08.12.2023 - 03:24 | Son Güncellenme:
İSMAİL ŞAHİN
İSMAİL ŞAHİN- Türk mobil oyun şirketi SuperGears, yeni mobil yarış oyunu Racing Kingdom ile dünyada pazar lideri olmayı hedefliyor. Yasin ve Yakup Demirden kardeşler şirketlerinin değerini 2027 yılına kadar 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor ve bunun için de 22 yıllık 'yokluktan oyun yaratma' deneyimlerine güveniyorlar...
Kaç yıldır bu sektörde faaliyet gösteriyorsunuz?
2000'li yılların başlarından beri oyun yapıyoruz. Başlarda PC oyunları yapıyorduk, küresel anlamda başarıya ulaştığımız oyun Zula oldu. Güney Amerika, İran ve Türkiye'de pazar lideri oldu. Sonradan mobil oyun sektörüne girmeye karar verdik.
Racing Kingdom fikri nasıl doğdu?
Racing Kingdom'a kadar kariyerimiz boyunca korku - maceradan aksiyona kadar pek çok farklı türde popüler olmuş PC oyunu geliştirdik. Mobil oyun sektörünü de uzun zamandır takip ediyorduk. Tabii mobil oyun sektörünün dinamikleri çok farklı. Mobil oyun sektörünü incelerken yarış kategorisinde ciddi bir fırsat olduğunu fark ettik. Mobilde yarış türünde binlerce oyun olmasına rağmen yüksek prodüksiyon kalitesine sahip çok az oyun olduğunu gördük. Pazar lideri olabilme fırsatını gördüğümüzde Racing Kingdom'ı yapmaya karar verdik.
Ekibiniz kaç kişi? Daha da büyütmeyi hedefliyor musunuz?
Şu an için 32 kişiyiz. Racing Kingdom pazarlama ekibini daha kurmadık. Önümüzdeki 6 ayda ekibimizi 40 kişiye yükseltmeyi hedefliyoruz.
Kaç yatırım aldınız? Başka yatırım alma planlarınız var mı?
İlk yatırım turunu tamamladık. 2. yatırım turunu yakında başlatmayı planlıyoruz. İlk turda 10 milyon dolar değerleme aldık. Artık elimizde gösterebileceğimiz bir ürün var. Pazar liderliğini hedefliyoruz. Biz şirketin 2027'ye kadar 1 milyar dolar değerlemeye çıkmasını öngörüyoruz. İkinci yatırım turunda hem seçiciyiz, biz akıllı para (smart money) istiyoruz, bize yeni ufuklar açacak insanların yatırım yapmasını istiyoruz.
Yatırımları kimlerden aldınız?
Bizim aldığımız tüm yatırımlar, oyun veteranları ve oyunun çok başarılı olacağına inandıkları için bizzat para verip şirketimize ortak olan insanlar. Türkiye oyun sektörünün önde gelen isimlerinden TMRW Foundation'a yakın zamanda katılan eski Unity başkan yardımcısı Ulaş Karademir, Masomo ve Webtekno'nun da kurucusu olan İbrahim Akman, Ingame Group CEO'su Genco Alp, Octopus'un kurucusu Emre Yıldız ve ELA Game Studio kurucusu Murat Alagöz'ün yanı sıra, kurumsal yatırımcılardan Yıldız Tekno GSYO da dahil oldu. Crytek şirketinin kurucusu ve CEO'su Cevat Yerli de hem yatırımcımız, hem de yönetim kurulumuzda.
Racing Kingdom neden oynanmalı?
Yarış oyunu platformu (tüm yarış türleri tek bir platformda) Ultra gerçekçi araç sesleri ve yeni nesil grafikler, gelişmiş çok oyunculu oynama desteği. Mobil yarış oyunlarında pek görülmemiş derinlikte tek oyunculu hikâye modu. Yarış türüne pek çok yenilik (sıfırdan araç inşa edebilme, bölge savaşları, evcil hayvan edinebilme vs) getiriyoruz. Bu kategoride bir oyun yok, kendi kategorimizi oluşturuyoruz.
Ne zaman çıkıyor?
Bu ay sonunda oyunun kapalı test sürecini başlatıyoruz. Bahçeşehir Üniversitesi ile anlaştık, onlarla birlikte kapalı test sürecimizi yürüteceğiz. Ocak gibi ilk açık testler başlayacak. Nisan 2024'te oyunu piyasaya süreceğiz.
