Milliyet ExecutiveMerkez üs Türkiye

Merkez üs Türkiye

08.12.2024 - 04:38 | Son Güncellenme:

Danone Türkiye, Orta Asya ve Kafkasya'nın 'Stratejik Yönetim Merkezi' oldu. Genel Müdür Cem Küçükcan, "Stratejik olarak güçlendirilmiş yeni yapımızla Türkiye'ye kattığımız değeri de büyüteceğiz" diyor.

Merkez üs Türkiye

DUYGU ERDOĞAN- Geçtiğimiz yıl medikal beslenme ürünlerinin yerli üretimine başlamasıyla üretim ve ihracat üssü olma yolunda önemli bir adım atan Danone Türkiye, yeni bir sorumluluk daha üstleniyor. Danone Türkiye, Orta Asya ve Kafkasya'nın 'Stratejik Yönetim Merkezi' oldu. Bu kapsamdaki gelişmeler ve şirketin Türkiye yatırımlarını Danone Türkiye, Orta Asya ve Kafkasya Genel Müdürü Cem Küçükcan ile konuştuk...

Haberin Devamı

Türkiye, Danone'nin bütün kategorilerinin yer aldığı ülkelerden iken, şimdi de stratejik önemde bir merkez olarak konumlanıyor. Bu değişimden bahsedebilir misiniz? Bu gelişme ülke ekonomisi için ne anlama geliyor?

Dünyada 100 yılı aşkın, Türkiye'de ise 40 yıldır faaliyetlerimizi 'Mümkün olan en fazla sayıda insana gıda yoluyla sağlık ulaştırma' misyonumuz doğrultusunda yürütüyoruz. Türkiye'ye duyduğumuz güven ve inançla bu coğrafyaya yatırım yapıyor, yerel tedarikçileri destekleyip aynı zamanda da istihdam olanağı yaratarak ekonomik ve sosyal gelişime katkıda bulunuyoruz.

Danone'de Sütlü ve Bitki Bazlı Ürünler, Su ve İçecek, Anne-Bebek Beslenmesi ve Medikal Beslenme kategorilerinde faaliyet gösteren ender ülkelerden biri olarak, üç yıl önce bu kategorileri tek çatı altında birleştirmek üzere güçlü bir dönüşüm yolculuğunu başlattık.

Haberin Devamı

Yeni yapılanmamız ile yereli güçlendirmeyi, karar alma safhalarını hızlandırmayı, çevik bir organizasyon yaratmayı ve kategoriler arasında sinerji oluşturmayı hedefledik. Bu dönüşümle ortak değerlerimize odaklanarak, kategoriler arasında 'birbirinden öğrenme' ile perçinlediğimiz bir süreç üstlendik. Bu benzersiz dönüşüm sürecini yönetirken faaaliyet gösterdiğimiz kategorilerde pazar payı kazanarak büyümeye ve kendimize koyduğumuz büyük ölçekli hedeflere ulaşmaya devam ettik.

Bu dönüşümdeki başarımızın en güçlü kanıtı ise çok önemli ve kritik bir yatırımı hayata geçirmemiz oldu. Geçtiğimiz sene Lüleburgaz üretim yerleşkemize yaptığımız 450 milyon TL'nin üzerindeki yatırımımız ile malnütrisyon (yetersiz beslenme) tedavisinde kullanılan medikal beslenme ürünlerinin yerli üretimine başladık. Bu yatırımla Lüleburgaz üretim yerleşkemiz, Danone'nin hem sütlü ürünler hem medikal beslenme ürünleri üreten bu kapsamdaki ilk hibrit fabrikası oldu. Yatırımımızla medikal beslenme alanındaki yerel ihtiyacı karşılamanın yanı sıra, aralarında İngiltere, Slovakya, Macaristan gibi çok sayıda ülkeye ihracat yapmaya başladık.

