09.10.2023 - 03:57 | Son Güncellenme:
İş dünyasında bu büyük değişime ayak uydurmak için CMO'ların (Chief Marketing Officer - Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı) sorumluluğu artarken önlerinde bir fırsat penceresi de açıldı... Teknolojiye hakim CMO'lar büyük veri analitiği ve yapay zeka gibi teknolojilerle hızla değişen dijital ortamda markaların rekabetçi kalmalarına yardımcı oluyor. Sizleri sergiledikleri performansla dikkat çeken Türkiye'nin En Etkin 50 CMO'suyla tanıştırıyoruz…
Yapay zeka kapıyı açtı, pazarlama öncü rol oynayacak
Teknoloji baş döndüren hızıyla hayatı dönüştürmeyi sürdürüyor. Pandemiyle etkisini gösteren teknolojik dönüşüm son dönemde yapay zekanın yaşamın hemen her alanına nüfuz etmesiyle farklı bir boyut kazanıyor. Bunun iş dünyasındaki yansımaları da bir o kadar çarpıcı ve derin... Yapay zeka daha fazla verimlilik ve yepyeni bir inovasyon dalgası yaratarak ilerliyor. Devrim niteliğindeki bu gelişmelerle birlikte iş yaşamında özellikle CMO'ların (Chief Marketing Officer - Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı), stratejileri şekillendirmek konusunda öncü bir rol üstlenme fırsatı doğuyor.
Veri güvenliği kritik önemde
Teknolojiye daha fazla hakim olmayı başaran CMO'lar pazarlama stratejilerini çok daha veri odaklı şekilde yönlendiriyor; büyük veri analitiği ve yapay zeka gibi teknolojilerle tüketici davranışlarını daha iyi anlama imkânı buluyor. Bu sayede de daha kişiselleştirilmiş ve etkili pazarlama mümkün kılınıyor. Yeni dönemde veri güvenliği ve müşteri bilgilerinin korunması gibi konular CMO'ların gündeminde kritik önemde bir yer tutarken özellikle bilişim teknolojileri ve insan kaynakları gibi birimlerle yakın işbirliği ve pazarlama stratejilerinde bütünlük de büyük önem kazanıyor. Tabii ki yapay zeka devriminin sunduğu olanaklar ne kadar geniş olsa da insan yaratıcılığının ve stratejik düşünce yapısının yerini tutması beklenmiyor. Yeni dönemde de dinamik şartlara hızlıca adapte olabilen ve manevra kabiliyetini yüksek tutan liderler yarışı önde götürüyor. CMO'ların yeni rollerini etkin biçimde yerine getirmeleri, hızla değişen dijital ortamda markaların rekabetçi kalmalarına yardımcı olacak en önemli bileşenler arasında yer alıyor. Tabii bu da CMO'lar açısından her zamankinden daha fazla beceri ve sorumluluk gerektiriyor.
CMO Summit 2023
2016 yılından bu yana DataExpert iş birliğiyle BMI Business School tarafından yürütülen 'En Etkin 50 CMO' listesi, şirketlerinde pazarlama fonksiyonunu en üst düzeyde temsil eden 'Pazarlama Liderleri'ne odaklanıyor. Sektör uzmanları ve akademisyenlerden oluşan Araştırma Danışma Kurulu tarafından saptanan kriterler çerçevesinde, zorlu şartlardaki performanslarıyla dikkat çeken Türkiye'nin En Etkin 50 Pazarlama Lideri belirleniyor. En Etkin 50 CMO Ödül Töreni, 10 Ekim'de Mandarin Oriental Bosphorus Otel'de Resillience Reset ana temasıyla düzenlenecek CMO Summit 2023'te gerçekleşecek. İşte DataExpert iş birliğinde BMI tarafından yürütülen En Etkin 50 CMO Araştırması sonucunda belirlenen 'Türkiye'nin En Etkin 50 CMO' listesinde yer alan başarılı liderler...
Marmara Üniversitesi İşletme bölümü mezunu. İşletme yönetimi yüksek lisansını dönüşümlü olarak, Long Island University Brookville (New York), European Business School (London), Pole Universitaire Leonard de Vinci'de (Paris) tamamladı. 2014'ten bugüne Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevinde. Aynı zamanda, Sunexpress Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyesi.