Dünya lansmanı ne zaman ve nerede yapılacak?
Dünya lansmanını Almanya'da Köln kentinde yapılan dünyanın en büyük oyun etkinliği Games.com'da yapmayı planlıyoruz. Milyonlarca oyun tutkununu bir araya getiren dünyanın en büyük bir organizasyon bu.
Oyundaki otomobilleri siz mi tasarlıyorsunuz?
Otomobillerin hepsini biz tasarlıyoruz. Ama kullandığımız markalar var ve bu otomobil şirketlerinden lisans almak gerekiyor. Markalarına zarar gelmesini istemiyorlar. Lisanslama için milyon dolarlık sigorta istiyorlar, sorumluluk sigortası. Sırf bu sorumluluk sigortası için ABD'de şirket kurduk. Pek çok lisans görüşmesi yapıyoruz. Otomobil şirketleriyle, onlara hem para hem de gelir paylaşımı veriyoruz.
Küresel ve yerel bazda bu oyunla alakalı beklentileriniz planlarınız nelerdir?
Mobil yarış kategorisinde pazar lideri olmayı hedefliyoruz. Racing Kingdom yarış platformunda yayınlanacak her oyunun, o türde o ana kadar çıkmış en iyi yarış oyunu olmasını istiyoruz. Senaryo, kurgu meselesine de çok önem veriyoruz. Diğer oyunlarda çok klişe hikâyeler diyaloglar var. Biz bunu yapay zeka modeli kullanarak daha günümüze yarış diline uygun bir hale getirdik. Cevat Yerli'nin aynı zamanda bir film şirketi var. Biz bu oyunu ileride film yada diziye dönüştürme planları da yapıyoruz. Bu yüzden de senaryomuzun güçlü olmasını istedik. Sezon sezon planlamamız var. Şimdi 5 oyun çıkıyor, bu sezon 1 olacak. Altı ay sonra da ikinci sezonu planlıyoruz.
Yapay zeka kullanıyor musunuz?
Arabaları ürettik asıl para kazanacağımız şeyler bodykitler. Piyasada bodykitler sınırlı. Ama ben bir arabaya 20 ayrı bodykit satmak istiyorum. Ben piyasadakilerden daha iyi bir şey yapmam gerekiyor ki onu satabileyim. Böyle bir durumda iş ciddi bir tasarım işine dönüyor. Bizim şirketimizde AI artisti var. Yapay zekaya komutlar ve görseller girerek bu dediğimiz bodykit ve araç üretimini gerçekleştiriyoruz. Karakterler ve posterlerimizi de AI'lere ürettiriyoruz. Yıllarca bu posterler konusunda tasarımcılarla tanıştım. 20-25 gün sürüyor, ama istediğiniz gibi olmuyor tekrar tekrar düzeltme yapmak gerekiyor zaman kaybı. Ama AI'de de istediğin kadar değişiklik yapabiliyorsunuz. Gelecekte de dijital kreatif işlerde insan rolü azalacak AI'nin rolü genişleyecek. Grafiklerde de tasarımları verip modelleme yaptırıyoruz.
Oyun sektörü karlı bir iş mi?
Bir örnekle anlatayım, milyarlarca dolar harcayıp bir çelik fabrikası kuruyorsunuz. Kotaları var nakliyesi var, ülkeler birbirlerine kızıp kotayı kıstım diyor. Oyunda hiç öyle bir şey yok. Portekiz'de bir oyun geliştiren ile Los Angeles'ta bir oyun geliştiren veya Türkiye'de oyun geliştiren birisi aynı pazara çıkıyor ve aynı şartlarda rekabet ediyor. Böyle bir pazar, küçük bir pazar da değil. 200 milyar dolar global pazar büyüklüğü ve 3 milyar oyuncusu var.
Siz oyun sektöründe hangi konumdasınız?
Bizim oyunun ve oyunların Unity bizi 2024'ün öne çıkan 5 stüdyosundan birisi seçti. Biz 100 milyon oyuncu getirmek istiyoruz önümüzdeki 4 yıl içerisinde. Bizim oyunumuz paralı satılan bir oyun değil. Oyunun içinde kişiselleştirmeler sayesinde para kazanacağız. Bir sürü oyun şirketi, reklam koyuyor ve oyuncuya zorla reklam izletiyor. Bizde ödül karşılığında reklam izleme opsiyonu var. Reklam bizim ana kaynağı değil. Kullandıkları ürünü kişiselleştirmek isteyenlerden para kazanacağız.
