06.09.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
EBRU SUNGUR - İnsan kaynakları (İK) hizmetlerini dijitalleştirmek amacıyla çıktığı yolda sekiz yılı geride bırakan ve bugün 1800’den fazla şirkette 4 binden fazla İK yöneticisi ve 150 binden fazla çalışan tarafından kullanılan Kolay İK, sadece büyük şirketlere değil, KOBİ’lere ve mikro işletmelere de çözümler sunuyor. Kolay İK CEO’su Çağlar Yalı şunları söylüyor:
“KOBİ’lere, büyük ölçekli şirketlerin aldığı aynı katma değerli hizmeti sunuyoruz. Bugün üç kişilik bir girişim de binlerce kişinin çalıştığı bir şirket de sabah aynı Kolay İK ekranını açıp bire bir aynı hizmeti alabiliyor. Bu da KOBİ’ler için büyük bir avantaj. Çünkü baktığımızda KOBİ’lerin önemli bir bölümünün İK ekibi yok, bu süreçleri şirket sahipleri veya idari işlere bakan çalışanlar yürütüyor. Bu noktada biz manuel olan süreçleri minimize edip, işi herkese dağıtarak bu kişilerin iş yükünü de hafifletiyoruz.”
Şirkete hafıza oluyor
Çağlar Yalı şöyle devam ediyor: “Mikro ve küçük işletmelerde şöyle bir düşünce olabiliyor: Birkaç kişinin iznini, belgelerini tutamayacak mıyız? Biz ise şunu söylüyoruz: Şirketinizin son beş yılını düşünün… Kaç kişi çalıştı, kaç kişi staj yaptı, kaç kişi ayrıldı, neden ayrıldı, tüm belgeleri tamam mı, hangi dönemlerde daha fazla izin kullanıldı, günlük alınan izinler nasıl yönetildi? Bunun gibi pek çok sorunun akılda tutulması mümkün olmadığı gibi defterlerde tutulması da sağlıklı sonuç vermiyor. İşte biz Kolay İK ile aslında şirketlerin kurumsal hafızasını oluşturuyoruz. Çünkü bunları bilmek şirketlerin gelecek planlarını da çok daha ayakları yere basan şekilde yapmalarını sağlıyor, verimliliği artırıyor, zaman ve tüm bunlara bağlı olarak görülmeyen maliyet kaybını önlüyor. Ayrıca bu sistem tüm bu işlerin mevzuatlara uygun olarak ilerlemesini sağlıyor. Dolayısıyla hem çalışanları hem işverenleri koruyor.”
Uçtan uca hizmetle milyonluk hedef
Yakın zamana kadar bir çalışanın işe başlamasından işten çıktığı güne kadar olan süreçteki İK yönetimine yönelik hizmet verdiklerini belirten Çağlar Yalı, işe alım ve aday takip sistemi Talentics’i satın almalarıyla birlikte artık ilan oluşturma, yetenek havuzu yaratma, aday ve ilgili kişilere takvim gönderme gibi işe alım süreçlerini de kapsayan uçtan uca bir insan kaynakları deneyimi sunmaya başladıklarını söylüyor. Yalı, Kolay İK için belirledikleri üç hedefi şöyle sıralıyor:
1- En az 1 milyon çalışanın akıllı telefonunda bir uygulama olarak yer almak.
2- Tek bir platformda tüm İK dijitalleşme ihtiyacını entegre ve yönetilebilir şekilde çözmek.
3- Türkiye pazarı dışında yeni pazarlarda da büyümek.
Tüm süreç tek platformda
Çağlar Yalı, “Kolay İK ne iş yapar, nasıl çalışır?” sorusuna şöyle yanıt veriyor:
“Kolay İK, ülkemizin SaaS modelinde hizmet veren ilk ve en büyük insan kaynakları platformu. Bir çalışanın İK departmanına gidip “Benim kaç gün izin hakkım kaldı” diye sorması gibi en basit konulardan, “Çalışanların esenliğini artırmak için neler yapabiliriz” gibi daha kompleks konulara kadar tüm İK süreçlerinde hem yazılımımız hem de bilgi birikimi ve tecrübemizle şirketlere dijital çözüm ortaklığı yapıyoruz. Çalışan özlük bilgilerinin tutulması, izin, maaş/prim/avans gibi ücrete dayalı alanlar, eğitim, performans, takvim, vardiya ve zimmetlerin yönetimi gibi pek çok İK sürecini tek bir platformda sunuyoruz. Platformda yöneticiler ve tüm departmanlardan çalışanların kendilerine ait farklı yetkilerde hesapları oluyor. Yöneticiler tek tıkla istedikleri raporu alırken aynı zamanda izin, maaş-ücret ve diğer tüm personel süreçlerini, yürürlükteki mevzuata ve kanunlara göre eksiksiz bir şekilde yönetebiliyor. Çalışanlar da taleplerini, izinlerini ve diğer haklarını platform üzerinden yönetip takip edebiliyor. Böylece iş yükü dağıtılıp azaltıldığı gibi hata payı da en düşük seviyeye iniyor.”