Avusturya Lisesi'nin ardından İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi'ni bitirdi. Koç Üniversitesi'nden MBA derecesi aldı. Harvard Business School Kellogg School of Management'ta çeşitli programları tamamladı. Arçelik'te 20 yıl farklı roller üstlendi. CMO olarak geniş bir coğrafyadaki pazarlama ekibini yönetip pazarlama stratejileri geliştirilmesinde tüm süreçlerin sorumluluğunu üstleniyor.
Kariyerine 1996 yılında Unilever Türkiye Müşteri Geliştirme departmanında başladı. Unilever'de çeşitli görevler üstlendi. Son olarak Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Ev Bakım Kategorisinden Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yaptı. Unilever'in küresel Compass Organizasyonu yapılanması doğrultusunda Türkiye ve Orta Doğu Ev Bakım Kategorisi Liderliği görevine atandı.
27 yıllık kariyeri boyunca Almanya ve ABD'de de çeşitli görevler üstlenen Alper Ergenekon, 2005 yılında Turkcell'e katıldı. Turkcell ekosistemini tek çatı altında toplayarak 'Dünyalar Senin Olsun' kampanyasına liderlik etti. 6 Şubat ve sonrasında büyük yıkımlara neden olan depremler sonrası 'Gönül Bağları' kurmak için seferberlik başlatan Turkcell'in #UnutmakYok temalı reklam filmlerine imza attı.
Eczacıbaşı VitrA'da yurt içi ve yurt dışı pazarlama organizasyonlarında aldığı görevler ile global büyümeye katkı sağladı. 2019 yılından itibaren Pazarlamadan Sorumlu GMY olarak görev aldığı Betek Boya'da pazarlama stratejisi ve markaya liderlik ediyor. Filli Boya'yı da içinde bulunduran 2 kategoride lider marka portföyü ile endüstriye yön veren yenilikçi yaklaşımların hayata geçirilmesinden sorumlu.
Pazarlama kariyeri boyunca Pepsico, Frito Lay, Unilever, Danone şirketlerinde görev alan Aslı Önder halen Pepsico İçecek Pazarlama Direktörlüğü görevini yürütmektedir. Yenilikçi ve cesur marka kampanyaları ile toplumsal faydayı birleştiren marka programları yapmaya önem vermektedir. ODTÜ Endüstri Mühendisliği ve University of Michigan MBA mezunudur.
29 yıldır devam eden kariyerinde 2005 senesinden beri hızlı tüketim sektörünün global oyuncularından Hayat'ta görev alıyor. Hayat'taki yolculuğuna 2005 yılında başlayan Aydın, 2014-2016 yılları arasında ise Temizlik Kağıdı Kategorisi Global Pazarlama Direktörü olarak görevini sürdürdü. 2016 yılında Hayat Strateji ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı görevine getirildi.
Uluslararası firmalarda pazarlama, satış alanlarında görev aldı. Microsoft Avrupa Pazarlama Bölümü'ne bağlı İtalya, İspanya, Portekiz, Yunanistan, Türkiye, Rusya, Çekoslovakya, Polonya, UAE, Güney Afrika, Suudi Arabistan ülkelerini kapsayan, Güney Avrupa, Doğu Avrupa ve MEA Kanal Pazarlama Direktörlüğü'nü 8 yıl sürdürdü. Halen Lenovo Türkiye Pazarlama ve İletişimden Sorumlu GMY.
Kariyerine Danone Tikveşli’de başladı. 9 senelik bir süreçte şirket bünyesinde marka yöneticisi, marka müdürü ve alternatif kanallar satış müdürü görevlerinde yer aldı. Mayıs 2011’den 2022’ye kadar Yemeksepeti Pazarlama Direktörü olarak görev yaptı ve şirketin pazarlama ve büyüme stratejilerinden sorumlu oldu. 2022 yılından beri Defacto Mağazacılık ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür olarak görev almaktadır
Çalışma hayatına 2003'te başladı ve sırasıyla Zorlu Rusya operasyonlarında Pazarlama Müdürü, Turkcell'de Bireysel Satış, Ticari Pazarlama, Perakende Geliştirme ve Ürün Planlanma alanlarında çalıştı. 2016'da Logo Yazılım'a Pazarlama Müdürü olarak katıldı ve 2019'da Pazarlama ve Sadakat Yönetimi Direktörü, 2020'de Pazarlama Grup Başkanı oldu ve aynı zamanda Logo Grup Komite üyesidir.
ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. 1998-2005 arası P&G Türkiye'de görev aldı. 2005'te P&G Avrupa merkezinde çalışmak üzere Cenevre'ye gitti. 2011'de Türkiye'ye dönerek Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü oldu. 2016'da markanın dönüşüm sürecine liderlik etmek üzere Vodafone Birleşik Krallık'ta Marka Direktörü oldu. Mart 2020'den beri Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO'su.
Nestle, Danone, Sütaş, Hayat Kimya gibi uluslararası ve ulusal kurumlarda Pazarlama Yöneticiliği yaptı. Farklı kültür ve ülkelerde deneyim kazanan Burkutoğlu'nun tutkusu, dönüşümü ateşleyerek marka ve ekiplerin gelişmesini sağlamaktır. Burkutoğlu; Aras Kargo'da Pazarlama, Kurumsal İletişim, Müşteri Deneyimi GMY olarak çalışmaktadır ve Yönetim Kurulu'nda Kadın Derneği 5. Dönem Mentisidir.
2006 yılında katıldığı Akbank'ta sırasıyla Strateji Bölüm Başkanı, İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı ve Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Ocak 2022'den bu yana Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı olarak görevine devam etmektedir.
İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu. CarrefourSA'da İthalat ve Lojistik departmanında yönetici olarak işe başladı. 2012'de Tedarik Zinciri, Kasa Yönetimi, Sistem ve Organizasyondan Sorumlu Direktör oldu. 2013'te Tedarik Zinciri, Kasa Hattı ve Organizasyondan Sorumlu olarak başladığı görevini Tedarik Zinciri, E-Ticaret, CRM ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak sürdürüyor.
26 yıldır BMW Group ve Borusan Otomotiv'de. Eylül 2021'den beri BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarının satış ve pazarlamasından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı. Pazarlama İletişimi, Dijital Müşteri Deneyimi & İş Geliştirme, Ürün Yönetimi ve Satış ekiplerine liderlik ediyor. Güçlü marka odağı ve entegre müşteri deneyimi odağında otomotivde elektrifikasyon dönüşümü ve sürdürülebilirlik projeleri konusunda tutkulu.
St. Joseph Lisesi ve Bilkent Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nden mezun oldu. Galatasaray Üniversitesi İletişim Stratejileri ve Halkla İlişkiler Bölümü'nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. FedEx ve Akademetre'de çeşitli görevler üstlendi. Uzun yıllar çalıştığı Coca-Cola İçecek bünyesinde sayısız proje yürüttü. TAB Gıda'ya Pazarlama Direktörü olarak katılan Caner Alpaslan, Ocak 2023'ten bu yana TAB Gıda CMO'su.
Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu olan Cem Demiröz, Pittsburgh Üniversitesi'nde MBA eğitimi almıştır. 2000 yılı itibariyle sırasıyla Doğan Yayıncılık, Sony Türkiye, Dixons Retail ve Tesco'da üst düzey yöneticilik ve yönetim kurulu üyeliği görevlerini üstlenmiştir. 2018 yılından bu yana Watsons Türkiye'de Ticaret ve Pazarlama Direktörü olarak çalışma hayatına devam etmektedir.
L'Oreal gibi bir pazarlama okulunda başlayan ve sonra giyim sektörüne (Chantelle, Dim, Lovable, Fila ve OVS) odaklanan 37 yıllık bir kariyer. 48 yaşında hayatını değiştirerek Penti CMO'su olarak Türkiye'ye taşındı. Kadın içgörülerindeki derin bilgisi, karmaşıklığı yönetme kabiliyeti, esnekliği ve fikir üretme becerileri, Penti'nin bugüne gelmesinde rol oynadı. Şu anki amacı Türkiye'deki kadınları güçlendirmek için markaya liderlik etmek.
Kariyerine 2006'da satış ve ticari pazarlama yöneticiliğiyle başladı. 2017-2020'de BBVA Amerika Bireysel Bankacılıktan Sorumlu GMY, Nisan 2020 itibariyle Garanti BBVA Ödeme Sistemleri A.Ş Genel Müdürü oldu. Temmuz 2022'de Garanti BBVA Ödemeler ve İş Ortaklıkları GMY oldu. Ekim 2023'te Garanti BBVA Ödeme Sistemleri yönetimi ile beraber Garanti BBVA Müşteri Çözümleri ve Dijital Bankacılıktan Sor. GMY oldu.