Şirketi birisi satın almak isterse?
Bizim hedefimiz başarı. Oyunu satmak amaçlı geliştirmedik. Ürün olarak başarılı olmak istiyorum, dünyanın en çok oynanan yarış oyunu olmak istiyoruz. Başarılı olunca zaten maddiyat peşinden geliyor. Satışı düşünürseniz başarılı olma şansı zor. Yatırımı ürüne çevirip para kazanmak yerine, yatırım üzerinden para kazanmak için yapıyorlar. O yüzden başarısız olamıyorlar. Ürüne çevirip oradan para kazanma dertleri yok. Yaptığınız ürün son kullanıcıdan para kazanmıyorsa hiçbir anlamı yok.
Kullandığınız müzikleri nasıl yapıyorsunuz?
Benim gözümde oyunun üç ayağı var. İlki grafik, ikincisi oynanabilirlik ve üçüncüsü de ses. Bizim grafiklerimiz çok iyi oynanabilirlikte de çok iyiyiz oyunun içerik açısından baya bir yeniliği bünyesinde barındırıyor. Ses konusu en karın ağrısı konu. Araç sesi değiniz zaman, ben bir Ferrari'ni sesini nasıl kaydedeceğim. Ses mühendisi lazım. Sesi nasıl hallederiz diye düşünürken "Hızlı ve Öfkeli" filminin oyun versiyonun seslerini yapan İtalyan bir stüdyo varmış, onu bulduk. Ses stüdyosunun sahibi Giovanni ile anlaştık. Almanya'da sadece araç seslerini kaydeden bir stüdyo bulduk. Bu ham sesler İtalya'ya gidiyor, orada işlenip bize geliyor.
En zorladığınız nokta neresiydi?
Projeye kendimizi adadık, kendi paramızı koyduk. Hayalimizi gerçekleştirmek istiyoruz. Ama hayalinizi paylaşabileceğiniz insanları bulamıyorsunuz. Sizin anlayabilecek sizlerle aynı şekilde düşünebilecek. Projeye inanmayan katkısını gösteren insanlar projeye bir aşamadan sonra z arar vermeye başlıyorlar. Kalitenizi düşürmeye başlıyorlar. Call of Duty çalışanlarına bakın 20 yıldır severek çalışıyorlar. Yeni elemanlarının da gözünden ateş çıkıyor. En zorladığımız nokta bizimle aynı vizyona sahip olabilecek yatırımcılar ve çalışanları bulmaktı. Ben şirkete kredi kartı alırken bankayı zor ikna ettim. Çünkü neredeyse iki yıldır zarar eden bir şirket görünümündeyiz. Gelir yok bir sürü gider var. Daha ürün çıkarmamışsınız. Yatırım aşamasındayız. Ama hedef önemli, ticari hedefi şirketi daha büyük bir oyuna satmak olan şirket doğru yönlendirilmiyor. Sırf satışta hoş görünebilmek için hedeflerinden şaşıyorlar.
Günde kaç saat çalışıyorsunuz?
Bir laf vardır: Startup'un en çok çalışanı kurucusudur. Kesinlikle katılıyorum. En geç kardeşimle biz çıkarız. Hafta sonu etkinlik olduğunda çalışırız. Özellikle oyunu ortaya çıkarma durumunda, yatırımcılarla görüşme, etkinlikler toplantılar, ses görüşmeleri, ay sonunda maaş verilmesi lazım... Özellikle hafta içinde akşam 22.00, 22.30'dan erken eve gidemiyorum. Ama çok çalışmak başarı getiriyor. Hiçbir zaman boşuna çalıştığımı düşünmedim.
Sektöre yeni başlayanlar için bir tavsiyeniz var mı?
Öncelikle hangi alanda olursa olsunlar yaptıkları işi iyi öğrenmeleri gerekiyor. Öncelikli amaçları çok para kazanacak proje yapmaya çalışmak yerine kendilerini geliştirecek projeler yapmak olmalı. İşinizde iyi olduğunuzda maddi başarıda zaten kendiliğinden zamanla gelecektir.