09.06.2023 - 04:35 | Son Güncellenme:
DUYGU ERDOĞAN
Duygu Erdoğan- Şehirde yaşayan insanların son yıllarda kalabalıktan kaçışının merkezinde evlerinin 'açık alanları' var. Bunlar balkon, teras ya da bahçe olabiliyor. Pandemi ekseninde gelişen izole ama yeni normal sosyal hayatın içinde de bu unsurlar önemli bir yer kaplıyor. İşte bu 'bahçede buluşma' talebindeki artış, açık alanların dekore edilmesinde de yeni bir ihtiyaç oluşturuyor. L'unica Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Ali Samantır, bahçe mobilyalarının gelişimini ve bu yaz mevsiminin trendlerini anlatıyor...
Bahçe mobilyaları özelinde yoğunlaşmanızın nedenleri nelerdir?
Bir idealin peşinden gidiyoruz ve bu ideali mottomuz haline getiriyoruz. Mottomuz ise dışarıda, bahçede buluşalım! Çünkü hayatın dışarıda güzel olduğuna inanıyor, bu inançla ve tutkuyla da bahçe mobilyaları özelinde çalışmalar yürütüyoruz. Bunu yaparken de en iyisini ortaya koymak için çalışıyoruz. Bahçe mobilyası tasarlamanın, iç mekân mobilyası tasarlamanın ötesinde bir durum olduğunu düşünüyor, bunun gerekliliklerini yerine getirecek standartları sunuyoruz. Dünyada bahçe sektörüne yön veren firmaların üretildiği fabrikalarda, ürünlerimizi günün trendlerine uygun şekilde ürettirip Türkiye'de doğrudan kullanıcılarımız ile buluşturuyoruz. Bizim en önemli farkımız; fabrikalardan hazır katalog ürünleri getirmek yerine, L'unica felsefesine ve çizgisine uyacak modeller geliştirip koleksiyonumuza eklememiz. Bu sayede müşterilerimize dekorasyon fikirlerinde farklı hikâyeler yaratma imkânı sunuyoruz.
Kendinizi yerli bir marka olarak mı konumlandırıyorsunuz?
Yerli sermaye ile yola çıkan tüm dünyanın zenginliklerinden beslenen evrensel bir marka olarak konumlandırıyoruz. Bazen yolculuğumuz İtalya'dan Endonezya'ya kadar uzanıyor. Bazen ülkemizin genetik kodlarına yerleşmiş güçlü kültürden besleniyoruz. Ürünlerimizle beraber sunduğumuz minderlerin hepsini Türkiye'de kaliteli Türk işçiliği ile üretiyoruz. Tasarımlarımızda olduğu gibi kumaştan üretime dizayn dilinden ürünün hikâyesine kadar her aşamada eklektik bir perspektif benimsiyoruz. Özetle; açık hava mekânlarınız için seçilmiş üretici ağımız, kaliteli ve tasarım ürünlerimizle, estetik ve rahatlık anlayışını daha ulaşabilir hale getiriyoruz.
Ürün gamınız içinde başka hangi çeşitler var, bunlara ek olarak yatırımlarınız olacak mı?
Oturma grupları, yemek grupları ve keyif ürünleri olmak üzere üç ana kategoride; koltuktan masa ve sandalyeye, sehpadan servis arabasına, salıncaktan şezlonga, dresuardan sandığa, gazebodan daybed'e ve aydınlatma ürünlerinden çok çeşitli aksesuarlara kadar bahçe dekorasyonu için gerekli her türlü mobilyayı kullanıcılarına sunuyoruz. Önümüzdeki süreçte hedefimiz insanların kendilerini ifade edebilecekleri modüler ve esnek koleksiyonlarla dekorasyonda özgürlük alanını genişletmek. Bunun için gerek üretimimize gerekse uluslararası iş birliklerimize devam edeceğiz. Ürünlerimize İstanbul Levent'te bulunan showroom ve Türkiye genelindeki 20 farklı bayimizden ulaşılabilir. Artan taleplere yetişebilmek ve büyüyebilmek adına ise uzun vadede bayi ve showroom sayımızı artırmayı ve bahçe mobilyaları sektöründe geleceğin trendlerini belirleyen bir marka olmayı hedefliyoruz.
Evlerin 'açık hava' odaları
Bahçe mobilyası ihtiyacını Türkiye genelinde nasıl değerlendiriyorsunuz, pandeminin de etkisiyle artan bir talep var mı?
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de bahçe mobilyalarına olan talep artış gösteriyor. Bu artışın insanların bahçeli, balkonlu, teraslı evlere olan ilgisinin artması ile paralellik gösterdiğini söyleyebiliriz. Çünkü şehirler çok kalabalık, yoğun bir insan popülasyonu var. Sosyalleşmek için kullandığımız alanlar da bile rahatça sohbet etmek, keyifli vakit geçirmek ya da dinlenmek çok zor oluyor. Bu durumda insanlar kendilerine özel, konforlu, rahat ve sessiz alanlar istiyor. Bunu sağlayacak olan yerler ise çoğu zaman evimizin açık hava odaları olan bahçe, balkon veya teraslar oluyor. Ayrıca artık bahçe, balkon ve teraslar sadece yaz aylarında kullanılan bir nefes alma mekânı değil, kış bahçesi konseptiyle de neredeyse dört mevsim kullanılabilen alanlar olarak değerlendiriliyor. Kullanıcılar evlerinde yarattıkları stili, açık hava odalarına da taşımayı istiyor. Hal böyle olunca bahçe mobilyaları segmenti yıldan yıla artış gösteren bir ivme gösteriyor. Bu bağlamda değerlendirdiğimizde özellikle son yıllarda bahçe mobilyaları sektörünün Türkiye'de ve dünyada önemli ölçüde büyüdüğünü ve talep gördüğünü söyleyebiliriz.
Bahçe mobilyaları genel olarak yazlık konutlar için mi yoksa şehir içinde de talep görüyor mu?
Önceleri, bahçe mobilyaları denilince akla yazlık alanlar geliyordu. İnsanlar genellikle yazlıkları için bahçe mobilya alışverişi yapıyordu ancak durum epey değişti. Çünkü bahçe, balkon, teras gibi açık hava alanları artık şehirden, stresten, keşmekeşten kaçışın ilk durağı olmaya başladı. Bu durum açık hava dekorasyonun giderek daha fazla önem kazanmasının önünü açtı. İnsanlar artık küçük metrekareli balkonlarını dahi evlerinin bir odası kadar özenli ve titiz dekore ediyor. Teraslarını yaz akşamlarının buluşma adresine dönüştürecek mobilyaları tercih ediyor. Şehir içinde bahçesi olan kişiler, evlerin bir açık hava odası haline gelen bu alanlar için bütçe ayırıyor. Bu noktada hem yazlık konutlar hem de şehirde yazı yaşamak isteyen kullanıcılar sayesinde talep giderek artıyor.