03.10.2017 - 14:54 | Son Güncellenme:
milliyet.com.tr
Zamanın geçtikçe insanların istekleri değişiyor ve bu otomobil sektörünede doğrudan yansıyor. Batı Avrupa binek otomobil pazarında tüketici tercihleri değişmeye başladı. Son yıllarda SUV araçlara olan talep artarken, üç kapılı hatchback otomobillere ilgi oldukça azaldı.
Jato verilerine göre 2007'de Avrupa'da trafiğe çıkan otomobillerin yüzde 15'i üç kapılıydı. Bu oran 2009'da yüzde 17'e kadar çıktı. 2009'da toplam 2.4 milyon adet küçük ve kompakt üç kapılı otomobil satıldı. Üç kapılı modeller ilk otomobilini alan tek başına yaşayan gençler ve yeni evli çiftler tarafından tercih ediliyordu. Ancak, finansal kriz sonrasında tüketicilerin beklentileri ve öncelikleri değişmeye başladı. Tüketiciler üç kapılı modellerden uzaklaştı. Avrupa'da SUV araçlara olan talep arttı. Bunun sonucunda 2016'da üç kapılı otomobillerin pazar payı yüzde 10 gibi yüksek bir oranda düşerek yüzde 6.3'e geriledi. 2016'da üç kapılı otomobil satışları 961 bin adete indi.
Azalan talep dikkat çekiyor
Avrupa'da üç kapılı hatchback otomobillere olan talebin azalması, otomotiv üreticilerinin de radikal kararlar almasına neden oldu. Birçok üretici ürün gamından üç kapılı versiyonları çıkardı.
B segmentinin popüler modelleri Renault Clio, Fiat Punto ve Nissan Micra'nın üç kapılı modelleri piyasada satılmıyor. Sadece beş kapılı versiyonları var.