28.04.2017 - 10:21 | Son Güncellenme:
AA
Grubun satışları (Lada dahil sabit yapıda), yüzde 4 büyüyen global pazarda, 2017’in ilk çeyreğinde yüzde 15,8 oranında artarak 873 bin 678 araca yükseldi.
Tüm bölgelerde satış adedi ve pazar payı artışı yaşandı. Renault ve Dacia markaları ilk çeyrekte yeni bir satış rekoru kırdı.
Avrupa’da, yüzde 8 büyüyen bir pazarda, Grubun satışları yeni modellerin yanı sıra Kadjar, Clio 4, Captur ve Duster modellerinin başarılı sonuçları sayesinde yüzde 10 oranında artış kaydetti.
Türkiye’de, yüzde 7,4 oranında düşen pazarda Renault Grubu satışlarını yüzde 0,8 arttırdı. Grubun pazar payı yüzde 19’a ulaştı (+1,5 puan). Renault markası ile Türkiye’de yılın ilk çeyreğinde 13,6 pay ile toplam pazar liderliği elde edildi.
Renault Grubu yıllık hedeflerini teyit ediyor.
TİCARİ SONUÇLAR: İLK ÇEYREĞİN ÖNE ÇIKAN VERİLERİ
Renault Grubu’nun (Lada dahil) küresel satışları (binek ve hafif ticari araç), yüzde4 büyüyen pazarda yüzde 15,8 oranında artış kaydetti. Grubun pazar payı böylece yüzde 3,8’e yükseldi (2016’ya göre +0,4 puan). Renault ve Dacia markaları ilk çeyrekte yeni bir satış rekoruna imza attı. Renault Samsung Motors satışları yüzde 56,3 ve Lada satışları yüzde 7 oranında arttı.
Avrupa’da, Grubun binek + hafif ticari araç pazar payı 0,2 puan artarak yüzde 10,1’e ulaştı. Yüzde 10 artışla 478 bin 706 satış adedi kaydedildi. .
Renault markası yüzde 10,1 artış kaydedilen satışlarıyla büyümeye devam ediyor. Pazar payı yüzde 7,7’ye yükseldi (+ 0,1 puan). Renault özellikle 2016’da Megane ailesinin tümüyle yenilenmesinden faydalanıyor. Elektrikli araç satışları, 400 km menzil sunan Yeni ZOE sayesinde yüzde 46 yükselerek 10 bin adede (Twizy hariç) yaklaştı. ZOE satışları yüzde 57 artarak elektrikli araçlar pazarında yüzde 28 paya sahip Grubun liderliğini pekiştirdi.