Fotoşopla gelen güzellik diye bir kavram var. Aldığımız her güzellik ürününün marka yüzü olan model kusursuz ve benzersiz görünüyor. Biz de o modele benzeyeceğiz diye her yıl güzellik malzemelerine tonla para ödüyoruz.
Fakat bunun bir kandırmaca olduğunu kabul eden ABD'li ecza şirketi, ürün tanıtımında fotoşoplu görsel kullanmaktan vazgeçtiğini ve tüketicilerin ürün tanıtımı görsellerinde fotoşoplu ya da retouchlı manken görmeyeceklerini açıkladı.
Karar devrim niteliğinde. Eğer tüketici tarafında da olumlu bir hava oluşursa diğer birçok satıcı firma da benzer bir kuralı uygulamak zorunda kalabilir.
Hatta firma kendi internet sitesi üzerinde satış yapan diğer markalara da benzer bir karar almaları için baskı yapıyor.
Firma aldığı bu cesur karar için yaptığı basın açıklamasında bu hareketin bir parçası olarak bariz bir şekilde değişime uğratılan şeffaf güzelliğe 2020 yılı sonunda ihtiyaç duyulacağına dikkat çekti. Bu açıklama ne demek oluyor diye soracak olursanız, sitede satış yapan markalara kısacası ya sev ya terk et deniyor. Bu karara uymayacak olan markaların ürünlerinin üzerine uyarı etiketleri yapıştırılacak.
Instagram.com/mehmetcankmrc
twitter.com/mehmetcankmrc
YouTube.com/mehmetcankomurcu