Gücünü dönüşümden alan bir şirket olarak, üretimle başladığımız yolculuğumuzu ihracatla taçlandırdık; bu başarıdan aldığımız ivmeyle şimdi sınırlarımızı aşarak önemli bir liderlik rolü üstleniyoruz. Orta Asya ve Kafkasya'yı kapsayan geniş bir coğrafyanın stratejik yönetim merkezi haline geliyoruz. Gürcistan'dan Moğolistan'a kadar uzanan, 10'u aşkın dilin konuşulduğu, derin tarihsel köklere sahip ve birçok kültürü barındıran, yaklaşık 99 milyonluk nüfusu olan geniş bir bölgenin yönetimini üstleniyoruz. Stratejik olarak güçlendirilmiş yeni yapımızla, sadece operasyonel verimliliğimizi artırmakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye'ye kattığımız değeri de büyüteceğiz. Araştırma ve inovasyon yetkinliklerimizden aldığımız güçle sorumlu olduğumuz pazarlardaki tüketici ihtiyaçlarına cevap vermek üzere faaliyet gösterdiğimiz her bir kategoride yenilikçi ve etkili çözümler sunmaya çalışarak, yeni üretim ve ihracat fırsatlarını hem Türkiye hem de Orta Asya ve Kafkasya bölgesi için değerlendirmeye devam edeceğiz.

Haberin Devamı

Merkez üs Türkiye

Türkiye'den yapılan ihracatta ne gibi gelişmeler yaşanıyor?

Haberin Devamı

Geçen yıl medikal beslenme ürünlerinin yerli üretim yolculuğuna başlarken kendimize bir hedef koymuştuk. Hedefimiz, üretim kapasitemizi 2 yıl içinde yüzde 50 artırmak ve ihracatımızı 3 katına çıkarmaktı. Ne mutlu ki bu hedefin önünde gidiyoruz. İhracat kapasitemizi sadece 1 yıl içinde 2 katına çıkarmayı başardık ve ürünlerimizi ulaştırdığımız ülkeler arasına İrlanda ve Kazakistan'ı dahil ettik.

Diğer yandan, yeni bölgesel sorumluluğumuzla birlikte sütlü ürünler başta olmak üzere tüm kategorilerimizde yeni ihracat fırsatlarını da hızla değerlendiriyoruz. Bu bağlamda Lüleburgaz üretim yerleşkemizde üretilen sütlü ürünlerimizin bölgeye ihracatına da başlayarak, bu kategorideki ihracatımızı da 2 katına çıkardık. Stratejik yönetim merkezi olmamızdan aldığımız güçle bu bölgede gıda yoluyla sağlık ulaştırma misyonumuz ışığında etki alanımızı büyüterek daha çok insana dokunacağız.

Yeni hatlarla birlikte 1 milyar TL yatırım

Oldukça rekabetçi bir pazar olarak sektörlerinizde payınız nedir, yeni yatırım planlarınızı anlatır mısınız?

Haberin Devamı

Danone, tarihi boyunca hem dünyada hem de ülkemizde birçok yeniliği tüketicisiyle buluşturan; trendlere yön veren bir şirket olma kimliğine sahip. Bu sebeple varlık gösterdiğimiz birçok kategoride pazar payı kazanarak büyümeye devam ediyoruz.

Danone'nin faaliyet gösterdiği ülkeler arasında üç kategoride birden varlık gösterdiği nadir ülkelerden biri olarak Türkiye'deki başarılı faaliyetlerimiz sonucunda elde ettiğimiz kazanımları yatırım ve istihdam ölçeğinde yine bu topraklara döndürüyoruz. Ülkemizin sürdürülebilir kalkınmasında etkin rol üstlenmeyi önemsiyor, Türk ekonomisine katkımızı ve yarattığımız sürdürülebilir değeri katlayarak artırmayı hedefliyoruz.

Bu bağlamda yaklaşık 40 ürün çeşidi üretme başarısını taşıyan Lüleburgaz tesisimize yeni bir yatırım yaparak üretim hattı sayımızı 3'e çıkarıyoruz. Yeni hatlarımızla birlikte yatırım tutarımız toplam 1 milyar TL'ye ulaşıyor. 

