06.06.2022 - 10:12 | Son Güncellenme:
ENGİN UĞUR AĞIR
Türkiye’nin bu yıl turizmdeki beklentileri yüksek. Tabii dünyada pandemi sisi dağılırken Rusya ve Ukrayna arasında patlak veren savaş bir nebze endişe yarattı. Ancak turizm sektöründeki olumlu göstergeler moralleri yüksek tutuyor. Geçen yıl Türkiye’ye giren Dubai merkezli METT Hotel & Beach Resort Bodrum’un Genel Müdürü Barış Molvalı’ya turizmdeki son gelişmeleri ve yatırım ortamını sorduk.
Bu yıl turizm sezonu nasıl başlıyor? Yeni sezon için öngörüleriniz neler?
Yaz için gerçekten çok yoğun bir talep görüyoruz ve Bodrum’un bu kadar popüler olması bizi çok heyecanlandırıyor. Bodrum, başarısının henüz başında. Uluslararası lüks markaların Bodrum’da yatırım yapmaları, Türkiye’nin yabancı markaları ne kadar iyi kabul ettiğinin bir kanıtı. Bu yıl hem lüks villa kategorilerimize hem de otelimize yoğun talep görüyoruz.
Rusya - Ukrayna savaşının Türk turizmine yansımaları nasıl olur?
Rusya’dan 2022 yaz sezonu için rezervasyon akışımız normal seyrinde. Kazakistan ve Azerbaycan’dan ayrıca bekliyoruz. Şu anda yaz sezonu için rezervasyon akışımız ABD, Türkiye, Rusya, İngiltere, Almanya ve Körfez ülkeleri ağırlıklı.
Grup olarak Türkiye’ye girme kararını nasıl aldınız?
Dünyanın önde gelen turizm ve eğlence yatırım gruplarından Sunset Hospitality Group’un markası METT Hotels & Resorts’un Türkiye’de geçen yaz açtığı ilk oteli olan METT Hotel & Beach Resort Bodrum olarak pazara çok hızlı girdik. Bodrum’un seçilme nedenleri arasında eşsiz denizi, tarihi değerleri, mükemmel doğası ve misafirperverliği bulunuyor.
Bodrum yatırımından bahsedebilir misiniz? Bodrum dışında yeni yatırımlar olacak mı?
Bodrum Marina’dan sadece birkaç dakika uzaklıkta Haremtan koyunda yer alıyoruz. 72 oda, 31 suite loft ve villalarımız ile deneyim sunmaya devam ediyoruz. Bodrum dışında, Sunset Hospitality Group, Mett Hotel ve Beach Resorts Marbella, Estepona’nın 2023 yazında açılmasıyla İspanya’da büyüyor ve Akdeniz’de çeşitli projeler üzerinde çalışıyor.
Sizin yolunuz METT ile nasıl kesişti? Kariyer yolculuğunuzu anlatabilir misiniz?
Sunset Hospitality Group, 26 marka ve 10’dan fazla ülkede varlığıyla tanınmış bir turizm ve eğlence yatırım şirketi. Grubu yıllardır tanıyorum ve METT Bodrum’un Genel Müdürü olarak ekibe katılma fırsatı karşıma çıkınca, bu fırsatı değerlendirmek bana doğal geldi. Grup, girişimci fikirleri destekleyen ve çalışanlarını tam potansiyellerini gerçekleştirmeleri için güçlendiren bir yapıya sahip.
Turizm sektöründe Türkiye’yi neler öne çıkarıyor?
İnsanların her zaman seyahat etme, yeni yerler keşfetmenin zevkini çıkarma, tatil yapma ve hayatı kutlama arzusu dünyamızın birkaç senedir yaşadıklarıyla daha da arttı ve gezginlerin eğlenmeye çok güçlü bir ihtiyaç duyduğunu görüyoruz. Tesislerimiz yemek ve eğlence deneyimlerine odaklanıyor. Sektörün geleceğinin bu değişim olduğuna kuvvetle inandığımızdan, deneyimlere çok daha fazla odaklanıyoruz.