06.12.2013 - 13:38 | Son Güncellenme:
Güçlü, ekonomik ve hafif motoru ile cazibesini artıran Q50 modelinin, 2014’ün üçüncü çeyreğinde Türkiye’de bu motor seçeneğiyle satışa sunulması planlanıyor.
İlk olarak ABD’de, sonrasında Avrupa’da, şimdi de dünyanın en büyük pazarı olan Çin’de satışa sunulan Infiniti Q50, 2 Litrelik turbo şarjlı benzinli motorunu Avrupa’da 2014 yılının üçüncü çeyreğinde satışa sunmayı planlıyor.
Infiniti, portföyüne yeni eklediği 2 litrelik benzinli turbo motorun yanı sıra, 3.7 litre benzinli, 3.5 litre hibrid ve dört silindirli 2.2 litre turbo-dizel motorlara sahip.
Infiniti’nin Daimler AG ile işbirliğinden doğan yeni motor
Infiniti’nin Daimler AG ile yaptığı işbirliğinden doğan yeni dört silindirli turboşarjlı motor, bir yandan zorlu Euro 5 emisyon standartlarını karşılarken, diğer yandan 211Hp motor gücü sağlamak için hassas piezo enjektörlerle direkt enjeksiyon yöntemini kullanıyor.
Motor, esnek ve verimli bir sürüş sağlamak için 1.250 devir kadar düşük bir devirde sadece 236Nm tork üretiyor. Avrupa'ya özgü 2.2 litrelik direkt enjeksiyonlu dört silindirli turbo-dizel motor ve benzinli versiyon, Infiniti’nin marka karakteristikleri doğrultusunda bir motordan beklenen her şeyin karşılanabilmesi için Infiniti mühendislik ekibi tarafından modifiye edildi. Yeni turboşarjlı motorun Infiniti portföyüne eklenmesi ile bir yandan Infiniti’nin sunduğu ürünleri genişletme stratejisi vurgulanırken; bir yandan da model serisi yerel müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillenmeye başladı.
Infiniti, önümüzdeki 5 yıl boyunca araç portföyünü yüzde 60 oranında, aktarma organlarını ise yarısından fazla bir oranda genişletmeyi planlıyor.
Konfigürasyon | Dört silindirli, sıralı tip, su soğutmalı, güçlendirilmiş endüksiyon |
Kapasite | 1911cc |
Sıkıştırma oranı | 9.8 |
Çap x strok | 83mm x 92mm |
Endüksiyon sistemi | Piezo enjektörlerle direkt enjeksiyon, intercoolera sahip turboşarj |
Güç | 5500 devirde 211 bhp 5500 devirde 214 PS |
Tork | 1250 – 3500 devirde 236 lb/ft 1250 – 3500 devirde 320 Nm |