OtomobilTürk tüketicisinin seveceği 500

Türk tüketicisinin seveceği 500

23.06.2013 - 23:46 | Son Güncellenme:

Fiat 500’ün yeni ve 5 kapılı geniş versiyonu olan 500L, Türkiye’de yollara çıktı. Ön satışlarda 300 adede yakın talep görünce, yıllık satış hedefi de 2 binden 5 bine çıktı

Türk tüketicisinin seveceği 500

İtalyan üretici Fiat’ın efsanevi modeli 500’ün 5 kapılı versiyonu olan 500L, 39 bin 900TL’den başlayan fiyatlarla yollara çıkmaya başladı. Beş kapılı ve geniş iç mekanlı 500L, ön satışlarda beklenenin üzerinde talep görünce, yıllık satış hedefleri de hemen katlanıverdi.
500 modelinin, tasarımıyla beğeni topladığını, ancak yeni 500L’nin geniş iç mekanıyla tam da Türk tüketicisinin beklentilerine cevap verecek nitelikte olduğunu belirten Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, “Fiat, 500 modelini bir aile haline getirmeyi ve markanın merkezine koymayı kararlaştırdı. Türkiye’de de bu aynı şekilde olacak. Yeni 500L, 500 serisinin açılış modeli olacak. Çünkü Türkiye’de tüketicilerin beklentilerine en iyi cevap veren model olacağına inanıyoruz” dedi. Ön satışlarda beklentilerinin ötesinde bir ilgiyle karşılaştıklarını ve 190 adetlik satış, toplamda da 300 adetlik satış bağlantısı gerçekleştirdiklerini anlatan Baş, “İç mekanının genişliği, sunduğu sayısız donanım seçeneği ve pratikliğiyle büyük ilgi gördü. Biz de ilk başta yılda 2 bin adet satacağımızı düşünüyorduk. Hedefimizi iddialı bir seviyeye taşıdık ve 5 bin adede çıkardık” diye konuştu.

Avrupa’dan önce piyasada
Fiat 500’ün en son temsilcisi 500L, 4.15 metre uzunluğa ve ferah bir iç mekana sahip. Tofaş’tan uzmanların eşliğinde Sırbistan’da kurulan yeni fabrikada üretilen 500L, beş kişinin rahatlıkla oturabildiği iç mekanında, aynı zamanda geniş bir bagaj hacmi de sunuyor.
500L, Fiat 500 ve eski Multipla’dan esinlenilen ancak kendisine özgü detaylara sahip bir tasarımla şekillenmiş. 9 gövde, 3 farklı tavan ve 3 farklı jant rengiyle yüzlerce farklı kombinasyona imkan tanıyan otomobil, dokunmatik ekranından internete erişimi mümkün kılarken, müzik sistemi olarak “Beats Audio”nun geliştirdiği yüksek kalitede bir sistemi de seçenek olarak sunuyor. İsteğe bağlı alınabilen özel aksesuarlar arasında en ilgi çekeniyse, Espresso makinesi. Lavazza’nın geliştirdiği portatif kahve makinesi için, araç içinde özel bölme mevcut ve burada rahatça kahve yapabiliyor.
Bununla birlikte 500L’nin yeni ve güçlendirilmiş çekiş sistemine sahip Popstar versiyonu da Türkiye’de satışa sunuldu. Bu versiyon, SUV görünümü ve özellikleri sunarken, Avrupa’dan önce Türkiye’de tanıtılmış oldu. Ancak bu model, tam bir SUV değil. Çünkü ileride 500 ailesine bu sınıfta “500X” katılacak.
Fiat 500L’de ilk etapta 900 cc’lik TwinAir (105 HP) ile 1.4 lt (95 HP) benzinli, 1.3 lt (85 HP) ve 1.6 lt (105 HP) dizel motorlarla satışa sunuldu. 1.3 lt dizel motor seçeneğinde Dualogic şanzıman da var.

Haberin Devamı

Dünyadaki 5 Fiat’tan biri Türkiye’de

Dünya pazarlarındaki her 5 Fiat markalı aracın 1’inin ülkemizde satıldığını söyleyen Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, “İtalyan üretici Fiat için Türkiye, sadece üretim alanında değil satışta da en büyük pazarlar arasında yer alıyor. Geçen yıl İtalya’nın ardından Avrupa’da Fiat’ın en çok satıldığı ikinci ülke Türkiye oldu. Fiat dünyası içindeyse üçüncü konumdayız” dedi.
Okan Baş, “Son dört yıldır Türkiye binek otomobil pazarı 750 bin adetlerin üzerinde gerçekleşiyor. Bu yılın Ocak-Mayıs döneminde 11 bin 250 adet satışla yüzde 8.3 pazar payına ulaştık. Bu yıl toplamda 105 bin adet araç satarak, yüzde 13’lük paya ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Baş; piyasada yaşanan gelişmelerin satışlara olan etkisini şu anda belirlemenin doğru olmayacağını, birkaç gün daha beklemek gerektiğini ifade ederken, “Haziran ayı satışlarının çok farklı gerçekleşeceğini tahmin etmiyoruz. Önümüzdeki süreçte döviz kurları ve kredi faizlerinin yapacağı etkiyi kestirmek güç. Fiyatlar bu süreçte dövize bağlı olarak yavaş yavaş yükselebilir ifadesini kullandı.