İş hayatına 2010 yılında Vestel'de başlayan Uylukçuoğlu, sırasıyla Pazarlama Uzmanı, Pazarlama Sorumlusu, Pişirici ve Yıkayıcı Kategori Müdürü ve Beyaz Eşya Pazarlama Müdürü görevlerinde bulundu. Vestel 1. MT Programı'nı birincilikle tamamlayan, Ekim 2018'den bu yana Vestel'de Pazarlama Müdürü olarak başarılı çalışmalara imza atan Badem Uylukçuoğlu, Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcılığı görevine getirildi.
2011 yılında Marka Müdürü olarak katıldığı Dimes bünyesinde görevini, Dimes CMO ve İcra Kurulu Üyesi olarak sürdürüyor. 2021 ve 2022'de üst üste iki kez tüm sektörler genelinde 'Yılın Pazarlama Ekibi' olarak gösterilen Dimes Pazarlama Ekibi'nin liderliğini üstlenen Süleymanoğlu, Meyve Suyu ve İçecek sektörünün çatı kuruluşlarında da görev yapıyor.
1999 yılında Osmanlı Bankası'nda iş hayatına atıldı. 2001 - 2016 yılları arasında Turkcell'de görev aldı ve 16 yıl boyunca önemli roller üstlendi. Kasım 2016'da Koç Topluluğu bünyesine katılarak Koçtaş'ta Pazarlama Direktörü oldu. Ocak 2019'da Pazarlama ve Dijital Kanallardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı. 22 yılı aşkın süre boyunca pazarlamanın hemen her alanında önemli projeler yürüttü.
İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu. İşe Şişecam Düzcam Grubu'nda başladı. Boğaziçi Üniversitesi ve University of Texas akademik iş birliği ve Leading in a Global World ve INSEAD-Şişecam iş birliğinde liderlik programlarını tamamladı. Şişecam'da pazarlama, satış, iş ve pazar geliştirme projeleri gibi farklı fonksiyonlarında sorumluluk aldı. Ocak 2022 tarihi itibarıyla Şişecam Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı.
Pazarlama Çemberi olarak tanımladığı fiyat - kalite dengesi, farklılaşma, yenilikçilik ve güvenilirlik başlıklarında müşterilerin değişen ihtiyaç ve taleplerine göre pazarlama stratejileri belirliyor. Baydur, Migros ekosistemindeki 65.000 çalışan, 23.500 çiftçi ve üretici, 3.100'ü aşkın mağaza ve online kanallarla "yaşamın her alanında değer odaklı hizmet" anlayışıyla çalışmalarını sürdürüyor.
ODTÜ İşletme Bölümü mezunu. MBA eğitimini 2006'da Sabancı Üniversitesi'nde tamamladı. 1995'te Koç Topluluğu'nda başladığı kariyerini AC Nielsen, Alman Schöller Dondurma, Danone, Sabancı Holding, Mey Diageo, Doğtaş - Kelebek Mobilya ve McDonald's'ta sürdürdü. Göktaş, liderlik ettiği projelerle pek çok ödül kazandı. Mart 2022'den bu yana Beymen Pazarlama ve İletişim GMY
2013 yılında London Business School'un Market Driving Strategies programına katıldı. 25 yıllık iş tecrübesi bulunan Kurtoğlu Danone, Gıdasa, Kimberly Clark, Mavi, Terra Pizza gibi Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde üst düzey görevlerde bulundu. 2021'den itibaren Teknosa'da Pazarlama, CRM ve Online kanallardan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak çalışmaktadır.
Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri. 8 ülkeden sorumlu. 20 yıllık deneyime sahip. Kariyeri boyunca E-ticaret, Dijital Platformlar, Müşteri Deneyimi, Omnichannel, KSS konularında birçok projeyi hayata geçirdi. İşitme Engelliler Eğitim Faaliyetleri gönüllüsü; TOSFED Kadınlar Komisyonu, NewGen Community üyesidir.
Brisa'ya 2006'da Dış Satış Koordinatörü olarak katılan Evren, 2010-2017 arasında Dış Satışlar Müdürü görevini yürüttü. Evren, Ağustos 2017'den bu yana Pazarlama Direktörü görevini yürütüyordu. Son olarak Ocak 2021'de Pazarlama ve Uluslararası Pazarlar GMY görevine atandı. Evren, akıcı olarak İngilizce, İtalyanca ve Fransızca konuşmaktadır.
