavsiye edilen doğru üreticilerde vücuda gelmesi gerekiyordu. 2014 yılı tamamen doğru üreticiyi bulmak ve ürün geliştirmek ile oldukça yoğun geçti. Tabi eş zamanlı ürünlerin tanıtılacağı ve satışa sunulacağı e-ticaret sitesinin içeriği, alt yapısı tasarımı, markanın tarzı, kimliği ve dili de oluştu ve geliştirildi... İşte benim büyük hayalim Nanu ve tutkum olan marka yaratma ve geliştirme böylece iç içe girdi. Mart 2014 sonunda resmi olarak kurulan NanuBedtimeTicLtd Şirketi, Ekim 2014 sonunda kendi satış sitesi üzerinden tüketici ile buluşmaya başladı.Daha çok yeni bir marka olmamıza rağmen hızla çok ciddi bir beğeniye ulaştı. 10’a yakın online sitede ve 7 farklı mağazada Nanu marka ürünler satılmaya başladı.Mayıs 2015’te ise ilk konsept mağazamızı açtık. Facebook ve instagram’da binlerce takipçisi ile etkin bir iletişime geçtik. Çok kısa zamanda çok yol aldık, büyük ama sağlam adımlarla çok daha yol alacağımız kesin 2. NanuBedtime’ın anlamı nedir?Nanu fonetik olarak kuvvetli bir isim olmanın yanısıra farklı dillerde de çok güzel anlamlar taşıyor. Eski Mısır dilinde "Güzel", Hindu dilinde ise "Minik", "En tatlı" anlamına geliyor.Amerikan yerlileri de cesur ve yüce ruhlar için "Nanu" ismini kullanıyorlarmış. Nanû Osmanlıca da ise Ninni anlamına geliyormuş. Aslında tüm lisanlardaki anlamlarını da içinde barındırıyorNanu markası…
X ve Y kuşağı anneler olarak bizler ve bizden sonra gelecekler, oldukça bilgi, bilinçli ve donanımlı olarak, hamilelikten itibaren anne olmaya hazırlanıyor. Bilginin hızla yer değiştirdiği iletişim çağında marka olarak biz,odaklı olarak “uyku”yu sahiplenip, uyku konusunda uzmanlaşmayı seçtik.Herşeyde olduğu gibi uykuya giden yolda da en güçlü motivasyon sevgi. Sevgiyle uyutulan çocukların sevgiyle büyüdüğünü biliyoruz. Sevgiyle uyuması için marka olarak doğru uyku eğitiminden, uykuyu kolaylaştıran sağlıklı ürünlere, masal kitaplarına kadar annelerin aradığı her ürüne kolayca ulaşabilmelerini sağlıyoruz.Ürünlerimizi üretirken her detayını aşkla , anne sevgisi ve özeni ile üretiyoruz. Çocukları rahatsız etmesin diye ürünlerin dışına dikilen etiketler, antialerjik %100 koton ürünler, yumuşacık pamuk saten nevresimler, kolayca yer değiştirilebilen tekerlekli mobilyalar, bu detaylardan sadece birkaçı.
Ben 10 yıldır burada yaşıyorum ve çok seviyorum Göktürk’ü. İstanbul’u kasaba havasında yaşayabildiğiniz butik bir yerleşim merkezi burası. Son yılların gözde yerleşim mekanı olması nedeniyle de yeni evli ve çocuklu ailelerin tercih ettiği bir bölge haline geldi. Dolayısıyla da çocuk ve bebek popülasyonu çok yüksek bir bölge oldu, tabi bu iki sebepte bizim ilk mağazamızı Göktürk’te açmamız için çok yeterli idi.5. NanuBedtime hangi vizyon ve misyonun yolundan giderek ürünlerini üretiyor?Çocukların sevgi ve bilgi ile büyütülmesi konusundaki misyonundan biraz önce de bahsetmiştim.Bu misyon doğrultusunda sevgi ile mutlu uyutularak büyütülen neslin öneminin bilincinde bir marka olarak, sorumluluğunu daima yerine getirmek üzere, amatör ruhla ve aşkla çalışıyoruz.Amacımız çocuk kategorisinde uzmanlaşmış ilk uyku markası olarak Türkiye’de yerleştikten sonra dünyaya açılmak ve bu alanda söz sahibi olan ilk ve tek global Türk markası haline gelmek.Bütün üretim, tasarım ve ürün geliştirme süreçlerini bu vizyon doğrultusunda gerçekleştiriyoruz.
