E-Bordro nedir? E-Bordro sorgulama nasıl yapılır?
Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın e-Devlet Kapısı üzerinden hizmete soktuğu E-Bordro hizmeti, sıklıkla kullanılıyor. Peki e-Bordro nedir, nasıl alınır?
Çalışanların sıklıkla ihtiyaç duyduğu maaş bordrosu, daha önce yalnızca çalıştıkları kurumdan taleple alınıyordu. Bu sistemin değiştirilmesi için yola çıkan Hazine ve Maliye Bakanlığı, yakın zamanda bir çalışma yaparak e-Devlet Kapısı internet sitesi olan türkiye.gov.tr adresi üzerinden istenilen döneme ait e-bordro üretilen yeni bir sistemi devreye soktu. Bugünlerde sıklıkla araştırılan e-Bordro aslında kolaylıkla alınabiliyor.
e-Bordro nasıl alınır?
E-Bordro hizmeti, yalnızca kamu çalışanları için sunuluyor. Bu hizmetten yararlanabilmek için, öncelikle e-Devlet Kapısı'na aşağıdaki yöntemlerden biriyle giriş yapmanız gerekiyor:
- e-Devlet Şifresi
- Mobil İmza
- Elektronik İmza
- T.C. Kimlik Kartı
- Banka aracılığıyla
Giriş yaptıktan sonra önünüze açılan ekrandan arama çubuğuna e-Bordro Sorgulama yazarak, bordrosuna ulaşmak istediğiniz dönemin e-Bordro dökümüne erişebilirsiniz. Kamu çalışanlarının yararlanabildiği bu ekranın, özel sektör çalışanları ve işçiler için de uygulanabilir bir hizmete dönüşmesiyle ilgili henüz bir bilgi yok.