2001'de İstanbul Üniversitesi İşletme Yönetimi lisans programından mezun oldu. Aynı üniversitede Pazarlama ve Pazar Araştırma yüksek lisans programını tamamladı. Pazarlama alanında 20 yılın üzerinde iş deneyimine sahip. Ülker, Coca - Cola, Essilor Luxottica - Atasun Optik şirketlerinde pazarlama alanında kariyerini sürdürdü. FLO ailesine katılmadan önce Danone Su ve İçecek Grubu'nda Pazarlama Direktörlüğü yaptı.
Ege Üniversitesi İngilizce Ekonomi bölümünden mezun oldu. Eğitimine İngiltere'de Business and Industrial Administration programı ile devam etti. Pazarlama, CRM ve ürün yönetimi alanlarında 20 yılı geride bırakan Aydın, Ağustos 2021'de, Türkiye'de perakende sektörünün öncü gruplarının başında yer alan Boyner Grup'a bağlı Hopi şirketinde Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başladı.
2017 yılında Kurumsal İş Biriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak göreve başladı. 2021 itibarıyla Vodafone Türkiye Bireysel İş Biriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcılığı'nı sürdürmektedir. Vodafone'un kişiselleştirilmiş ve müşteri deneyimine odaklı stratejisini bireysel müşterileri için dijital ve perakende kanallarından yönetmektedir.
2022'den bu yana Ülker CMO'su. Tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini en doğru şekilde anlayıp inovatif ürünlerle bu ihtiyaçları karşılama ve yenilikçi iletişim faaliyetleri ile tüketici gündeminde kalma konusunda önemli pazarlama stratejileri belirledi. 19 yıllık kariyerinde çok uluslu şirketlerde edindiği tecrübe ve vizyonla Ülker markalarının pazardaki konumunu daha da güçlendirmek için ekibiyle çalışmalarını sürdürüyor.
Kariyerine 2010 yılında Mey İçki - Diageo'da pazarlama kategorisinde başladı. Unilever ailesine 2012 yılında Marka Müdür Yardımcısı olarak katılarak Clear, Omo, Magnum, Cornetto, Max, Cif olmak üzere birçok farklı kategori ve markaya liderlik etti. 1 Temmuz 2022 tarihinde Unilever'in küresel Compass organizasyon yapılanması doğrultusunda Türkiye, Orta Asya ve İran Güzellik ve Sağlık Kategorisi Lideri olarak atandı.
İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. Aynı üniversitede MBA yaptı. Kariyerine Aygaz'da başladı. Beko Elektronik ve Turkcell'de görev yaptı. TEB'de Dijital Bankacılıktan Sorumlu Müdür ve Direktör olarak çalıştı. CEPTETEB lansmanına liderlik eden ekipte yer aldı. Alfa Bank görevinin ardından BNP Paribas Cardif'te Pazarlama ve Dijitalden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi oldu. 3.5 senedir sahibinden.com'da CMO.
Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu. Aynı üniversitede MBA derecesi aldı. 2006'da Nestlé ailesine katıldı. 2015'te Nescafé Gold, Nescafé Classic ve Nestlé Coffeemate kategorilerinden sorumlu Pazarlama Müdürü olarak görev yaptı. Ardından Nestlé Türkiye Kahvaltılık Gevrekler İş Birimi Genel Müdürlüğü görevini üstlendi. Temmuz 2020 itibarıyla Nestlé Türkiye Nescafé ve Starbucks İş Birimi Genel Müdürü oldu.
Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. İş hayatına Ülker'de başladı. 2005-2012 arası Kellogg Company'de pazarlama liderliği yaptı. 2012- 2019 arası Ülker bisküvi ve kek kategorileri pazarlama direktörlüğünü yürüttü. 2019'dan beri LC Waikiki'de Müşteri İçgörüleri ve İletişim GMY. İş ve pazarlama stratejisi, marka ve kategori yönetimi, müşteri içgörüleri, iletişim ve inovasyon alanında uzman.