Uyku konusunda uzman olabilmek için sadece uzman bilgilerini alıp annelere ulaştırmak yeterli değil, bu bilgileri üretim sürecine de katabilmek önemli.Uyku konusunda nasıl malzemeler tercih edilmeli, terlemeyi engellemek için hangi detaylara dikkat etmeli, nasıl uyku arkadaşları geliştirmeli, ne kadar süre ile bebek anne yanında yatmalı, su bazlı boyaların önemi, mobilyalarda çocuk güvenliği gibi detaylar bizde uzman bilgisi katılarak geliştiriliyor.İyi geceler öpücüğü çocuk için sevgi ve güven anlamına gelir. Çocuğunuz uyuyakalsa da iyi geceler öpücüğü verilmelidir. Gece öpücüğü ne kadar küçük bir eylemse de çocuk için önemi ve hassasiyeti o kadar büyüktür. Bu bizim uzmanlardan aldığımız bir küçük bilgi.Biz bu bilgiyi “Çocuğunuz uyumuş olsa dahi iyi geceler öpücüğü vermeyi unutmayın ” şeklinde özetleyerek yıkama etiketinde yazan ise küçük bir sevgi notu haline getirdik.Yıkama talimatını okumak için etikete bakan anneler bu sevgi mesajıyla karşılaşınca, bu kadar ince düşünen bir marka ile karşılaşmanın mutluluğunu bize yazarak dile getiriyor. 7.Nanu Bedtime'ı diğer çocuk uyku ürünü üreten firmalardan ayıran farklar neler?Tüketim çağında yaşıyoruz ve etrafımızdaki üretilip satılan herşey hızlı tüketime yönelik.Fiyat kaygısı ve ucuza alma alışkanlığı, kalite bilincini gölgelemiş durumda iken çocuklar da ister istemez bu durumdan nasibini alıyor.Biz Nanu olarak kalite bilincimizi her zaman ön planda tutarak, annelerin iç rahatlığı ile hiç şüphe etmeden, gözü kapalı alacağı marka olma çabasındayız. Mobilyadan uyku arkadaşına kadar tasarladığımız tüm ürünlerimiz uykuyu kolaylaştırıcı pastel renkler doğrultusunda üretiliyor.Tekstil ürünlerinin tümünde gece uyurken cilde nefes almasını sağlayan kaliteli, %100 koton kumaşlar kullanılıyor.Örgü grubu ürünler ve çocuklarımızın sarılıp beraber yatacağı uyku arkadaşları ise farklı farklı kadınlarımızın ellerinde tek tek sevgiyle üretiliyor. Mobilyalarımızın üretiminde ise antialerjik boya ile sertifikalı ve garantili üretim yapıyoruz. Tasarımlarında tamamen çocuk güvenliği ve anne kullanım rahatlığını ön planda tutuyoruz.Örnek vermek gerekirse ebeveyn yatağına monte edilen anne ile bebeğin elele gözgöze uyuyabileceği beşikler, 12 rafı, 3 büyük çekmecesi ile herşeyi içine alan çocuk gardrobu, yumuşacık pamuk saten nevresimler, uykuyu kolaylaştıran, terletmeyen pijamalar...
0-12 yaş arası çocuklara yönelik pijama ve gecelikler, uyku tulumları, el yapımı hırka ve yelekler, bere, patik, battaniyeler, pamuk saten nevresimler, yatak örtüleri, el yapımı uyku arkadaşları, beşikler, karyolalar, gardroplar, lavanta kokulu ürünler, yastık, yorgan, yataklar, uyku hakkında derinlemesine bilgiler, uyku eğitimleri, antialerjik halılar, duvar kağıtları, masallar, vb... sunan rüya gibi bir marka NanuBedtime!Bütün odağı uyku olan markamızın gerek bloğundaki güncel bilgiler için gerekse ürün geliştirmede; danışmanlığını aldığımız ve annelere önerdiğimiz 2 uzman pedagog, psikolog , fengshuist ve uyku koçundan aldığımız görüşlere yer veriyoruz.9. Tasarımlarınızda özellikle tercih ettiğiniz renkler hangileri? Renklerin uyku için önemi var mı?Dingin, sakin, yumuşak ve rahatlatan renk ve tasarımları ile Nanu tam bir uyku markası. Ana rengimiz Turkuaz. Türk mavisi olarak bilenen bu rengi seçmemizin ana sebebi cinsiyetsiz olması, hem kız hem erkek çocuk için de kullanılan bir renk. Sakinleştirici ve rahatlatıcı etkisi olduğu da bilinen Turkuaz bizim gibi bir uyku markası için en doğru renk. Renklerin de kullanılan malzemelerin doğallığı kadar önemi var. Yatak odalarında renklerin pastel tonları kullanılırsa uykuya geçişin kolaylaşmasını sağlar. Biz hem mobilyalarımızda, hem oda tekstilinde (yatak takımlarımdan halıya kadar) tamamen pastel tonları tercih ediyoruz. Kırmızı, turuncu gibi sıcak renkler kan akışını hızlandırdıklarından uyku ortamında temel renk olarak tercih edilmemelidir.Bunlar yerine mavi, yeşil, pembe, lila gibi rahatlatıcı renklere yönelmekte fayda var. Ancak bu renklerin de parlak tonları gözleri yorabileceğinden pastel ve açık tonları daha uygundur. Blog’un dışında aktif olarak kullanılan facebook ve instagram sayfalarımızda da uyku ile ilgili düzenli paylaşımlar yapıyoruz. 2015 sonuna doğru yeni anneler ve hamilelere özeluyku eğitimleri de sunuyor olacağız (ister internet sitemiz üzerinden satın alarak, isterse mağazamızdan) Bu konuda uzmanlaşmış Uyku Koçu Seride Samurkaş ile birlikte yoğun bir program hazırlığı içerisindeyiz.
