04.09.2014 - 13:53 | Son Güncellenme:
AVM’lerdeki yoğunluktan kaçan ve bire-bir ilgi isteyen kadınlar butiklere yöneldi. Özellikle son 10 yılda altın çağını yaşayan AVM’lerdeki mağazalar yoğun kalabalıklar nedeniyle müşterilerine yeterli ilgili gösteremez hale gelirken butikler 2014 yılının yeniden trend olan alışveriş noktaları haline geldi.
Butiklerin yeniden yaygınlaşması ile ilgili soruları yanıtlayan Kasha Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özerden AVM’lerin özellikle kadınları tatmin edemediğini söyledi. Her AVM’de aynı markaların olması tüketicilerin değişim ve farklılaşma ihtiyaçlarını karşılamıyor.
Bire-bir ilgi istiyorlar
Caddelerdeki ve pasajlardaki butiklerin tüketicilerle bire-birde iyi ilgilendiğinin altını çizen Kasha Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özerden, “AVM’lerden kalabalıklar alışveriş yapma zevkimizi köreltiyor. Kadınlar AVM’lerin gelişmesinden memnun, ancak bu sefer de neyi satın alıp alamayacaklarında karar veremiyorlar, bilgi alabilecekleri, trendleri ve modayı konuşacakları birilerini arıyorlar, bu olmayınca eksik kalıyor” diye konuştu.
Eskiye ilginin arttığını belirten Özerden şunları söyledi:
“Evet her yerde ihtiyaçlarımızı karşılayabilecek AVM'ler var, ancak kadınlar tam olarak bunu istemiyor. Biraz sohbet etmek, modayı konuşmak, özel muamele görmek istiyorlar. Alışveriş çift yönlü bir eylemdir. Dolayısıyla butiklere ilginin yeniden arttığını söyleyebiliriz. Nitekim dünyada da bunun örnekleri mevcut”
Bayilik sistemi revaçta
Kasha Tekstil olarak stratejilerini butikler üzerine kurduklarını belirten Özerden, kısa zamanda olumlu dönüşler aldıklarını söyledi. Önümüzdeki günlerde bayiliklerle daha çok tüketiciye ulaşmayı hedefliyor.
AVM’lerde butiklere doğru kayan ilginin pazarda dengeleri değiştireceğini belirten Özerden markaların butik bayilerle zincir ağlar oluşturduklarını söyledi. Kasha Tekstil’in 300'e yakın bir bayi grubuna sahip olduğuna dikkat çeken Özerden, cadde mağazacılığından çok olumlu geri-dönüşler aldıklarını ifade etti.
Tüketicilerin AVM’lerdeki markalardan farklı olan ürünler konusunda arayışa girdiğini belirten Özerden “Özellikle kadınlar, farklı olmak, fark edilmek istiyor. Belli markalardan alış-veriş yapıyor olabilirsiniz. Ancak onların haricinde AVM’de olmayan kaliteli markalar var. Butikler üzerinden geniş bir ürün yelpazesi sunuluyor. Örneğin butikte bir marka kendini ispat etmişse ve hedef kitlesini tatmin ediyorsa sunduğu ürün çeşitliliği sayesinde kendi bayilik sistemini kurma ihtiyacı hissediyor. Kasha Tekstil bunlardan bir tanesi. 300’e yakın bayisiyle hedef kitlesine ihtiyaçlarına yönelik her mevsim yeni ürün koleksiyonunu satışa sunuyor. Bu sistemin bir avantajı da tüketicilerden alınan geri-bildirimler. Ürün tasarımlarınızı, bayiler üzerinden aldığınız geri-bildirimlerle geliştirebilirsiniz. AVM’lerde ise ancak bir ürün hatalı kesilmişse bu haber size ulaşır, hedef kitlenizin sesini duymanız mümkün değildir ”