Segmentasyon nedir?
Pazarlamayla ilgilenen kişiler tarafından sıklıkla araştırılan bir yöntem olan segmentasyon, birçok insan merak ediliyor. Peki tam olarak segmentasyon nedir? Gelin Molatik olalım...
Segmentasyon nedir?
Pazarlama alanında kullanılan en önemli tekniklerden bir tanesi olan segmentasyon , genel tanımı ile marka ve firmaların ilgili olduğu pazarı ve hedef kitleyi bölerek seçtikleri küçük pazara ve hedef kitleye yönelik stratejik planlamalar oluşturmasını hedefleyen bir yöntemdir. Bu yöntem oldukça kolay anlaşılabilen ve hedef odaklı bir pazarlama çalışmasının ortaya konulmasını sağlamaktadır. Segmentasyon, seçilen alt pazarın hedef kitlesinin ihtiyaç, istek ve arzularına yönelik pazarlama stratejilerini üretmek için kullanılmaktadır. Günümüzde segmentasyon; pazar segmentasyonu ve müşteri segmentasyonu olarak ikiye ayrılmaktadır.
Pazar segmentasyonu nedir?
Pazar segmentasyonu, firmaların faaliyet gösterdiği pazarı bölümlemesi ve seçtikleri küçük bir pazara yönelik stratejik planlamalar yapılmasını ifade etmektedir. Firmalar belirledikleri alt pazarları hedef kitlelerinin ihtiyaç ve isteklerine göre farklı pazarlama stratejileri hazırlayarak uygularlar. Pazar segmentasyonunun altında 4 ana Pazar segmentasyonu bulunmaktadır. Bunlar; demografik segmentasyon, coğrafik segmentasyon, psikografik segmentasyon, davranışsal segmentasyon şeklinde sıralamak mümkündür.