Önümüzdeki dönemde de yönetimini üstlendiğimiz tüm coğrafyada pazar analizleri ve tüketici ihtiyaçları doğrultusunda stratejik odak alanlarımızı belirleyecek; yaşamın her evresinde, her yaştan tüketici ile buluştuğumuz markalarımıza yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Mevcut potansiyelimizi daha da güçlendirirken, etki alanımızı da genişleteceğiz. Yarattığımız sürdürülebilir değeri katlayarak artırmaya kararlıyız.

Yeni ürün ya da mevcut ürünleri geliştirmek için Ar-Ge faaliyetleriniz, inovasyon çalışmalarınız için gelecekte ne gibi yatırımlar planlıyorsunuz?

Danone olarak, araştırma & geliştirmeyi (Ar-Ge) ve inovasyonu bütünleşik bir yaklaşımla benimsiyor; üründen hizmete her alanda tüketicilerimize yenilik ulaştırmayı önceliklendiriyoruz. Bu esnada da uzun yılların birikimine dayanan Ar-Ge çalışmalarımız, mümkün olan en fazla sayıda insana gıda yoluyla sağlık ulaştırma misyonumuza hizmet etme yolculuğunda büyük rol üstleniyor.

Bu anlayışla markalarımıza yatırımlarımızı artırıyor, inovasyon yetkinliklerinden aldığımız güçle hem yeni ürünleri hem de mevcut ürünlerimizin yeni ambalaj formatlarını ve farklı çeşitlerini tüketicilerimize sunuyoruz.

Halihazırda Ar-Ge merkezimizin de yer aldığı; teknoloji, bilim ve inovasyonun buluştuğu Danone Türkiye Lüleburgaz üretim yerleşkemiz pek çok alanda yeniliğin peşinden koştuğumuz, bu doğrultuda geliştirmeleri hayata geçirdiğimiz bir üretim tesisi olarak ön plana çıkıyor. Bu yerleşkemizde medikal beslenme portföyünün yerli üretimi kapsamında bir kalite ve ürün analiz laboratuvarı da açtık. Bu laboratuvar sayesinde, ürünlerimizin piyasaya çıkmadan önce yapılan tüm analizlerini lokal olarak gerçekleştiriyoruz. Böylece yıllık olarak zamandan yüzde 30, maaliyetten ise 650 bin euro tasarruf sağladık.

6 üretim tesisine sıfır atık belgesi

Alanlarınızda sürdürülebilir sistemler için ne gibi öncelikleriniz var?

Danone olarak insan sağlığı ve gezegen sağlığının birbirine bağlı olduğu inancına dayanan 'Tek Gezegen. Tek Sağlık' vizyonumuzla hareket ediyor; gezegenimizin sadece bugününe değil, yarınına da yatırım yapıyoruz. Bu kapsamda; global olarak sağlık, çevre ve insan olmak üzere 3 temel üzerine inşa ettiğimiz sürdürülebilirlik yol haritamız 'Danone Etki Yolculuğu' rehberliğinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Örneğin, Türkiye'deki 6 üretim tesisimizin tamamı sıfır atık belgesine sahip ve bu senenin başı itibarıyla tüm üretim tesislerimizde kullandığımız enerjiyi, yüzde 100 yenilenebilir enerji olarak karşılıyoruz. Öte yandan, solar panel sistemleriyle sürdürülebilir üretim hedefinde önemli bir adım attık. Lüleburgaz, Pozantı, Hendek fabrikalarımızın çatılarında güneş enerjisi sistemleri kurduk.

Önümüzdeki dönemde de toplumumuzun ve dünyamızın geleceğine katkı sunan projeler üretecek ve 'Danone Etki Yolculuğu' doğrultusunda sürdürülebilir bir dünyaya katkı sağlamak üzere çalışmaya devam edeceğiz.