09.03.2012 - 12:59 | Son Güncellenme:
• Yeni jenerasyon Kia cee’d’in dünya prömiyeri
• Kia Ray EV ve Track’ster Konsept Otomobilin Avrupa prömiyeri
Yeni Kia cee'd
• Kia’nın Avrupa’da en çok satan modelinin ikinci jenerasyonu
• Beş kapılı hatchback ve SW gövde tipleriyle Cenevre'de tanıtıldı
• Güçlü 135 ps GDI benzinli ve 128 ps dizel motorlar
• Geliştirilmiş yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu, sadece 97 g/km’den başlayan oranlar
• Avrupa’da tasarlandı ve üretildi
Yeni Kia cee’d’in dünya prömiyeri 2012 Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi. Bir önceki jenerasyona göre daha sofistike, daha verimli, daha sade ve daha iyi bir sürüş deneyimine sahip olan yeni cee'd, Kia'yı Avrupa'nın önde gelen otomotiv markaları arasındaki yerini daha da sağlamlaştırması hedefleniyor.
2007 yılında piyasaya sürülen ilk jenerasyon cee’d, Kia için bir dönüm noktası oldu. Avrupa’da tasarlanan, geliştirilen ve üretilen cee’d, Kia'nın yer edinmiş markalara karşı ciddi bir rakip olduğunu kanıtlayan ilk model olarak tarihe geçti.
Kia Motors Avrupa, COO’su Paul Philpott “Piyasaya çıkışından bu yana, cee’d ailesi Batı Avrupa’da 430,000’den fazla satış kaydetti, otomobil severlerin markamıza dair algısını değiştirdi. Kia ürün gamında bulunan yeni nesil Picanto, Rio, Soul, Venga, Sportage ve Sorento modellerimizin tasarım ve satış adetleri bakımından başarısı, cee’d tarafından yaratılan algı ve etkiye çok şey borçludur” yorumunu yapıyor.
Yeni Kia cee’d, Avrupa’da 2012’nin ikinci çeyreğinden itibaren satışa çıkacak ve Kia’nın Avrupa'daki satışlarını daha yukarılara taşıma konusunda önemli bir rol oynayacak.
Daha uzun, alçak ve daha şık
Selefinden daha uzun ve daha alçak olan yeni cee’d, bu sayede daha sportif bir profile kavuştu. Yeni Kia cee’d’te toplam uzunluk 50 mm kadar artırılmış (4,310 mm'ye) ve toplam yükseklik 10 mm kadar azaltılmıştır (1,470 mm’ye). Yeni cee’d, 2,650 mm’lik dingil mesafesiyle C segmentinin en uzun araçlarından biri olmuştur. Yeni cee’d’in şık silueti, Kia’nın Namyang, Kore’deki Ar-Ge merkezinde bulunan son teknoloji rüzgar tünellerinde 100 saatin üzerinde bir çalışma ile şekillendirilmiştir.
2,650 mm dingil mesafesi ve toplam uzunluktaki artış, insanlar ve taşınan yük için daha geniş bir iç mekân sağlıyor. Ön koltukta oturanlar, 12 mm daha fazla baş mesafesine, 21 mm daha fazla ayak mesafesine ve arkada oturanlarda 5 mm daha fazla omuz mesafesine sahiptir. Bagaj kapasitesi, 380 litreye çıkarılarak % 12 artırılmıştır. (40 litre artış) ve katlanabilen arka koltuklar maksimum çeşitlilik için tamamen düz hale gelebiliyor.
Altı vitesli şanzımana sahip güçlü ve verimli motorlar
Kia mühendisleri, yeni cee'd'i geliştirirken, motorun tepkisinden veya güç çıkışından ödün vermeksizin yakıt tüketimi ve emisyon konularına daha fazla odaklandılar. Yenilenmiş motorlar ve çeşitli küçük ama etkili değişiklikler, tüm model serisinde ortalama % 4 yakıt tüketimi gelişimi sağladı.
Yeni Kia cee’d, 90’dan başlayarak 135 ps’e kadar güç çıkışı sunan geniş bir motor seçeneği ile satışa sunulacak. Benzinli motorlar, 1,4 lt. tt. 100 ps ve 1,6 lt. GDI 135 ps olurken, dizel motorlar ise 1,4 lt. 90 ps, 1,6 lt. 110 ps ve 1,6 lt. 128 ps olarak satışa sunulacak.
1,6 lt. 128 ps dizel ve 260 Nm üreten motor, altı vitesli düz şanzıman ve otomatik şanzıman seçenekleri ile sunulacak. Aracın karma yakıt tüketimi sadece 4.1 lt./100 km (Kia EcoDynamics teknolojileri kullanılan araçlarda 3.7 lt./100 km) olacak ve CO2 emisyonu sadece 97 g/km oranından başlayacak.
‘Gamma’ benzinli motorları da, performans ve ekonomi arasında mükemmel bir denge sunuyor. Kia Sportage’de ilk kez kullanılan 1.6 lt. Gamma GDI motoru, gücü (135 ps) ve torku (164 Nm) maksimuma çıkarmak ve yakıt tüketimi ile emisyonları minimuma indirmek için direkt enjeksiyona sahiptir. Bu motorla birlikte, yeni cee’d, 5.8 l/100 km (EcoDynamics ile 5.2 l/100 km) tüketim ve 119 g/km’den başlayan egzoz CO2 emisyonları sağlıyor.
