19.08.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
KÜLTÜR SANAT SERVİSİ - SALT’ın Ardışık serisi kapsamındaki yeni sergisi “Sağlıcakla Kal” Sait Faik’in hikâyelerinden beslenen üç video çalışmasından oluşuyor. Volkan Aslan imzalı sergide İstanbul’un aciliyetlerine ve dalgalı ruh hallerine atıfta bulunuluyor. SALT Galata’nın çatısından -1 katındaki sergi mekânına, oradan da sokağa uzanan işlerinde su, yerleşikliğe direnç gösterme ve özgürleşme arzusuna işaret edilmiş. Bir yandan da, geçmişin bugüne yüklediği ağır miraslarla ilişkileniyor.
Serginin merkezinde, iki arkadaş arasındaki hayalî mektuplaşmalara dayanan 2021 yapımı “Sağlıcakla Kal” ve 2019 yapımı “En İyi Dileklerimle” filmleri yer alıyor.
Bizi boğan şeyler
Yazanı ve gönderi adresi bilinmeyen bu mektuplar, tek sesli olmalarına karşın, kayıplara tutunmak ve kayıpları geride bırakmak arasında gidip gelen bir iç sesi tarif ediyor. Kısa bir yol hikâyesi anlatan “En İyi Dileklerimle”, şehrin keşmekeşinden ve bir avuç topraktan mahrum kalma tehlikesinden dem vuruyor. Kamera, sokağa yansıyan şiddeti de kayda alıyor.
Bu filmin devamı olan “Sağlıcakla Kal” ise meseleye evde bakarak insanı boğan bütün buhranları yutacak dev bir dalganın tahayyüllüyle biçimleniyor. “Ölüye ağlayamayan insanların huzursuzluğu içindeyim” enstalasyonu ise Abasıyanık’ın ilk baskısı 1950’de yayımlanan Mahalle Kahvesi kitabındaki “İzmir’e” adlı hikâyesinde geçen bir cümleden adını alıntı. Bu enstalasyonu oluşturan video işleri, Aslan’ın suyla yıkayarak geçirmeyi umduğu sürekli bir huzursuzluk durumunu, tutulamayan bir yas ve sonsuzluk döngüsü üzerinden konu ediyor. Sergi 17 Ekim’e kadar ziyaret edilebilir.