10.05.2018 - 09:51 | Son Güncellenme:
2018 Nisan ayında Türkiye'de en çok satılan otomobiller belli oldu. 2017 yılı araç satış rakamlarına dair en şaşırtıcı rakamlar Bentley'den gelmişti. Bentley Türkiye'de en fazla büyümeyi yakalayan markalar arasında yerini almıştı. Peki 2018 Nisan ayında en çok satılan otomobiler markaları neler? 2018’in ilk çeyreğinden itibaren Türkiye araç satış rakamları nasıl?
Renault ilk sırada
2018’İn ilk çeyreğine dair alınan rakamlara göre Renault marksı 10.043 adet ile şimdilik zirvede. Başka bir deyişle 2018’in ilk 4 ayında Türkiye’de en fazla Renault marka araç satışı gerçekleşti.
Volkswagen iyi başladı
Volkswagen Polo’nun heyecanla bekleniyor olmasının da etkisiyle 2018’in ilk çeyreğinde en çok satan sıfır araç markası listesinde Volkswagen ikinci sıraya oturdu. Şimdiye kadar 5.801 adet Volkswagen araç satışı gerçekleşti.
Fiat üçüncülük ile oynuyor
Fiat markası, geçen yılı Egea ile zirvede kapatmıştı. Gerçi, bu durumda Egea için yıl sonu kampanyalarının da büyük etkisi oldu. Yılın ilk çeyreğinde Fiat markası satış rakamlarında Renault ve Volkswagen’in gerisinde görünüyor. Nisan sonuna kadar 4.305 adet Fiat marka araç satışı gerçekleşti.
İlk üçü zorlayanlar
2018’in ilk dört ayında toplamda 4.186 adet Hyunda marka araç satışı oldu. 3.476 ile Opel Hyundai’yi izledi. Dacia ise ilk beşin hemen arkasına eklenerek dikkat çekiyor. Bu yıl Dacia satışlarının artacağı da tahminler arasında. Yıl sonuna kadar Dacia markası dengeleri değiştirebilir. 2018’in ilk çeyreğinde toplam, 3.199 adet Dacia marka araç satışı yapıldı.
Peugeot/ Ford/ Toyota/ Honda ne durumda?
Pek çok kişinin heyecanla beklediği ve almak için sıraya girdiği henüz Türkiye satışı başlamamış olan modeller var. Ayrıca markaların, yaz sonunda ve yıl sonunda yeni kampanyalar yapması bekleniyor. Bu yılın ilk çeyreğinde Peugeot 2.875 adet, Ford 2.786 adet, Toyota 2.578 adet ve Honda markası da toplam, 2.527 adet satış yaptı.
Nissan’ın SUV segmentteki sırası devam ediyor
Nissan Qashqai, Nissan Juke modelleri Türkiye satışlarının henüz başladığı yıllarda merak uyandırmış ancak çok yüksek satış oranları yakalayamamıştı. Bir kaç yıl içinde pazarın beklentisine göre kendini değiştiren iki model, SUV merakının da etkisiyle uygun fiyat politikası benimseyerek oldukça önemli bir kitleye sahip oldu. İlk çeyreğinde Nissan satış rakamları 2.021 adet görünüyor.
Skoda’nın geleceği parlak görünüyor
Skoda yeni modelleri ile Türk tüketiciyi hedefliyor. Oldukça başarılı pazar optimizasyonları yapıyor ve giderek daha fazla kişinin dikkatini çekiyor. Skoda 2018 satış rakamları da ilk çeyrek için 2.018 adet.
2018’in ilk çeyreğine dair diğer rakamlar da şöyle: