OtomobilAvrupa’nın ‘en elektrikli’ markası

Avrupa’nın ‘en elektrikli’ markası

17.04.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Ağırlıklı olarak başka markalar adına üretim yaparken, kendi markasını taşıyan ürün gamını da artıran ve elektriklendiren Karsan, başta Avrupa olmak üzere dünyanın pek çok bölgesine açılmaya devam ediyor. 2018-2021 arasında üç yılda Karsan markalı tüm ürünlerinin elektrikli versiyonlarını ürettiklerini kaydeden şirketin CEO’su Okan Baş, “Bugün Avrupa’nın ilk ve tek full elektrikli ürün gamı olan otobüs markası haline geldik” dedi.

Avrupa’nın ‘en elektrikli’ markası

Son 5 yıldır “mobilitenin geleceğinde bir adım önde olma” vizyonuyla çalıştıklarını, bu yönde önemli adımlar atarak bir noktaya geldiklerini kaydeden Okan Baş, “Daha ilerisi için de birçok hedeflerimiz var... Karsan markasının önce Avrupa sonra Kuzey Amerika’da sürdürülebilir büyümesini sağlamak, bunu yaparken iş yapış şekli, operasyonlarıyla fark yaratan bir şirket olmak, markanın gelecek mobilite çözümlerinde, teknoloji ve iş birliklerinde bir adım önde olma hedefleri var” diye konuştu.

Haberin Devamı

3 yıl içinde Karsan markalı toplu ulaşım araç gamının tümünü elektriklendirdiklerini, Avrupa’da 6 metreden 18 metreye kadar elektrikli otobüs sunabilen ilk ve tek marka olduklarını söyleyen Okan Baş, “Avrupa otobüs pazarında Karsan’ın geçmişi yok. Dolayısıyla bizim için bu bir fırsat. Kartların yeniden dağıtıldığı bir pazarda, fark yaratarak yer alabilirsiniz. Ve biz de, 5 yıllık çalışmayla bu noktaya geldik” diye konuştu.

Tohumlama yılı

Karsan CEO’su Okan Baş, 2022’nin kendileri için bir tohum ekme yılı olduğunu vurgularken, “Hem Avrupa hem de Kuzey Amerika’da birçok uluslararası ve yerel fuara katıldık. Öte yandan, farklı boyutlardaki 30 tane demo aracımız da, Avrupa’nın her yerine dağıldı. Tüm potansiyel müşterilere ulaşmaya çalıştık. İnsanlar doğal olarak ‘Nereden çıktı, getir bir deneyelim’ dediler... Çok verimli bir yıl geçirdik bu anlamda. Bir taraftan da sonuçlarını aldık” dedi.

Haberin Devamı

Tam elektrikli ürün gamıyla ilk yılda toplam elektrikli ihracat adetlerini ikiye katlayarak 287 adet elektrikli araç sattıklarını söyleyen Okan Baş, “Aslında bu kadar araç satmayı beklemiyorduk. Tohum ekme dönemi olarak gördüğümüz bir yılda 287 adet az değil... 600’den fazla elektrikli Karsan şu anda Avrupa yollarında. Yüzde 277 ile Avrupa’nın en çok büyüyen markası olduk” ifadelerini kullandı. Baş, Avrupa’da elektriklide yüzde 6.5 pazar payıyla ilk 10’a girdiklerini, asıl hedeflerinin ilk 5’e girmek olduğunu kaydetti.

Avrupa’nın ‘en elektrikli’ markası

Japonya’ya da giriyor

Avrupa’nın ardından e-Jest ile Kuzey Amerika ve Kanada’ya da girdiklerini, bu yıl orada sattıkları adetleri artıracaklarını söyleyen Karsan CEO’su Baş, “Bir de yeni pazarlar dediğimiz hedefimize yönelik çok önemli bir anlaşma imzaladık” dedi. Okan Baş, şunları söyledi:

“Karsan, e-JEST ile Japonya pazarına giriyor. Avrupa markaları için de Japonya pazarına girmek kolay değil. Bu ülkede 3 yılda 300 adetlik satış hedefliyoruz. Lansmanını da 2023 sonunda yapacağız. Böylece sağdan direksiyonlu pazarlara da girmeye başladık demektir. İlki Japonya, ardından İngiltere olacak. Endonezya ile çalışmalarımız devam ediyor. Oyun alanımızı bütün dünyaya genişletmek için de bunu çok önemli bir adım olarak görüyoruz. İlk ürünümüzü hazırlayıp göndereceğiz. Daha doğrusu soldan direksiyonlu bir aracımızı götürdük, gösterdik orada geçen sene. Gerçekten çok beğeni kazandı sonra hemen sağdan direksiyonlu ürünün gelişimine başladık... Bizi heyecanlandıran, bu ürünün müşteriyi çekiyor olması.”