07.10.2020 - 07:00 | Son Güncellenme:
KÜLTÜR SANAT SERVİSİ
Festival, İstanbul’da seçilmiş reklam panolarında yer alacak kadın sanatçıların fotoğraf çalışmaları üzerinden toplumsal cinsiyet tartışmalarını teşvik etmeyi ve konuyla ilgili farkındalığı artırmayı amaçlıyor. Festival kapsamında reklam panoları; Türkiye, Fas ve İskandinavya’dan kadın sanatçıların çalışmalarını görünür kılmak ve kamusal alanda daha belirgin ve güçlü görsel hikayeler sunmak açısından önemli birer mecraya dönüşüyor. Billboard İstanbul 2020; Danimarka Sanat Vakfı Proje Komitesi, İskandinav Kültür Fonu ve DID, Grosserer L. F. Foghts Fond, Danimarka Büyükelçiliği, Ernst B. Sund Fonden’in desteği ve Danimarka Kültür Enstitüsü ile Kentvizyon işbirliği ile gerçekleştiriliyor.
Mimari miras
Billboard projesinin fikri ve kavramsal çerçevesi Danimarkalı görsel sanatçı Hanne Lise Thomsen tarafından geliştirildi. Thomsen’in sanat pratiği ve projeleri öncelikli olarak toplumsal diyaloglara odaklanıyor. Metropoller ise birçok projesi için ideal platformu oluşturuyor. Şehirlerin çok katmanlı yapısı, sürekli değişen atmosferi ve çok yönlü mimari mirası Thomsen’in projelerinin başlangıç noktasını oluşturuyor.