Y kuşağı stres altında, peki çare ne?
ABD'de yapılan araştırmalar, Y Kuşağı yani 18-37 yaş aralığındaki kişilerin diğer nesillere oranla daha fazla stres altında olduklarını ortaya koydu. Uluslararası Pazar Araştırma Şirketi NPD'nin yaptığı bir araştırma, geçen yıl satılan her 11 oyuncaktan birinin yetişkin olan yani 18 yaşından büyük bir birey tarafından kişisel kullanım için alındığını ortaya koymuş. Yani yetişkinler, özellikle de stres altında olan yetişkinler hayatla başa çıkmanın formülünü 'kidulting'le bulmuş durumda.
'Kidulting' dediğimiz şeyde amaç yetişkin hayatına yaratıcı ve eğlenceli oyunlar katılması.
Günlük hayatın boğuculuğunda ve rutinde kaybolmaca anlarında yetişkinlerin imdadına çeşitli 'oyun' ya da 'oyuncaklar' dahil oluyor artık.
Y kuşağının stres altında bir savunma mekanizması olarak geliştirdikleri bu durum enteresan trendlerin doğmasına da vesile oluyor elbette.
The Body Shop, yeni yılda ürün ambalajlarını birbirinden eğlenceli oyunlarla süslemiş.
Duydunuz mu?
Yani yetişkinliğe ara vermece, üzerine gündelik hayatın stresin sıyrılabilmenin mutluluğu ve çare elbette yetişkinlerin çocukluk masumiyetiyle harekete geçmesi.
Çare çocukluk.
Peki neden çocukluk üzerinde duruyoruz?
Çünkü özellikle Y kuşağı omuzlarında binbir yükle yaşamını devam ettiriyor.
Ve koşturmacanın göbeğinde.
Halbuki durup sakinleşmesi gerekiyor.
Adım adım düşünmesi gerekiyor.
Bu da elbette çocukluk şefkati ya da masumiyetiyle sağlanabilecek bir şey.
Dolayısıyla 'çocuk'laşmaktan korkmayalım.
Yetişkin hayatında illa hep 'ciddi' olmak zorunda değiliz.