
Marka değeri budur! İran lideri Hamaney'den Real Madrid benzetmesi
İran'ın dini lideri Ayetullah Hamaney, Nevruz dolayısıyla Meşhed kentinde İranlılara konuşma yaptı. Konuşmasında ülkedeki ekonomik sorunları aşmak için yerli malı kullanılmasının önemini anlatan Hamaney, "Real Madrid'i tutar gibi yerli malını tutun" dedi. Hamaney'in İran'ın iç işleriyle ilgili bir konudan bahsederken Real Madrid'ten örnek vermesi Madrid'in büyüklüğünü bir kez daha gözler önüne serdi.
Hamaney'in bu örneği, Türkiye'deki futbol dünyasında çok fazla kullanarak artık içini boşalttığımız "marka değeri" kavramının gerçek anlamını hatırlamamızı sağlayabilir.
78 yaşında, İspanya'nın çok uzağındaki bir ülkede yaşayan bir liderin, ülkesinin iç işleriyle alakalı konuda kalkıp Real Madrid ismini kullanarak örnek vermesi Real Madrid'in ne kadar dünyaya mâl olmuş bir kulüp olduğunun göstergesi.
Marka değeri, küreselleşmek, dünyaya mâl olmak, dünya kulübü olmak... Ne dersek diyelim, Afrika'nın en ücra köyünde de Real Madrid formalı bir insan görebiliriz, Kanada'nın soğuk bir kasabasında da Real Madrid'i destekleyen birini görebiliriz, İran'ın dini işlerini yöneten birinin ağzından da Real Madrid'i duyabiliriz.
Hamaney'in 1989 yılından beri İran'ın dini lideri olduğunu ve Real Madrid'in o tarihten şimdiye kadar farklı farklı yıllarda 6 şampiyonlar ligi şampiyonluğu yaşadığını da söylemek lazım. Yani Real Madrid, Şampiyonlar Ligi'ni birkaç yılda bir kazanıyor. Gücü gelip geçici değil, devamlı bir güç.
78 yaşında bir insanın örnek verirken yeni yetme PSG, Manchester City gibi sermaye takımlarını değil, köklü kulüpleri kullanması da çok normal. Bu Real Madrid olur, Juventus olur, Bayern Münih olur, Milan olur, Barcelona olur, Manchester United olur...
PSG'nin ya da Manchester City'yi başarısız ya da kötü takım olarak addetmek kimsenin haddi değil elbette. Fakat bahsini ettiğimiz diğer takımların arasına girmeleri için herhalde bir 100 sene gerekiyor. Hem de istikrarlı başarılarla dolu bir 100 sene.