Milliyet ExecutiveKadınların tercihi büyümeyi zıplatacak

Kadınların tercihi büyümeyi zıplatacak

11.03.2024 - 06:03 | Son Güncellenme:

"Ailenin hangi konutu tercih edeceği kararını her zaman kadın veriyor. Bu yıl hırdavat, beyaz eşya ve vitrifiye ürünlerimizi satan 120 yeni deneyim alanı hedefliyoruz. Büyüme trendimiz beş yıl içinde her yıl çok hızlı artarak devam edecek"

Kadınların tercihi büyümeyi zıplatacak

 EBRU SUNGUR- Hırdavat, beyaz eşya ve vitrifiye ürünlerini 'evin tamamında bir marka' mottosuyla konutlara sunan Hafele, son beş yılda faaliyet gösterdiği pazarlar arasında Türkiye'nin ilk beşe girmesini sağladı. Bu yıl ise bu sıralamada Türkiye'nin üçe yükselmesi bekleniyor. Hafele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, konutla ilgili kararları kadınların verdiğine dikkat çekerek, ürün geliştirmede buna odaklandıklarını, son yıllardaki hızlı yükselişlerinde bunun payının yüksek olduğunu anlatıyor. Hafele Concept olarak geliştirdikleri sistemle bir evde hırdavattan banyo aksesuarına, beyaz eşyadan giyinme odasına her türlü ihtiyaca cevap verdiklerini belirten Hilmi Uytun, böylece müteahhitlerle işbirlikleri geliştirdiklerini söylüyor. Şimdi bu sistemi diğer Hafele ülkelerine de taşıyacaklarını bildiren Hilmi Uytun, sorularımızı yanıtladı.

Haberin Devamı

Hafele Türkiye, 2023'ü nasıl geçirdi? 2022'ye göre ciro, satış adedi, kâr değişimi ne oldu?

Firmamız açısından çok verimli ve hedeflerimizi gerçekleştirdiğimiz, dolu dolu bir sene oldu. Özellikle Unicera fuarında lansmanını yaptığımız mutfak beyaz eşya ve ankastre ürünlerimiz ile sektörde ilave bir fark yarattık ve yaratmaya devam edeceğiz. Aynı anda banyo vitrifiye ve aksesuarları ürün çeşidimizin lansmanını yaptık. Beyaz eşya, banyo vitrifiye, mobilya, mutfak ve kapı aksesuarlarını tek çatı altında sunan dünyada tek marka olmanın avantajını ve gururunu yaşıyoruz. Geçtiğimiz yılı rekor büyüme ile kapattık. Bu büyüme trendinin önümüzdeki beş yıl içinde her yıl çok hızlı artarak devam etmesini öngörüyoruz.

Haberin Devamı

Hafele'nin faaliyet gösterdiği diğer pazarlar arasında Türkiye'nin yeri/payı nedir? Bu pay son 5 yılda nasıl bir değişim gösterdi?

Hafele 150 ülkede 38 büyük bölgesel merkeziyle faaliyet gösteren global bir şirket. Hafele Türkiye ve bölgesi bu merkezlerden biri. Globalde ilk 5 ülke arasındayız. Son 5 yılda ilk 10’dan ilk 5’e yükseldik. Hafele Türkiye olarak pazarın tercihlerine uygun ürünleri oldukça yenilikçi metotlarla pazara sunuyoruz. Çok güçlü stoklarımız ile stoktan teslim kabiliyetimiz, markamızın en belirgin özelliği olan mühendisliğimiz bizim tercih edilmemizi sağlıyor. 2024 yılını dünya çapında üçüncü olarak bitireceğimizi öngörüyoruz.

Bu yıl 80 yeni mağaza açacağınızı belirtmiştiniz. Bu mağazalar nerelerde olacak?

Türkiye’nin en büyük illerini listeledik ve buna göre hedef kitlemiz açısından potansiyeli en yüksek 41 il belirledik. Mağazalarımızı bayilik sistemiyle açacağız ve bunlar sadece münhasır mağazalar olmayıp, shop in shop konseptinde de çalıştığımız bayilerimiz olacak. Tümünü düşündüğümüzde 2024 senesi sonunda hırdavat, beyaz eşya ve vitrifiye ürünlerimizi satan 120 yeni deneyim alanımızın olmasını hedefliyoruz. Üç yıl içerisinde ise hedefimiz 81 ilimizin tamamında yer almak. Şu anda mağazalaşma tarafında kurumsal standartlarımız belirlendi ve elbette sürekli gelişerek dönüşecek. Mart itibariyle de mağazalaşma sürecimiz başlıyor.

Haberin Devamı

Kadınların tercihi büyümeyi zıplatacak

Bayi ağını yenileyeceğinizi açıkladınız. Hangi illerde bayilik vereceksiniz? Hafele bayisi olmanın şartları nelerdir? Bu yatırımı yapan girişimci ne kadar sürede yatırımını amorti eder?

Aslında Hafele bayisi olmak büyük bir yatırım gerektirmiyor. Öncelikli beklentimiz potansiyel bayilerimizin bizim iş alanımız ve hedef kitlemiz ile ilgili networklerinin ve deneyimlerinin güçlü olması. Shop in shop konseptinde mevcut mağazalarında Hafele’ye özel önceden belirlenen şartlarda alan açılması, münhasır mağazalarda ise tamamen Hafele mağaza kurumsalına uygun dekorasyon yatırımı söz konusu. Kısaca mağaza dekorasyonu hariç Hafele bayisi olmanın herhangi bir yatırım bedeli yok.

Bu yıl tüketicilerle buluşturacağınız yeni ürünleriniz ve özellikleriyle ilgili bilgi verir misiniz?

2024 yılında yeni ürün gruplarımız ile Hafele Concept’i daha da geliştirecek ve hızla büyüteceğiz. Müteahhit, mimar, iç mimar ve ahşap üreticilerinden büyük beğeni topladığımız konutun yeni standardı olan Hafele Concept ile dünyada konut sektörüne yeni bir soluk getireceğiz. Konut sektörü için özel geliştirdiğimiz Hafele Concept iş inisiyatifimiz yeni eklenen ankastre ürünler ve vitrifiye ürünlerimiz ile Hafele Concept 2.0 aşamasına geçti. Önümüzdeki yıl satış rekoru bekliyoruz.

Haberin Devamı

'Evin satış sebebiyiz'

Önümüzdeki dönemde mobilya sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz Hafele’nin buradaki yeri ve konumu nasıl olur?

Tüm dünyada konut sektöründe ailenin hangi konutu tercih edeceği kararını her zaman kadın veriyor. Hafele olarak konutta yaşam alanlarının değerini artıran ve özellikle kadın tercihlerine odaklı Hafele Concept ile biz buna hazırız. Dolayısıyla bu krizden çok büyük bir büyüme oranıyla çıkacağız. Evin tamamında bir marka iddiamızı geliştirdik. Yeni eklediğimiz vitrifiye, beyaz eşya ürünleri ile evde renk uyumu, stil uyumu, form uyumu yanında bütçe uyumunu da sağladık. Ürünlerimiz ile sağladığımız Concept evin satış sebebi oldu. Mobilyaya baktığımızda ise Türkiye’nin bu pazarda gittikçe büyüdüğünü ve dünyada önemli bir oyuncu olma kapasitesine sahip olduğunu söyleyebiliriz. Sektörün ihracatı her yıl artıyor ancak özellikle bu sene iç pazarın daralmasına ihracat ile karşılık vermek gerekli. Mobilya ve dekorasyon sektöründe tasarım, üretim verimliliği ve dünyada dağıtım kanallarında daha iyi yer almak temel öncelik durumunda. Seri üreticilerimiz yanında proje üreticileri olan müşterilerimiz de çok hızlı büyüyor. Onlara küresel destek olabilmemiz çok önemli, beraber büyüyoruz.

Haberin Devamı

Türkiye'deki formülü tüm dünyaya taşıyacak

Hafele Concept'le ilgili bilgi verir misiniz? Başlangıçta neyi amaçlamıştınız? Ürünleriniz, tüketici beklentilerini fiyat/performans bağlamında ne kadar karşıladı? Cironuza etkisi ne oldu? Konut sektöründeki yeri ve sağladığı katma değerden bahseder misiniz?

Hafele Concept iş fikrimizi 6 sene önce konut projelerinde yaşam deneyimini değiştirme iddiası ile geliştirdik. Amacımız bir konut içerisinde bulunan mutfak, banyo, giyinme alanı gibi alanlarda benzersiz bir yaşam deneyimi yaratarak, belirlediğimiz standartların konut satın alan kişilerin gözünde ana karar verme kriteri haline getirmekti. Hafele Concept fikri bizi çok heyecanlandırdı. Çünkü dünyada olmayan bir model. Evdeki tüm yaşam alanlarının ilk iş olarak konforlu ve işlevsel olmasının tanımlarını yaptık ve “her köşesi hayata hizmet eden evler” konseptini geliştirdik. Bir konutun içinde olan her şeyin baştan sona şartnamesini yazıyoruz. Şu an markalı müteahhitlerin neredeyse hepsi Hafele Concept fikrini projelerinde uyguluyor. Evin içinde kullanılan tüm aksesuar, vitrifiye ve ankastre ürünlerini sentezlediğimiz Hafele Concept 2.0 ile müteahhitlere bir adresten tüm ihtiyaçları bir düzen içinde elde etme avantajı sunarken, son kullanıcının konutu tercih etme sebebi olma amacımıza da ulaştık. Bu vizyonumuzu sürdürmeye devam edeceğiz.

