Süpermarketteki işinden kovulan robot Fabio suçu kendinde aramalı
İskoçya'da Margiotta isimli bir süpermarket zinciri, işe aldığı Fabio isimli robotu yalnızca 1 hafta sonra işten çıkardı. İşten çıkarılmasına sebep olarak gürültüden ötürü müşterilerin taleplerini tam anlayamaması ve reyonlara müşteri çekememesi gösterildi.
İnsanların iş hayatındaki yerini robotlar mı alacak sorusu devamlı gündemi meşgul ediyor. Elbette robotların daha pratik, daha hızlı ve daha iyi yapabileceği işler bulunuyor. Adı üstünde, robot. Talep edilen işe göre programlanan robotlar sıkılma, bıkma, konsantrasyon ve motivasyon sorunu olmadan uzun süreler çalışabiliyor.
Fakat ya etkileşim, iletişim, sıcakkanlılık, muhabbet istenen işler ne olacak?
İşte süpermarketteki işini tam da bu sebeplerden dolayı kaybeden mağdur robot Fabio, mağduriyetinden biraz da kendi sorumlu.
Çünkü müşterilerin "Domates nerede?" sorusuna "Sebze reyonunda" cevabını veren dümdüz bir robot kendisi. Eğer "Buyrun göstereyim" gibi bir cevap verseydi hala işinin başında olabilirdi.
Demek ki böyle bir cevaba programlanmamış robotcağız.
Tabii süpermarket yönetimi klasik bir şirket içi sirkülasyon örneği göstererek Fabio'yu başka bir departmana, et reyonuna kaydırmış. Fakat Fabio orada da müşteri çekmeyi başaramamış.
Diğer 'insan çalışanlar' 12 müşteri ortalamasıyla çalışırken Fabio 2 kişide kalmış.
Yalnızca bir hafta tahammül gösterilerek işten çıkarılan robot Fabio'nun devreleri incinse de maalesef süpermarketin kâr amaçlı bir iş yeri olması bu durumu haklı kılıyor.
İnsanlar ve robotlar arasında bir gerilime sebep olmamasını dilediğimiz bu olay, robotların iş hayatında insanların her yaptığını yapamayacağını bizlere kanıtlıyor.
İş hayatı acımasız ve zalimdir Fabio. Öyle müşterilere şirinlik yaparak, beşlik çakarak olmaz. Somut yarar bekler patronlar, kusura bakma...