27.10.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlenen ve global içerik endüstrisinin buluşma noktası olan MIPCOM’a Kanal D International damga vurdu. Demirören Medya TV Grup Başkanı Murat Yancı, Türkiye’nin, dizi ihracatında ABD ve İngiltere’nin ardından üçüncü sırada olduğunu belirterek, “Herkese dokunan hikayelerimiz, en büyük gücümüz” dedi. MIPCOM 2024, 100’ü aşkın ülkeden 11 binin üzerinde davetlinin katılımıyla son buldu. 21-24 Ekim arasındaki fuarda küresel dizi pazarının en önemli aktörlerinden biri olan Kanal D International da İnci Taneleri ve Annem Ankara gibi güçlü içerikleriyle yer aldı.
Fuarın yıldızı
Cannes’ın ünlü Croisette festival binasında düzenlenen MIPCOM 2024’ü değerlendiren Demirören Medya TV Grup Başkanı Murat Yancı, Kanal D’nin bu sene fuarın yıldızı olduğunu söyledi. Yancı, Türk dizilerinin satışının ve dünyanın farklı ülkelerinde gösterilmesinin önemine işaret ederek, “Bu diziler hem ülkeye döviz getiriyor hem de diziler sayesinde Türkçe öğreniliyor. Dünyanın dört bir tarafında izleniyor. Türk kültürü tanınıyor. Bir nevi dizi diplomasisi yapıyoruz. Bunlar Türkiye’nin soft power’ı yani yumuşak gücü” dedi.
Dizi satışlarının Türkiye’nin imajına da önemli bir katkısı olduğunun altını çizen Yancı, “Biz, sadece dizi satmıyoruz, Türkiye’nin imajının da çok daha iyi bir noktalara gelmesini sağlıyoruz. İnsanlar dizilerimizde olan mekanları görmek için Türkiye’ye gelmek istiyorlar. Turizme çok ciddi bir katkısı var. Dizilerdeki kıyafetler mobilyalar, aksesuarlar bunlar talep görüyor. Dünyada gerçekten dizi diplomasisi gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.
Yancı, dizi içeriklerinin aynı zamanda birleştirici bir güç olduğunu kaydederek “Türkçe bilmeyenler bu diziler sayesinde dilimizi öğreniyor. Çünkü kendini yakın hissediyor ve o duygular dünyanın dört bir tarafındaki insanlara geçiyor. Herkese dokunan hikayeler, en büyük gücümüz. Bizim hikayelerimiz, evrensel” dedi.
Yeni anlaşmalar için zemin
Fuarın yeni anlaşmalara zemin hazırladığını, küresel medya şirketlerinin yöneticileriyle ortak yapımlar ve format anlaşmaları konusunda görüşmeler gerçekleştirdiklerini ifade eden Yancı, Türkiye’nin, İngilizce konuşulan ülkeler hariç, dizi ihracatında birinci sırada, dünya genelinde ise ABD ve İngiltere’nin ardından üçüncü sırada olduğunu söyledi.
Kanal D International ayrıca, ‘Dilek Taşı’nın Meksika’ya, ‘Poyraz Karayel’in Afrika bölgesine ‘Zalim İstanbul’un da Portekiz’e satışını gerçekleştirdi.
Güçlü fuarda güçlü içerikler
Kanal D International, fuarda İnci Taneleri ve Annem Ankara’nın yanı sıra “Yalan” gibi son dönemde ses getiren yapımlarını küresel içerik devlerinin beğenisine sundu. Yayınlandığı dönemde büyük ilgi gören Kanal D dizileri “Veda Mektubu”, “Dönence” ve “Üç Kız Kardeş” de MIPCOM’da yer alan yapımlar arasındaydı.
Dünyanın dört bir yanında
Kanal D International, son bir yılda çok sayıda Türk dizisini dünya televizyonlarıyla buluşturdu. “Zalim İstanbul” Vietnam’da, “Baht Oyunu” Portekiz ve Slovakya’da, “Poyraz Karayel” Bangladeş’te, “Siyah Beyaz Aşk” Tayland ve Bosna Hersek’te ekrana geldi. “Fatmagül” Kazakistan, “Ver Elini Aşk” Moğolistan, “Kuzey Güney” de Belçika ve Lüksemburg kanallarında yayınlandı.