Milliyet ExecutivePerakendenin ilacı oyun olabilir mi?

Perakendenin ilacı oyun olabilir mi?

09.03.2025 - 06:43 | Son Güncellenme:

Modanın Alfa kuşağına açılan kapısı video oyunları olabilir. Birçok moda markası bu konuya el atmış durumda...

Perakendenin ilacı oyun olabilir mi

ÇAĞDAŞ ERTUNA- Türkiye, video ve mobil oyunlar konusunda çok önde. Bugün dünya çapında en büyükler arasında yer alan Türkiye kökenli birçok teknoloji şirketi ve yarattığı popüler oyun var.

Haberin Devamı

Şimdi ise Business of Fashion gibi birçok kaynak ‘Modanın Alfa kuşağına açılan kapısı TikTok değil, video oyunları olabilir’ diyor. Birçok marka, ‘tüketimde önemli bir güç olan Alfa kuşağı ile farkındalık oluşturmaya başlamanın zamanı ve video oyunları bu bağlantıları kurmanın en iyi yolu olabilir’ diye ekliyor. Peki ama bu, çok yeni bir gelişme mi? Tabii ki hayır...

Oyunların moda ve perakendeciliğin iyi bir fırsatı olduğu son yıllarda gündemde.

Vans, Balenciaga ve Benefit Cosmetics, ilgi yaratmayı amaçlayan stratejilerle milyarlarca dolarlık video oyunu endüstrisine yön veren markalar arasında yer alıyor. Bu aşamada hatırlatalım, video ve mobil oyun endüstrisi, müzik ve film endüstrisinin toplamından daha büyük.

Haberin Devamı

Küresel oyun endüstrisinin değerine ilişkin tahminler farklılık gösterse de, yaklaşık 180 - 200 milyar dolar arasında olduğunu tahmin ediyor. Moda ve spor giyim markaları, daha önce film, spor ve müzik gibi diğer eğlence türlerini pazarlama kanalı olarak kullanmışlardı. Elbette, oyunlar çok daha genç bir araç ve moda ancak son zamanlarda oyunlara dikkat çekmeye başladı. Bunun nedeni de oyunların dijital kıyafet ve ürün satışlarından potansiyel bir gelir akışı sunması.

Ancak belki daha da önemlisi, markaların kendilerini insanların zamanlarının giderek artan bir kısmını harcadığı sanal alanlara genişletmesinin bir yolu olması. Örneğin, Vans, Roblox’ta kaykay odaklı devam eden bir proje başlattı. Balenciaga, markasını Fortnite dünyasına taşıdı. LVMH’nin sahibi olduğu Benefit Cosmetics biraz farklı bir yaklaşım benimseyerek video oyunlarının canlı yayınına yönelik popüler bir platform olan Twitch’te varlık gösterdi.

Şimdi ise moda ve oyunları birleştiren Drest adlı mobil uygulama 19.1 milyon dolarlık yatırım aldı. Daha önce Net-a-Porter’nin Porter dergisinin yayın yönetmenliğini üstlenen Lucy Yeomans, Drest’in başında.

Moda meraklıları için etkileşimli bir oyun ve stil deneyimi olarak özetledikleri Drest, 2019’da ilk kez piyasaya çıktığında zamanının ilerisindeydi.

Haberin Devamı

Nasıl faydalanıyorlar?

Geniş oyun topluluğundan yararlanan ve tüketicilerle sanal olarak etkileşime giren moda markaları kavramı nispeten az araştırılmıştı; yalnızca Louis Vuitton, Burberry ve Nike gibi birkaç büyük oyuncu bu alanı keşfediyordu. Ancak bugün çok sayıda marka kendilerini bu sanal alemlere anlamlı ve faydalı yollarla yerleştirmenin yollarını arıyor. Çünkü, dünya çapındaki oyuncu sayısının 2030 yılına kadar 3.4 milyara ulaşması bekleniyor.

Şimdi Drest’in yeni bir eş CEO’su da var; daha önce fenomen haline gelen Candy Crush’ın genel müdürü olan Daniel Svärd.

Drest, kullanıcı grubunun Roblox veya Fortnite gibi diğer oyun platformlarından daha niş olmasına rağmen, modayla ilgili belirli anlatılara sahip son derece aktif kullanıcıları yakalıyor. Uygulama, moda takvimindeki gerçek hayattaki olaylardan ilham alan veya bunlarla ilgili tüm uygulama içi senaryolarla oyun oynamayı yayıncılıkla birleştirdi. Kullanıcılar, örneğin Paris Moda Haftası’nda veya Oscar kırmızı halısında ön sıradaki koltuk için model avatarlarını en son trendleri kullanarak tasarlıyor ve diğer kullanıcılar tarafından derecelendiriliyor.

Haberin Devamı

Kimbilir, belki çevrimiçi tüketim gerçek hayattaki tüketimi azaltır.