Muhammed Salah sosyal medya hesaplarını kapatarak neleri göze aldı?
Muhammed Salah bundan 3 yıl önce futbolu bıraksa, şu anki sosyal medyayı kapatma kararı kadar ses getirmezdi. Kendisi son yılların futbolda en çok parlayan ismi ve dolayısıyla beklenmedik davranışları merak uyandırıyor. Peki hem takipçilere kısa yoldan ulaşmak, hem sponsor ve reklam anlaşmalarına destek olmak, hem de sosyal sorumluluk projelerine destek vermek için kullanılan, yani çağın bir gerekliliği olan sosyal medya hesaplarını neden kapattı?
Düşünce yapısı farklı
Salah'ın hesaplarını kapatmadan önce paylaştığı son fotoğrafta "Karar 2019: Gerçek iletişim zamanı geldi" cümlesi yer alıyordu. Aslında Salah, piyasada görmeye alıştığımız 'yıldız oyuncu profili'nden biraz uzak. Yıldız isimlerdeki o biraz şımarıklık, biraz sululuk, gençliğin verdiği toyluk onda hiç yok. İddialı cümleler kurmaktan, kibirden ve gösterişten imtina ediyor.
Hani futbolculara sinirlenince bazen "Şovu bırak, topunu oyna" deriz ya, işte Salah tam olarak bunu yapıyor; sadece top oynuyor. Bu yönüyle biraz Messi'ye benziyor. Yıldız olmasına rağmen sessiz sakin şekilde işini yapıyor. Tabii sıra sahada şov yapmaya gelince de onlardan iyisi yok.
İnsanlar üzerindeki etkisi
Salah'ın 'gerçek iletişim' kaygısı güderek sosyal medya hesaplarını kapatmasında bu farklı düşünce yapısı etkili olmuş olabilir. İlk bakışta 'sosyal medyadan uzaklaşmak' biraz çağ dışı ve kafası bozulan herkesin denediği klişe bir hareket gibi gelse de, altında yatan nedeni iyi anlamak gerekiyor.
Özellikle yıldız futbolcuların sponsorluk, reklam anlaşmaları ve imaj çalışmaları için sosyal medya kullanımı çok önemli. Hatta bazı anlaşmalar sosyal medya hesaplarını kapatmalarına bir engel. Çünkü kendi hesaplarını aslında kendileri değil, profesyonel bir ekip kullanıyor. Salah'ın son paylaşımlarından anladığımız kadarıyla onda böyle bir durum söz konusu değil, en azından son zamanlarda. Kapatmadan önce hesabını bizzat kendisi kullanıyordu ve takipçilerine birinci ağızdan ulaşıyordu.
Örneğin Salah'ın 2018 yılında yer aldığı uyuşturucu karşıtı bir reklam filmi, kısa sürede 5 milyon izleyiciye ulaşmıştı. Bu sosyal sorumluluk projesi sonucu ülkesi Mısır'daki rehabilitasyon merkezlerine ulaşan tedavi istekleri yüzde 400 artmıştı. Bizzat ulaştığı takipçileri üzerinde ne kadar etkili olduğunu görebiliyoruz.
Neden vazgeçti?
Salah'ın milyonlarca insana aynı anda ulaşabilme imkanından neden vazgeçtiğini anlamak güç. Yaptığı açıklamadan yola çıkarsak sosyal medyadaki iletişim şeklinden, yorumlardan, mesajlardan rahatsız olduğunu düşünebiliriz.
En başta da belirttiğimiz üzere kendisi bir Ibrahimovic kibrine, Ronaldo gösterişine, Neymar şımarıklığına sahip değil. Muhtemelen bazı duyguları daha içinde, daha derinden yaşıyor. İletişim konusundaki tercihi de böyle olmuş olsa gerek. Sosyal medyadaki etkileşimler ona samimi gelmemiş olabilir.
Yıldızları yakından tanımak
Daha gerçek, daha samimi bir iletişim kurmak uğruna sosyal medyanın birçok getirisinden vazgeçiyor. Galiba Salah'ı sadece iyi bir futbolcu olması haricinde insan olarak da tanımak gerekiyor. Çünkü belli ki o da nevi şahsına münhasır bir futbolcu.
Tıpkı aşırı kibrine rağmen özel bir futbolcu olan Ibrahimovic, gösteriş, kibir ve mükemmelliği aynı anda taşıyan Ronaldo, yaşadığı zorlukların ardından dünyanın en iyisi olmayı başaran içine kapanık Messi gibi.