Perakende sektöründe 20 yılı aşan deneyime sahip. Ticari pazarlama, müşteri hizmetleri, marka yönetimi ve online ticaret konularını ağırlıklı olarak çalıştı. Müşteri iç görülerini odağa alan yaklaşımla şirketin dijitalleşme çalışmalarına katkı sağlamakla birlikte, marka ve pazarlama strateji ve uygulamalarının doğru zamanda hayata geçirilmesini sağlayarak şirketin iş sonuçlarının geliştirilmesinde önemli rol oynamakta.
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu. Grenoble Ecole de Management Üniversitesi'nde Dijital İş Yönetimi yüksek lisansını tamamladı. Nurçin Koçoğlu çalışma hayatına Mercedes-Benz'de başladı. Turkcell, Hepsiburada, MediaMarkt ve Türk Telekom'da önemli roller üstlendi. Temmuz 2020 itibarıyla Boyner Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı görevini üstlendi.
Kariyerine 2002'de Citibank'ta Müşteri Temsilcisi olarak başladı. Allianz Türkiye'ye 2003'te katılan Kırcı, 15 yıl çeşitli pozisyonlarda çalıştıktan sonra 2018'de Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı - İcra Kurulu Üyesi olarak atandı. Bu görevinde birçok ödül ve başarıya imza atarken, CMO'lara özel gelişim programı Institute for Real Growth'a Türkiye'den katılan ilk isim oldu.
İş hayatına 2003'te P&G'de Marka Müdürü olarak başladı. 2009'a kadar çeşitli markalarda marka yöneticiliği yaptıktan sonra, İsviçre'de P&G Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinden sorumlu Marka Direktörü oldu. Türkiye'ye dönünce 2014 -2016 arası Türkiye ve Kafkaslardan sorumlu CMO, 2016-2020 arası Bebek Bakım ve Kadın Bakım kategorileri Satış Direktörü olarak çalıştı. 2020'den beri bölgesel CMO.
İş hayatına 2006 yılında Unika Universal Kablo'da İhracat Satış Müdürü olarak başlayan Yazgan, Akçansa, Oyak Çimento gibi firmalarda çeşitli pozisyonlarda üst düzey yönetici olarak görev almıştır. 1 Ağustos 2019 tarihi itibari ile Çimsa Entegrasyon Yönetim Ofisi GMY görevine getirilmiştir. 1 Ocak 2020 tarihinde Entegrasyon Yönetim Ofisi GMY pozisyonuna ek olarak, Beyaz Çimento Pazarlama ve Satış GMY görevine atanmıştır.
2019'da Pazarlama Satış Direktörü unvanıyla göreve başlayan Togay, müşteri odaklı pazarlama stratejilerini hayata geçirdiği Domino's'un sektörde yaratıcılık ve etki ölçen yarışmalardan ödülle dönmesini sağladı. Stratejik, bütünsel, vizyonel bakış açısıyla sadece Domino's'ta değil, kariyeri boyunca sayısız başarıya imza atan Togay, Ocak 2022'de DP Eurasia Pazarlama ve Dijital Genel Müdür Yardımcılığı'na atandı.
İş yaşamına 2004'te PwC'de denetmen olarak başladı. Anadolu Efes'in çeşitli kademelerinde üst düzey yöneticilik yaptı. 2017'de Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü olarak görev yaptığı Anadolu Isuzu'nun ardından 2020'de lider kuruyemiş markası Tadım'ın Pazarlama Direktörlüğü görevine atandı. 2021'de Türkiye'nin en büyük gruplarından olan ve 3 kıtada faaliyet gösteren Tosyalı Holding'de CMO'luğa atandı.
İçecek Pazarlama fonksiyonunda Meyveli Gazlı İçecekler ajandasını yönettikten sonra, 2014'te Doğu Avrupa Yiyecek Pazarlama Ekibi’ne katıldı. Bu süreçte, PepsiCo portföyündeki tüm küresel ve yerel markalarla geniş bir yiyecek kategorisi deneyimi kazanan Seren, Türkiye iş birimine Kıdemli Pazarlama Direktörü olarak katılmadan önce Doğu Avrupa'da Doritos & Family Fun platformunu yönetiyordu.
Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden 1998'de mezun olan Serkan Ülgen, Yapı Kredi'deki görevine 2001 yılında Kredi Kartları Pazarlama ekibinde yönetici olarak başladı. 2018'den bu yana Yapı Kredi'de Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu üyesi olarak görev yapıyor.