Hep çok olumlu tepkiler aldık bugüne kadar. Hemen hemen herkesin beğeniyle bahsettiği ilk şey renklerimiz ve malzeme kalitemiz oldu. Nanu’nun bir duygusu, bir rengi olmasına çok özen gösterdim. Gerek mobilya grubunda gerekse tekstil grubunda aynı renk tonlamalarına ulaşmak için ekstra çaba sarfettim.Tabi sadece ürünler değil, iletişim yaptığımız her mecrada (broşür, ilan, banner, vb) bu renklere yer verdik. Turkuaz, somon, pudra mavi, lila ana dört rengimiz oldu. İşte bu renklerin tonlarındaki farklılığı, anneler hemen farketti. Nanu turkuazı en çok beğeni alan renk oldu. Renklerden hemen sonra tekstil ürünlerinin kumaş kalitesi çok beğeni gördü. Nevresim grubunda sadece pamuk saten kullandığımız için annelerin kalite arayışlarına ciddi bir çözüm olduk. Çocuklar bile kumaşlarımızın farklılığını hissedip, o yumuşaklığı yüzlerine sürme ihtiyacı duydular Anne içgörüsü ile ürünlerimizin her bir detayının üretildiğini bahsetmiştim, işte anneler bu detayları hemen yakaladı Çocukları rahatsız etmesin diye yaka içine değil, dışına dikilen etiketlere bayıldılar. “Neden şimdiye kadar kimse düşünmemiş bu detayı, hayret” dedi bir anne fuarda.Çok haklı, çocuklarına aldıkları giysilerin etiketlerini tüm anneler keser. Bunu bile bile markaların hala içe etiket dikmesi, üretimin tüketici iç görüsünden ne kadar uzak olduğunun minik bir göstergesi aslında. Yine başka bir anne geçenlerde Nanu’nun yıkama etiketinde yazan pedagojik bilgiden ne kadar etkilendiğinden bahsetmiş Instagram'da. Yıkama etiketine mesaj yazmak genelde akla gelmeyecek bir detaydır, ama reklamcı olarak tüketiciyi beklenmedik bir anda yakalamak ve hiç kullanılmamış yeni alanları kullanmanın etkisini çok inanırım. O nedenle bu bilgiyi annelere vermek istediğim sevgi mesajı ile birleştirdim, ortaya çıkan sıcacık bir mesajı da yıkama talimatının altına yazdırdım : “Çocuğunuz uyumuş dahi olsa iyi geceler öpücüğü vermeyi unutmayın” Ben bile kendi yazdığım bu mesajdan etkilendim. Her gece kızımı öpüp, kendim yatırmama rağmen, ben yatmaya giderken bir kere daha gidip o uyurken öpüyorum. Çocuk uykuda bile bu yoğun sevgiyi çok derin alıyormuş. Herkese şiddetle öneririm...Gururla söylemek isterim ki 1 sene içerisinde çok büyük oranda Nanu marka aşıkları oluştu ve çok iddialı bir rakam ama %0 iade ile %100 müşteri memnuniyeti yakaladık. Kalite ve tasarım zevkini tutarlı bir şekilde geliştirmeyi hedef alarak, yıllar içerisinde en beğenilen ve en çok aranan marka olabilmek.
Anne ve babanın beklentilerine, odanın büyüklüğüne ve dekorasyonun geneline uygun olacak şekilde mobilya tasarımlarımızın ölçü ve renklerini kişinin isteğine göre belirleyip, özel olarak ürettiriyoruz.Her çocuk farklı, bize göre her oda da farklı olmalı, o nedenle biz takım şeklinde satmıyoruz, ebeveynler ile birlikte mobilya alternatiflerimiz arasından ihtiyaçlarına göre ürünleri belirleyip çocuklarının odasını tasarlıyoruz.