09.06.2023 - 04:33 | Son Güncellenme:
AYLİN RANA AYDİN
AYLİN RANA AYDİN- Girişimci Seda Sezer Şahin, Antalya'da 1983 Beyoğlu Çikolata markasıyla çikolata üretimine girdi. Antalya dışına da çıkarak 30 şubeye çıkan Seda Sezer Şahin, girişim öyküsünü anlattı.
Kuruluş hikâyenizi anlatır mısınız?
2013 yılında evlilik dolayısıyla geldiğim Antalya'da öğrenimini gördüğüm medya iletişim danışmanlık hizmetinin henüz gelişmediğini gördüm. Farklı bir alana yönelmeliyim diye düşündüm. İstanbul'da çok sevdiğim nostaljik meşhur Beyoğlu çikolatasının Antalya'da olmadığını fark ettim. Hemen araştırmalara başladım. İlk olarak çikolataları kahve ile sunmalıyız diye düşündüm. Önce ekip kurdum. Alanında deneyimli akademik eğitimler veren kahve eğitmenleri ve çikolata ustaları ile görüştüm. Bize özel reçeteler ile çikolata hazırlayabilecek çikolata fabrikalarının kurucu ve yöneticileri ile tek tek konuştum. Bir firma ile anlaşıp üretim yapılmasına karar verdim. Antalya'nın en işlek ve popüler caddesinde 40 metrekare bir dükkân tuttum. Dekorasyonundan, menüsüne kadar her alanda Beyoğlu nostaljisini hissettirecek butik bir mekân olmalıydı.
Çikolata işine nasıl karar verdiniz?
Sektörümüzde birçok kahveci var ancak detaylı sektör analizi ve araştırma yaptığımızda hem çikolata, hem kahve alanında ilerleyen marka sayısı çok azdı. Buradan yola çıkarak çikolatayı daha ön planda tutan bir menü ile rakiplerimizden ayrıldık.
Üretiminizi nerede yapıyorsunuz?
Türkiye'de çikolata sektörünün önde gelen bir markasıyla işbirliği yaparak çikolatalarımızı Callebaut çikolata şeflerinin hazırladığı özel reçeteler ile üretim yaptırıp içerik ve çeşit belirliyoruz.
Kaç şubeniz bulunuyor?
Türkiye genelinde 27 yurt dışında ise Azerbaycan Bakü ve Irak Erbil'de 2 adet olmak üzere toplamda 30 şubelerimiz bulunuyor.
Markanızı yurt dışına da açıyorsunuz. Hizmet verdiğiniz bölgelerde sizin gibi işletmeler var mı? Gireceğiniz pazarları nasıl seçiyorsunuz?
Irak Erbil'de Türk markalarının yer aldığı Family Mall ve Gilan Mall AVM'de mağazalarımızın bulunduğu yerde kahveciler var ancak çikolata satışı yapan marka yok. Azerbaycan Bakü'de yine yatırımcılarımız 1983Beyoğlu kadar ürün reçetesi geniş ve çikolata çeşitliliği fazla olan bir marka yer almadığı için markamızı tercih ettiler ve şu an yoğun talep görüyor.
Şube sayısı 60'a ulaşacak
2022 yılı nasıl geçti? Gelecek hedefleriniz nedir?
2022 ürün portföyümüzü genişlettiğimiz, Ar-Ge çalışmalarımızı ve şubeleşme operasyonlarımıza ağırlık verdiğimiz bir yıl oldu. Şube sayımızı 60'a yükseltmeyi ve her bölgede kontrollü büyümeyi gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.
Eğitim ve iş hayatınızın kilometre taşlarını paylaşır mısınız?
Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi'ni tamamladıktan sonra iş hayatıma TAV Primeclass ve daha sonra PR alanında çalıştım. 2013 yılında evlilik dolayısı ile geldiğim Antalya'da girişimcilik ruhumu ön plana çıkararak 2015'te 1983Beyoğlu Çikolata & Kahve'yi kurdum.