Hafele Concept için yeni planlarınız nelerdir?

Bu yıl yeni ürün gruplarımız ile Hafele Concept’i daha da geliştirecek ve hızla büyüteceğiz. Müteahhit, mimar, iç mimar ve ahşap üreticilerinden büyük beğeni topladığımız konutun yeni standardı olan Hafele Concept ile dünyada konut sektörüne yeni bir soluk getireceğiz. Türkiye’den çıkan bir iş fikri ve şimdi dünyada uygulanacak. Bu durum elbette satış rakamlarımıza da yansıyor. En bilinen özelliğimiz mühendisliğimiz olduğu için tüm ürünlerimizde teknik detaylar en üst kalite standartlarında çözülüyor. Tüm evde tek marka ile son kullanıcının yaşam deneyimine çok daha fazla katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

Hafele Concept'in ana özellikleri nedir?

Bu proje kapsamında ilham veren mekân koleksiyonları yaratmakla birlikte, 150 binin üzerinde ürün çeşidimiz içerisinden konut projelerinde en doğru şekilde seçim yapmak için 5 ana yapı taşı belirledik. Bunlar konfor, estetik, benzersizlik, bütçe uyumu ve sürdürülebilirlik...

Bu 5 yapı taşını açıklar mısınız?

Konfor:

Verimli depolama alanlarından kişiye özel çekmece içi düzenleme sistemlerine, kolay temizlenebilen kanalsız klozetlerden yavaş sessiz kapanan mobilya çekmecelerine kadar sunduğumuz çözümleri kapsıyor.

Estetik:

Donanım ve aksesuarlarından renk ve stil uyumundan geliyor. Örneğin banyolar için mobilya kulplarını, bataryaları, duş sistemlerini, banyo aksesuarlarını ve mobilya ayaklarını aynı renkte ve formda verebiliyoruz.

Benzersizlik:

Buğu yapmayan ve LED aydınlatma sunan banyo aynalarından banyo mobilyalarını hoparlöre çeviren ses sistemlerini kastediyoruz.

Bütçe uyumu:

Ürünlerimizi gruplayarak tüm paydaşlarımızın tecrübemizden kolayca istifade etmesine olanak sağlıyoruz.

Sürdürülebilirlik:

Çevreye duyarlı, tadilat ve dönüşüm gerektirmeyen çözümlerle uzun ömürlü bir ev kullanımı sunuyoruz. Su tasarruflu bataryalar, gömme rezervuarlar, banyo duş sistemleri, enerji tasarrufu sağlayan LED mobilya aydınlatma çözümleri, geri dönüşümü destekleyen çöp kutuları gibi birçok ürünü bununla ilişkilendirebiliriz.

Müteahhitle işbirliğini beyaz eşya geliştirdi

Ürün gamına dahil etiğiniz beyaz eşya sektöründeki hedefleriniz neler? Şu an koleksiyonda hangi ürünler yer alıyor?

Hafele Türkiye ve Bölgesi olarak beyaz eşyaya aslında Hafele Concept iş modelimizi tamamlamak amacıyla girdik. Dünya çapında bu ürün grubunu portföyüne dahil eden sekizinci büyük merkez olduk. Konut projelerinde zaten önde gelen müteahhit firmalarla birlikte Hafele Concept işbirliği yapıyorduk, beyaz eşya ürün gamı sayesinde bu işbirliğimizin kapsamı genişledi. Bu ürün gamında ankastre, ocak, fırın, mikrodalga, davlumbaz, bulaşık makinesı, buzdolabı ve bununla birlikte solo ürünlerden yine buzdolabı, bulaşık makinesı, çamaşır makinesı, kurutma makinesı gibi çözümler yer alıyor. Tabii bu ürünleri geliştirirken 100 yıllık Alman mühendisliği ve deneyimini kullanarak ve yüksek kalite standartlarına azami özen göstererek çalıştık. Bununla birlikte Hafele Concept iş modelimizin ana yapı taşlarından olan renk, stil ve form uyumu ve sürdürülebilirlik konularını da elbette göz önünde bulundurarak seçimlerimizi yaptık.

 

Yazarlar