Spotify'a bakalım...
Ülkemizdeki en popüler dijital müzik dinleme platformlarından biri olan Spotify'a bakalım dilerseniz, durum eminim kafanızda daha da netleşecektir.
Profilinizdeki verilere göre, bir ay içerisinde sizin şarkılarınızdan en az birini en az bir kez dinleyen kullanıcı sayısı 962 bin kişi kadar.
Bu 962 bin kişi, Aşkın Olayım adlı şarkınızı 7 milyon 140 bin kez dinlemiş.
Öpücem adlı şarkınızı 12 milyon kez, Yankı isimli şarkınızı ise 14.1 milyon kez dinlemiş.
Şimdi, buradan basit bir oran-orantı ilişkisi kurarak YouTube'da kliplerinizin neden 'o kadar çok' izlendiğini ortaya çıkarabiliriz.
Yaklaşık 1 milyon kişi, toplamda 14 milyon kez tek bir şarkınızı dinleyebiliyor. Dinleyici sayısının 14 katı kadar dinlenme elde edilebiliyor demektir bu...
Şarkınız Miş Miş ya da Öpücem kadar 'catchy' olunca da bundan kat kat daha fazla dinlenmeyi hala en popüler ve ücretsiz müzik dinleme platformu olma özelliği taşıyan YouTube'da 200-300 milyon klip izlenmesine ulaşmak, aslında pek de zor bir şey değil.