26.11.2014 - 15:50 | Son Güncellenme:
Özellikle standart bir yazılım firmasından farklı olarak bu teknolojinin gerektirdiği her türlü yazılım donanım ve özelliklede bu teknolojilerde çok önemli bir yer tutan içeriği sağlıyoruz. İçerikten derken; sayısal haritalar, navigasyon haritaları, onun üzerindeki önemli noktalar, dinamik trafik verisi ve yola ilişkin her türlü parçadan bahsediyorum.Birçok ekonomik ve güvenli sürüşe yönelik ar-ge projemiz var. Glove projesi de Avrupa birliği kapsamında yaptığımız projelerden bir tanesi. Bu projede özellikle yeni çağ da güvenlik ortamında çok kullanılacak olan araçlar arası iletişim ve araçlar arası iletişimin konumlama teknolojileri ile etkileşimi üzerine çalışıyoruz. Bu projede ortaklarımızla birlikte değişik senaryolar içeren prototip ve ürünleştirme tarafında çalıştık.
Infotech 2000 yılından kurulmuş bir firma….
2000 yılından beri dünyada çok önemli teknolojiler üzerinde çalıştığımızı düşünüyorum.Bu teknolojiler mobil ve konuma dayalı teknolojiler.Firmamızı ilk kurduğumuz zaman konuma dayalı teknolojinin ne olduğunu anlatmakta bile güçlük çekiyorduk amaşu anda hepimizin cep telefonunda artık birgps alıcısı var ve birçoğumuz haritalı her türlü servise artık aşinayız.Biz 2001 yılında Turkcelldeen yakın servisi gerçekleştirdiğimizde etrafta doğru dürüst dijital haritanın ne olduğunu bilen yoktu.Zaten sivil haritacılık 90’lı yıllarda başladı.Bunun dışında da konumlama teknolojiside hassasiyetini ancak 2000’li yıllarda bulabildi.Bu anlamda biz çok erken başladık çalışmaya…Bunun hem zorluğunu hem de bir çok faydasını gördük.Geçen sene Oracle dünyasında araçlararası iletişim dalında ve makinalar arası iletişim dalındaki araç takip ürünümüz olan Infomobil ile inovasyon ödülünü aldık ve bu sene konumsal teknolojilerde yine inovasyon ödülünü kazandık.Bu süreç içerisinde bir çok ilki ve teki gerçekleştirdik.Bunlardan biri de haftasonu sunumunu yaptığımız araçlar arası iletişim ve konum destekli olan Gloveprojesi.Bu projenin özelliği ilk olarak Avrupa birliği projesi olması.Bu projede Galatasaray Üniversitesi,CRF,DLR ile iş ortağıyız.CRF;Fiat’ın global ar-ge merkezi.DLR ise aslında Galileo uydularının yönetildiği Avrupa’nın en büyük uzay ve havacılık ajansı.
Bu anlamda çok güçlü bir iş ortaklığıyla birlikte bu projeyi hazırladık.Bu projenin özelliği;yepyeni bir teknoloji olan araçlar arası iletişimi içermesi ve araçların aslında birbirleriyle haberleşmesidir.Biz de bu teknolojiyi ilk defa iki kıta arasında,İstanbul’un konumsal avantajını kullanarak göstermiş olduk.Değişik senaryolar denedik.Çarpışma senaryosu,ambulans senaryosu ve bunların navigasyonlaentegrasyonunu gösterdik ve dünyada bir ilki gerçekleştirmiş olduk.İlk defa konuşan arabalar kıtalar arası yolculuk yaptı.Bunun gibi bizim üç tane de yerli projemiz var.Yine Galatasaray Üniversitesi ile bir arada çalıştığımız bu projeler özellikle araçta güvenilirliği ve ekonomiyi sağlıyor.Ekonomik dediğimizde hem çevreci hem de benzin fiyatları bu kadar yüksekken benzini daha az kullanmamızı sağlayan çözümlerimiz var.Bu konuda sürücüye bir takım yardımlar bulunduruyoruz.Bu yardımı yaparkende harita bilgisinden yararlanıyoruz.Haritadaki trafikten,yokuştan,virajdan ve sürücünün hangi hızda ve hangi süratte kullanırsa arabayı daha ekonomik kullanacağını sürücüye bildiriyoruz.Bunun dışında güvenli kullanım çok önemli bir nokta. Biliyorsunuz kazalar terörden daha fazla can alıyor.Daha yeni yeni üç kişinin öldüğü bir kaza oldu.Aslında sürücülerin davranışlarını analiz ederek bu sürücünün kaza yapma riskinin ne kadar yüksek olduğunu anlamak mümkün.Yeni bir ar-ge projemizde yine Galatasaray Üniversitesi ile çalışarak sürücülerin araç içerisinde yaptığı davranışlardan sert fren, ani hızlanma,çok hızlı şerit değiştirme,yol kurallarına uymama,hız kurallarına uymama,viraja hızlı girme gibi bir çok davranışı analiz ederek sürücünün kalitesini skorluyoruz ve bu skor sonucunda kaza yapıp yapmama ihtimalini anlamaya çalışıyoruz.Bu hem kurumsal filoların yönetilmesi için önemli,hem de kasko yaparken o sürücünün fiyatlandırılması için kullanılabilecek bir teknolojidir.Son projemizde de bütün bu güvenli sürüş ve ekonomik sürüşe destek verecek araç içi donanımları geliştiriyoruz.Bu projede TT Ve Ankara’dan ISSD firmasıyla bir arada çalışıyoruz.Galatasaray Üniversitesi ise danışmanlığımızı yapıyor.Diğer projelerimizden farklı olarak kamera entegrasyonu da bulunuyor.Özellikle önden ve yandan çarpışma belirlemesini kamera vasıtasıyla bu donanımla yapıyoruz.Bizim klasik konumlama, araç takip ve araçlar arası iletişimi ve 3G teknolojilerimiz bu sistemde ürettiğimiz donanım da bir arada bulunuyor.Biz Ar-ge Yatırımlarımıza yoğunlukla devam edeceğiz.Bunun amacı hem ülkemizde büyümek hem de ürettiğimiz teknolojileri yurtdışı pazarlara sunmak.Bunu yaparken de global iş ortakları ile çalışmanın avantajını yaşayacağımızı düşünüyoruz.Biz yıllardır,2004 yılından beri Tomtom’un iş ortağıyız.Tomtom dünyadaki iki büyük harita üreticisinden biri.Oracle’ınkonumsalteknolojilerde bölgedekiiki yetkili ortağından biriyiz.
Bölge ise Avrupa,Afrika,Rusya ve Ortadoğu pazarını içeriyor.Buralarda Oracle’ınkonumsal teknolojilere desteği olduğunda her zaman beraber proje yapabiliyoruz.Ayrıca yurtdışı operatörlerde Örneğin;Azerbaycan’da bir proje yaptık. Erıcsson ile konumsal teknolojilerimizi yabancı operatörlere taşıyoruz.Infotech olarak bu yatırımlarımıza devam edip yine ilkleri ve tekleri gerçekleştirmeye devam etmeyi ümit ediyoruz.
Ar-ge yapabilmek için üniversite desteği çok önemli.Her zaman sanayi-üniversite işbirliği olmalı diye konuluşur.Bütün saydığımız ar-ge projelerinde Galatasaray Üniversitesi işbirliğinde bulunuyoruz.Hem onların yaptığı bilimsel çalışmaları hem de öğrencilerini projelerimizde kullanıyoruz.Bu açıdan Galatasaray Üniversitesi’ne çok teşekkür ederiz.