6 soruda bankacılıkta
uzaktan müşteri edinimiyle
ilgili merak edilen her şey!
KAYDIRBugüne kadar bir banka müşterisi olabilmek, bankanın ürün ve hizmetlerinden faydalanabilmek için bir banka şubesine gitmeniz ya da kurye ile gelen evrakları imzalamanız gerekiyordu. Fakat yürürlüğe giren yeni düzenlemeyle birlikte artık şubeye gitmeden, dilediğiniz yerde ve dilediğiniz saatte, birkaç basit adımda banka müşterisi olmanız mümkün! Bu önemli gelişme, özellikle pandemi sürecinde dijital bankacılığı ve müşteri deneyimini sil baştan tanımlayacak yenilikler getiriyor. Bankaların Uzaktan Müşteri Edinimi ile ilgili akıllarda soru kalmasın diye merak edilen her şeyi sizin için yanıtladık.
Müşteriye hangi kolaylığı sunuyor? Elbette ilk avantajı, artık banka müşterisi olabilmek için yer ve zaman sınırını ortadan kaldırması. Geçmişte ürün ve hizmetlerden faydalanmak isteyenlerin banka şubelerine gitmeleri ya da kurye ile evrakları imzalamaları gerekirken; bugün herkes sadece akıllı telefon ve internet bağlantısı sayesinde kolayca banka müşterisi olup dijital kanallardan anında işlem gerçekleştirebiliyor. |
Neden her müşterinin hayatına dokunabiliyor? Uzaktan müşteri edinimi, yeni nesil bankacılığın müşterilere yönelik pratik bir hizmeti. Aynı zamanda bu süreç tamamen müşteri odaklı bir dijital bankacılık anlayışını de beraberinde getiriyor. Türkiye'nin her yerinden, dilediğiniz zamanda banka müşterisi olabilme özelliği; şube azlığı nedeniyle bankalara erişimi kısıtlı olan kullanıcılara da önemli bir fırsat sunuyor. |
Uzaktan banka müşterisi olmak zaman alıyor mu? Banka müşterisi olmak için beklenen uzun kuyruklar, sıra numaraları, evrak ve benzeri fiziki gereçler artık ortadan kalkıyor. Yürürlüğe giren yeni düzenleme, uzaktan müşteri olabilmeyi, daha açık bir ifadeyle tamamen dijital kanallar üzerinden banka müşterisi olabilmeyi mümkün hale getiriyor. Bu süreçte potansiyel müşteriler; çipli T.C. kimlik kartı doğrulama, yüz tanıma gibi teknolojiler ve çağrı merkezi personeli ile yapılan kısa bir görüntülü görüşme ile kolay ve güvenli bir şekilde banka müşterisi olabiliyor. |
Müşteri olmak isteyenler bu süreçte nasıl banka hesabı açabilecek? Mobil şube uygulamalarını indiren müşterilerin öncelikle 'Müşteri Ol' bölümüne giriş yaparak başvuru işlemlerini hızlı ve kolayca tamamlaması gerekiyor. Ardından müşterilerin çipli kimliklerindeki bilgiler NFC ve Otomatik Karakter Tanıma teknolojileri ile kontrol ediliyor; yüz doğrulama ve “canlılık algılama” uygulamaları ile yüz biyometrisi doğrulanıyor. Bu kontroller tamamlandığında Müşteri İletişim Merkezindeki temsilciler ile yapılacak görüntülü görüşme ile müşteri olma süreci tamamen dijital bir şekilde sonlanıyor ve müşteri dijital kanallardan sunulan hizmetlerden anında faydalanabiliyor. |
Peki uzaktan müşteri ediniminde güvenlik nasıl sağlanıyor? Bilgi güvenliği ve siber güvenlik konuları artık bu süreçte daha da önemli. Bu noktada uzaktan banka müşterisi olmak isteyenlerin içi daha da rahat olabilir. Çünkü Otomatik Karakter Tanıma ve NFC’nin yanı sıra biyometrik yüz doğrulama ve çapraz kontroller gibi uygulamalarla yapılan güvenlik kontrolleri; uzaktan müşteri deneyiminin belirli prosedürler içerisinde gerçekleşmesine olanak sağlıyor. Bu nedenle kimlik ve veri hırsızlığı gibi tehlikelerin önüne geçilmiş oluyor. |
Türkiye Finans Katılım Bankası, 1 Mayıs itibarıyla şubeye gitmeden, kurye süreçleri ve ıslak imza olmadan, mobil şube üzerinden banka müşterisi olabilmeyi mümkün hale getirdi. Üstelik müşteri olduğunuzda aşağıdaki hizmetlerden de yararlanacaksınız. Hemen mobil şubeyi indirin ve Türkiye Finanslı olun.
Ücretsiz Havale/EFT/FAST,
8700 Anlaşmalı ATM’den Ücretsiz Para Çekme,
Ücretsiz Kredi Kartı,
TFXTarget ile 5/24 Döviz ve Kıymetli Maden Alım-Satımı