Nazi kampı fotoğrafı ürünlere basıldı: Her şeyin satışı olur mu?
Artık giysilerin üzerinde her türlü baskıyı görüyoruz. Efsane kişilikler, ünlü isimler, ressamların tabloları, tarihi olaylar... Fakat tarihteki üzücü olayları tişört, yastık, bardak baskısı yapmak ne kadar doğru? Tüm dünyanın acıyla hatırladığı, hatta hatırlamayı istemediği olayları bu şekilde kullanmak kötü niyetli olmasa da, pek akıl kârı değil.
Orası bir mezarlık!
Auschwitz kampında 1,1 milyon insan öldürüldü. Yani orası herhangi bir tarihi yapı, mimari eser ya da manzara değil. Bu etek orada öldürülen insanları anmak için üretildiyse bile, bu şekilde anmak ne etik, ne de saygılı.
Ele ayağa düşürülecek bir olay değil
İnsanlar sevdikleri kişilerin, grupların, eserlerin basılı olduğu ürünleri kullanmayı seviyor. Bu kullanım şekli bazı eserlerin ele ayağa düşmesine sebep olsa da (örneğin Van Gogh'un Yıldızlı Gece tablosu) zevkleri ortak olan insanların birbirlerini fark etmelerini sağlıyor.
Toplama kampı için üretilen giysilerin hangi amaçla üretildiğini anlamak güç. Tarihe damga vurmuş kişileri ya da olayları popüler kültür ögesi haline getirip içlerini boşaltmak, son derece saygısızca bir davranış.
Satışlar durdurulacak
Auschwitz-Birkenau Devlet Müzesi, toplama kampı alanında uygunsuz hareketlerde bulunan, orada neler yaşandığını hiçe sayarak 'eğlence' amacıyla ziyarete gelen turistler için sene başında bir açıklama yayınlamıştı. Turistleri ciddiyete ve saygıya davet eden müze, ürünler hakkında "1,1 milyondan fazla kişinin öldürüldüğü büyük bir insanlık trajedisinin yaşandığı Auschwitz’e ait görüntülerle tasarlanan minder, mini etek ya da çanta gibi ürünleri satmanın makul olduğunu gerçekten düşünüyor musunuz? Bu daha ziyade rahatsız edici ve saygısızca" açıklamasını yaptı.
Üretimi gerçekleştiren Red Bubble da ürünlerin kabul edilemez olduğunu söyleyerek satışı durdurma kararı aldı.