Tüm motorlar, düz veya altı vitesli otomatik şanzıman seçeneği ile sunulacaktır.
Güvenlik yapısı ve özellikleri maksimum oranı hedefliyor
Kia, güvenliği en büyük öncelik haline getirmeyi sürdürüyor. Yeni cee'd, sürücü ve yolcular ve hatta yayalar için maksimum güvenlik sağlamak için aktif ve pasif ileri düzey güvenlik teknolojilerine sahiptir. Kia, bu yeni model ile EuroNCAP tarafından test edildiğinde maksimum oranı elde edeceğine kesin gözüyle bakılıyor.
Mevcut aktif güvenlik özellikleri arasında ESP (Elektronik denge programı), ABS fren sistemi, BAS (acil durum fren destek sistemi) ve ani durmalarda fren ışıklarını aydınlatan ESS (Acil fren sistemi) gibi özellikler bulunacaktır.
Pasif güvenlik bakımından, kaporta, ultra-yüksek dayanımlı çeliğin yüksek oranda kullanılarak (% 57) üretildi ve darbe direncini artırmak için çeşitli iyileştirmeler yapıldı. Ön ve arka süspansiyon montaj noktalarını bağlamak için yeni enine çapraz elemanlar kullanıldı; yeni presler arka bagaj zeminini bagaj kapağına bağlar ve oldukça kuvvetli bir "güvenlik yüzüğü" oluşturmak için arka tavan rayı C-direklerine ve yeni zemin çapraz elemanına bağlıdır.
Yan darbelere karşı koruma, daha kalın kapı kirişlerine ek olarak, ultra-yüksek dayanımlı çelikten yapılan B-direkleri ve yan marşpiyeller sayesinde % 50 artırılmıştır.
Yeni Kia cee’d, standart olarak sürücü, yolcu, yan ve perde olmak üzere toplam 6 adet hava yastığı ile donatılmıştır. Led tipi gündüz farları, daha sert ve alçak bir tampon eşiği, kaputta ve menteşelerinde şok emici yapılar sayesinde güvenlik artırılmıştır.
Kia Ray EV yeni bir dönemi başlatıyor
Kia Motors, tek bir şarj ile 139 km’ye (86 mil) kadar gidebilen sıfır emisyonlu şehir aracı olan Kia Ray EV’nin lansmanını 2011 yılı Aralık ayında gerçekleştirdi. Kore pazarında satılmakta olan Kia Ray EV, Kore’nin ilk seri üretim elektrikli aracı oldu.
Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen, Kore iç pazarı için özel olarak tasarlanan, 3.6 metre uzunluğundaki önden çekişli Ray EV modeline, 50kW elektrik motoru ve yüksek kapasiteli 16.4 kWh lityum iyon polimer batarya paketi ile güç sağlanıyor. 10 yıllık yaşam döngüsü için tasarlanan akü, arka koltuğun ve kabin zemininin altına ustalıkla yerleştirilmiştir.
Ray EV, benzinli versiyondan daha ağır olmasına rağmen, elektrikli otomobilin cömert torku, (% 77'lik artışla 167 Nm) etkili bir performans sağlar. EV’in hızlanması benzinli modelden daha hızlıdır (0‘dan 100 kms’ye 15.9 saniyede) ve en yüksek hız 130 km/s’dir. Şarj süresi, evlerde bulunan 220V elektrik ile 6 saat ve hızlı şarj modunda 25 dakikadır.
Ray EV, iç mekanda aracın bulunduğu konumda şarj noktalarını gösteren ilk EV'ye özel navigasyon sistemi gibi benzersiz enstrümanlara sahiptir. Otomatik şanzıman, sürücüye ‘D' sürüşünde iken iki mod seçeneği sunar. ‘E’ (veya ‘eko’) modu, minimum akü tüketimi ve maksimum sürüş mesafesi sağlar ve 'B' (veya 'fren') modu da dik yokuş aşağı inişlerde frenleme gücünü maksimuma çıkarır.
Ray EV, tüm sürüş koşullarında tutarlı bir fren pedalı kuvveti için elektrikli motoru destekleyen aktif hidrolik güçlendiriciye sahip yeni bir yenilemeli fren sistemi tipi ile donatılmıştır. Maksimum güvenlik amacıyla, Ray EV, standart altı hava yastığı ve elektronik denge özellikleri olan VDC (Araç Dinamikleri Kontrolü) ve HAC’a (Yokuş Kalkış Destek Sistemi) sahiptir.
Kia Motors, 2012 yılı boyunca çoğu Kore kamu kuruluşları tarafından kullanılacak olan 2,500 adet Ray EV üretmeyi planlıyor. Bu araçlar, gelecek on yılda dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılara çevre dostu bir ulaşım sağlamak için Kia’nın uzun vadeli araştırma ve geliştirme programının bir parçasını oluşturacak.