07.10.2014 - 12:11 | Son Güncellenme:
"Her iki ortak için yararlı projeler kapsamında gelecekte de aynı şekilde çalışmaya ve tüm dünyadaki müşterilerimiz için değer yaratmaya devam edeceğiz"
Renault-Nissan ve Daimler'in müşterek portföyleri, ortak oldukları 2010 yılından bu yana dört kat artarak Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika'da gerçekleştirilen toplam 12 projeye ulaştı.
Renault açıklamasına göre, Renault-Nissan ve Daimler arasındakiortaklık 2010 yılında başladı. Başlangıçta, bu iş birliği sadece Avrupa ile sınırlı üç projeyi kapsıyordu. Renault-Nissan ve Daimler'in müşterek portföyleri o tarihten bu yana dört kat artarak Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika'da gerçekleştirilen toplam 12 projeye ulaştı.
Paris Otomobil Fuarı'nda, Renault-Nissan İttifakı ve Daimler gruplarının Üst Yöneticileri yıllık ortak basın toplantısında bir araya geldi. Toplantıda, bu iş birliğinin uzun vadede istikrarlı bir geleceği olduğu ve bütün ortak projelerin öngörülere uygun şekilde ilerlediği belirtildi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Renault-Nissan Üst Yöneticisi (CEO) Carlos Ghosn, projelerin küresel boyutunun, iş birliğinin gelişmeye devam edeceğinin garantisi olduğuna ve ortaklığın uzun vadeli süreceğine inandığını ifade etti.
Bu ortaklığın, bir dizi önemli modelin pazara sunulmasının hızlandırılmasını sağladığını ve açıkça Renault ve Nissan için stratejik bir avantaj oluşturduğunu vurgulayan Ghosn, "Gelecek yıllarda da ilişkilerimizin sağlam şekilde devam edeceğine güvenimiz tam" dedi. Daimler AG Yönetim Kurulu Başkanı ve Mercedes-Benz Otomobil Grubu Başkanı Dr. Dieter Zetsche ise 2010'daki başlangıcından bu yana iş birliğinin vaatlerini tuttuğunu hatta daha fazlasını kapsadığını belirterek, "Her iki ortak için yararlı projeler kapsamında gelecekte de aynı şekilde çalışmaya ve tüm dünyadaki müşterilerimiz için değer yaratmaya devam edeceğiz. Bu iş birliği tartışmasız sürdürülmesi gereken verimli bir çalışma biçimi oluşturuyor" ifadelerini kullandı.
Açıklamaya göre, bu beyanlar, İttifak ve Daimler'in A'dan Z'ye tamamen ortak geliştirdikleri ilk modelleri, bu sonbahar pazara sunmaya hazırlandıkları bir anda yapıldı. Yeni Renault Twingo Avrupa'da eylül ayında satışa sunulurken smart fortwo ve smart forfour gelecek kasım ayından itibaren satış noktalarında yerlerini alacak. Bu şehir modelleri, son dört yıl boyunca yakın iş birliği içerisinde çalışan iki üreticinin ekiplerinin katılımıyla ortaklaşa geliştirilen, arkadan itişli bir mimariden hareketle gerçekleştirildi.
Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılan üç model, her biri kolayca ayırt edilebilen kendi marka kimliğine sahip, birbirinden farklı ürünler oldu. Smart fortwo Fransa Hambach'taki smart fabrikasında, Twingo ve smart forfour ise Slovenya'da Novo Mesto'daki Renault fabrikasının bantlarında üretiliyor.
Nihai anlaşma, ilk niyet mektubundan bir yıl sonra yapılmış oldu
2014 Haziran ayında, Nissan ve Daimler, müştereken üst gam kompakt modeller geliştirme ve bunları Meksika'da birlikte üretme niyetlerini duyurmuştu.
Açıklamaya göre, Aguascalientes'de bulunan Nissan fabrikasının yanında ortaklaşa yeni bir üretim biriminin inşaatı, 2015 başında başlayacak. Üretim, 2017 yılında Infiniti markalı modellerle başlayacak. Mercedes-Benz markalı modeller 2018 yılında bantlardan çıkacak. Tam kapasiteyle çalıştığında Meksika'daki bu fabrikanın yıllık üretimi 300 bin adet olacak.
Üst gam kompakt modeller başta Avrupa ve Çindekiler olmak üzere diğer Daimler ve Nissan fabrikalarında da üretilecek.
İki grup aynı zamanda birbirlerinden karşılıklı olarak mekanik aksam tedarik etmeyi sürdürüyor. Renault, eylül ayından bu yana yeni Mercedes Classe C ve Mercedes Vito Van modellerine 1,6l Diesel motorlar temin ediyor. Renault aynı zamanda sırasıyla smart forfour ve smart fortwo modellerinde kullanılan 1 litre 3 silindirli enjeksiyonlu benzinli motoru ve 900 cc 3 silindirli turbo benzinli motoru da üretiyor.
2 litre 4 silindirli turbo benzinli yeni motorun ortak üretimi ise Nissan ve Daimler'in Tennessee'de (ABD) Decherd'de sahip oldukları yeni mekanik organ üretim biriminde haziran ayında başlayacak. Decherd Powertrain Infiniti fabrikasının atölyelerinde gerçekleştirilen bu motor ilk aşamada Infiniti Q50 sport ve Mercedes-Benz Classe C modellerinin Avrupa versiyonlarını donatacak. Yeni birim ileri vadede yılda 250 bin adet motor üretebilecek.
Hafif ticari araçlar cephesinde ise, Daimler grubuna dahil olan Mitsubishi Fuso Truck&Bus Corporation (MFTBC) şirketi ve Nissan Motor ihracata yönelik hafif ticari araçların teminiyle ilgili bir sözleşmeyi yakın zamanda imzaladı. Bu sözleşmenin hükümlerine göre, Nissan ticari modeli "NV350 Urvan'ı" (istiap haddi: 3,5 ton) Mitsubishi Fuso'ya teslim edecek, Mitsubishi Fuso da bu aracı 2014 yılından itibaren Orta-Doğu'da "CanterVan" olarak ticarileştirecek.
Nihai anlaşma, böylece ortakların 11 Eylül 2013 tarihinde imzaladıkları ilk niyet mektubundan bir yıl sonra yapılmış oldu.