Sosyal medyada nasıl markalaşılır?
Sosyal medyada markalaşmak, özellikle dijitalleşen şu çağda çok önemli. Biz de "Sosyal medyada nasıl markalaşır?" sorusuna Molatik olduk. Sosyal medyayı nasıl efektif kullanabiliriz gelin birlikte bakalım.
Günümüzde dijitalin önemi tartışılmaz. Özellikle yeni yasalar vs derken tüm markalar dijitale yöneldi, yönelmeyen ise ne yazıkki daha da olumsuz etkilendi. Daima üretmeliyiz, fark yaratıcı içerikler çıkarmalıyız. Siz de markanız için ,ürünlerin için,işletmen için ne için olursa olsun markalaşmanızda önem vermeniz gerekiyor; Rakiplerinizin önüne geçmeye çalışın, fark yaratın sizden daha iyiler varken neden siz onlardan daha iyi olmayasınız? Ulaşabileceğinizi sandığınız her şey size aittir. Hayallerinizle gerçekler arasındaki mesafeden korkmayın. Hayal edebiliyorsanız, yapabilirsiniz. Korkutucu olabilir, zor gelebilir, imkansız gözükebilir ama başarabilirsiniz. İnanın.
Markalaşmada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Başarının %80’i, başarınızı gösterebilmekten geçer.
- Üret, oku, mesleğin ile ilgili yaratıcı ol.
- Reklam planlanalarını yap.
- İçerik üret.
- Sosyal medyanı aktif tut. Özellikle etkileşimin için bol bol story at.
- Sosyal medyalarınız profesyonel yönetilmeli, çekimler ona göre yapılmalı.
- Dijital içerikler üretilmeli.
- Tanıtım çekimleriniz profesyonel olarak yapılmalı.
- Influencer marketing çalışmaları markanı aktif tutacaktır.
- Basına özel açılış organizasyonlarınız markanız adına ses getirecektir.
- Sosyal medya reklamı.
- Celebrity iş birlikleri
- Marka bilinirliği için organizasyonlar.
Daha markaya göre bir çok proje birliği...Yapılacak o kadar çok sey var ki, yeter ki isteyin ve bir yerden başlayın. Küçük adımlarla başlasanız bile dikkat çekmemeniz imkansız.
İçeriğin etkileşim ile orantısı
İlgi çekici olmak ve fark yaratmak istiyorsanız öncelikle kendinizi keşfedin. Takipçilerinize en iyi neyi aktarabiliyorsunuz? En çok neler izleniyor, bunları araştırın. Başkası gibi olmayın. Her ne yaparsanız yapın kendiniz gibi olun. O zaman hem etkileşiminiz artacak hem kitleniz. Kitleniz artarsa iş gücünüz de artacak. İş gücü artarsa bir bakmışsınız marka olmuşssunuz ve herkes sizi tercih ediyor. Yapaylıktan uzak durun, inanın artık insanlar doğal ve yapay arasındaki farkı çok iyi anlıyor. Kısaca, neyseniz o olun! Beğenmediğiniz şeyleri ''beğenmedim'' diyebilin. Orası sizin özgür kullanabileceğiniz kişisel sayfanız ve bunu en doğru şekilde kullanmak sizin elinizde. Fark yaratıp, en doğal şekilde aktarırsanız başarı kaçınılmaz olur.
Dijital reklamın önemi
Her şeyin dijitale döndüğü bir dönemdeyiz. Markalaşmak için avantajlı tarafları ağırlıkta.
- Sosyal medyanın önemi, reklam gücü git gide artmakta. Fırsata çevirip, reklam planlamalarınızı dijitale göre yapmalısınız!
- Dijitali aktif olarak kullanmak markalara çok şey kazandıracaktır.
- Dijital platformda satış teknikleri geliştirmek mümkündür. Bu açıdan ürün ve hizmetini satın aldırmak isteyen markalar için önemli bir platformdur.
- Doğru hedef kitleye doğru mecrada doğru zamanda ulaşabilme olanağı sunması, dijital pazarlamanın tercih edilebilirliğini arttırmaktadır.
- İnternet hiçbir zaman uyumuyor ve dijital pazarlama yapıyor. Sanal pazarda 24 saat kesintisiz bir şekilde devam edebilme imkanı veriyor.
Markalaşmanın gücü
İsimsiz normal bir yerde kahve 8 TL iken tanınmış bir markada 18 TL ve daha çok tercih ediliyor. Bunu hiç düşündünüz mü? Neden isimsiz olan onu geçemiyor? Markalaşmanın, reklam sonucunun ve rakiplerinden sıyrılıp tanınmanın farkını çok net görebilirsiniz.Tüketici her zaman, daha iyi bildiği, iyi bir imaja sahip olan markayı tercih eder. Bu da ancak iyi bir reklamla ve fark yaratmayla olur. Bu kahveler arasındaki fark, imaj gücüdür işte. Kurumsal kimliğin ne kadar iyi olursa o kadar kalıcısın sektörde.
Dünyaca tanınmış bir çok CEO’dan en sevdiğim sözlerle devam edeyim.
- İyi bir içeriğin başarısı, ilgi çekici olmasıdır.
- “Yap ve izlemelerini bekle” sadece sinemalarda olur. Sosyal medya şöyle bir yer” Yap , içerikle besle , katılmalarını sağla. Tüm bunlardan sonra belki gelip kalıcı olabilirler..
- Sosyal meydanın başarısı Markanızı yeniden şekillendirmeye odaklanmış geniş katılımlı bir kitle yaratabilmenize bağlıdır.
İşinizi sevin ve reklamlarınızdan kaçınmayın, ne kadar iyi ürün üretseniz ya da iyi bir mekan&firma olsanız bile bundan kimsenin haberi yoksa rakiplerinizin gerisindesiniz demek!
Son olarak mini bir tavsiye;
Markalaşma sürecinizde ''yapamazsın'' diyenler sizi daha güçlendirsin. Enerjinizi olumlamalar yaparak koruyorun. Negatif insanlardan uzak durun ve alanınıza sokmayın. En önemlisi de inanın....