Mavi'deki görevine 1997 yılında Halkla İlişkiler Müdürü olarak başladı. İlk 10 yıllık süreçte pazarlama iletişimini bütünsel bakış açısıyla yöneterek, Mavi'nin; jean odaklı moda markasına dönüşümünde ve en sevilen markalar arasında yer almasında etkin rol üstlendi. 2017'den bu yana CMO görevini yürütüyor. Halen CRM, reklam, görsel iletişim, PR, dijital pazarlama ve sürdürülebilirlik bölümlerinin yöneticiliğini yapıyor.
Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü mezunu. Çalışma Hayatına 1997 yılında Türkiye İş Bankası'nda başlayan Sezgin Yılmaz, 20 yıl boyunca banka bünyesinde çeşitli görevlerde bulunduktan sonra 2017'de Destek Hizmetleri ve Satın Alma Müdürü oldu. 29 Mart 2019 tarihinde Yönetim Kurulu Üyeliğine seçilen Yılmaz, 29 Temmuz 2020'den beri Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütüyor.
Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. Yıldız Teknik Üniversitesi'nde MBA yaptı. İş yaşamına Gillette'te başladı. P&G ve BAT'ta pazarlamanın farklı branşlarında tecrübe edindi. 2017'de Petrol Ofisi'nde çalışmaya başladı. Marka iletişim, sadakat sistemleri, mobil uygulamalar ve iş birliklerinden sorumlu Kıdemli Pazarlama Müdürü olarak görev aldı. Aralık 2021'de Petrol Ofisi CMO'su oldu.
Halk Yaşam Sigorta bünyesinde ve Yapı Kredi Emeklilik'te Bölge Müdürlüğü yaptı. Yapı Kredi Sigorta'da Bölge Müdürü ve Grup Başkanı olarak çalıştı. 2011'de Zurich Sigorta'da Bireysel ve Küçük İşletme Segment Grubu GMY ve YK Üyeliği görevlerini üstlendi. Aksigorta'ya 2016'da Bireysel Banka Sigortacılığı ve Sağlık GMY olarak başladı. Mayıs 2023'ten beri Bireysel Ürün, Teknik ve Müşteri Yönetimi GMY.
2006'dan itibaren Yıldız Holding'de çalışmaya başladı. Yağ, mutfak ürünleri, fonksiyonel gıda alanlarındaki yurt içi ve yurt dışındaki B2B ve B2C Pazarlama Operasyonlarını yöneten Duysak, Ağustos 2022'den bu yana Yıldız Holding Türkiye İştirakleri Pazarlama Başkan Yardımcısı görevini sürdürmektedir. Duysak aynı zamanda holding şirketlerinden Horizon Gıda, Reklamverenler Derneği, IAB, TİAK'ın Yönetim Kurulu Üyesi.
Peki bu seçim nasıl yapıldı?
DataExpert iş birliğinde BMI tarafından yürütülen "En Etkin 50 CMO" Araştırması kapsamında, Türkiye'de açıklanan 500 listeleri, borsaya kote şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular baz alınarak 800'ün üzerinde organizasyon belirlendi. Cirosal büyüklüğü, aktif büyüklüğü, çalışan sayısı, organizasyonun sektördeki repütasyonu yönlerinden araştırmaya dahil edilen 800'in üzerinde organizasyonun en üst düzey Pazarlama yöneticisine ulaşıldı. Adaylar belirlenirken, görev süresi 1 yıldan kısa olan ve araştırmada yer almak istemeyen CMO'lar kapsam dışı bırakıldı. Adaylardan, performans ve iş deneyimlerine ek olarak; pazarlama fonksiyonunun geçirdiği değişim ve sürece nasıl adapte oldukları hakkında sorular soruldu. Temin edilen bilgiler, Danışma Kurulu tarafından analiz edildi. Danışma Kurulu'nun oylama ve değerlendirmeleri sonucunda performanslarıyla dikkat çeken Türkiye'nin En Etkin 50 Pazarlama Yöneticisi belirlendi.
CMO Summit 2023
En Etkin 50 CMO Ödül Töreni, 10 Ekim'de Mandarin Oriental Bosphorus Otel'de Resillience Reset ana temasıyla düzenlenecek CMO Summit 2023'te gerçekleşecek. Türkiye'nin pazarlama alanındaki önemli karar alıcılarına ve düşünce önderlerine ev sahipliği yapacak CMO Summit 2023'te çok sayıda üst düzey konuşmacı yer alacak.