12.03.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
EBRU SUNGUR - İş hayatının pek çok alanında ağırlığını hissettirmeye başlayan yapay zeka, insan kaynakları ve işe alım süreçlerinde de etkili olmaya başladı. İzmir merkezli Norm Holding çatısı altında faaliyet gösteren Norm Digital’in geliştirdiği Vinter, yapay zekalı bir işe alım platformu. Kullanıma sunulmasının üzerinden henüz kısa süre geçmiş olmasına karşın 92 şirket tarafından tercih edilmiş. Bu yıl ve gelecek yıl 500 kullanıcı şirketin 1.5 milyon çalışan adayını Vinter’in elemesine tutması bekleniyor.
Norm Digital Genel Müdürü ve Vinter Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yeniçare şunları söyledi:
“Vinter, işverenlere modern ve dijital bir yaklaşım sunarak işe alım süreçlerini yönetmelerine olanak tanıyan bir SaaS platformu. Yapay zekâ ile geliştirilerek ve asenkron süreç yönetimine imkân sağlayarak aday değerlendirmelerinin daha çevik, objektif, verimli ve esnek bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlar ve işe alım ekiplerinin en iyi yardımcısı olmayı hedefler.”
Yalın ve şeffaf
Vinter’in adaylar ve insan kaynakları departmanları arasında yalın ve şeffaf bir süreç yaratırken işletmelerin zamandan ve maliyetten tasarruf ettiğini anlatan Erkan Yeniçare şöyle devam etti:
“Vinter’le işe alım süreci tamamen önyargısız olarak sürdürülür ve adayların hepsini şeffaf, adil ve iş pozisyonunun gerektirdiği şekilde değerlendirir. Vinter karar verici değil, karar desteği sağlayan bir platform, son söz işe alım sorumlusunda.”
Görüyor, dinliyor
Vinter’i geliştirirken tüm dünyadaki LLM’leri (large language models - büyük dil modelleri) incelediklerini belirten Yeniçare şu bilgileri verdi:
“Bu doğrultuda kendi LLM’mizi eğittik. Bu model ile sağladıklarımız bir işe alım sürecinde, kararı doğrudan veya dolaylı etkileyebilecek birçok faktör için yapay zekâ ile çok modlu aday değerlendirme, doğal dil işleme ile teknik ve yetkinlik soruları değerlendirme, görüntü işleme ile görünür izlenim yorumlama, görüntü işleme ile kişi doğrulama, görüntü işleme ile yüz ifade analizi ve davranışsal analizlerden oluşuyor. Dünyada, Vinter gibi birkaç tane yazılım var ancak Vinter kadar kapsamlı olanı henüz yok. Vinter, adayların jeneratif AI ile adayların teknik ve sosyal yeteneklerinin değerlendirildiği ve bununla birlikte içerisinde kişilik testleri, İngilizce ve İngilizce telaffuz testlerinin olduğu çok kapsamlı bir hizmet sunuyor. Başvurulan pozisyona göre tüm süreçleri otomatize ediyor.”
Yurt dışında da büyüyecek
Vinter’in adayları tabi tuttuğu tüm testlerin akademisyenler tarafından hazırlandığını kaydeden Yeniçare şunları söyledi:
“Kısa bir süre içerisinde 92 kullanıcı şirkete ulaştık. Şu anda Vinter’i sektörlerinin öncü şirketleri kullanıyor. Bu yıl ve önümüzdeki yıl Vinter’in 500 şirket tarafından kullanılmasını ve 1.5 milyon adaya ulaşmasını hedefliyoruz. Yurt dışında daha hızlı yol alacağını düşündüğümüz Vinter, Türkiye’de de oldukça büyüyecek.”
Startup makinesinin ilk ürünü
Erkan Yeniçare, Vinter’in de geliştirilmesini sağlayan çalışma modelini şöyle anlattı:
“Yola çıkarken, yapay zeka teknolojileri kullanarak yazılım şirketleri üretmeyi hedefledik. Geçtiğimiz yıl kurduğumuz yazılım ekibimiz çok değerli akademisyenlerden oluşuyor. Start-Up Machine (startup makinesi) ismini verdiğimiz bir metodoloji ile dokuz ayda sıfır noktasından başlayarak bir fikri yazılım şirketine dönüştürdük ve bu çalışma metodunun ilk meyvesi Vinter oldu.”