19.07.2018 - 14:53 | Son Güncellenme:
Skype'ın üst düzel çalışanlarından Andy Raskin, Steve Jobs hakkında duyduğu bir sohbeti anlattı. Raskin, Steve Jobs'ın çalışanlarından en iyi geri bildirimi almak için ekip toplantısında onlara neyin işe yaramadığını sorduğunu söyledi.
Raskin, Jobs'la ilgili olayı "Jobs, Pixar toplantılarına geldiği zaman onu çabucak yakalamak zorundaydınız. Çünkü o, birden fazla departmanla (otomobiller, teknoloji, vs.) aynı anda bir araya gelirdi. Jobs'ın yardımına hangi noktada ihtiyaç duyulduğunu tespit etmesi gerekiyordu. Farklı departmanların her birinde bir düzine insan vardı. Her oturumda bir kişiyi seçer ve ona 'Pixar'da neyin çalışmadığını söyle' derdi. şeklinde anlatıyor.
Raskin, Jobs'ın çalışanın değerlendirmesini kabul ettikleri takdirde bu değerlendirmeyi toplantıdaki diğer kişilere sorarak teyit ettirdiğini söylüyor. Jobs'ın hangi konuda müdahale edilmesi gerekiyorsa onu bulana kadar iki soru arasında gidip geldiğini söylüyor.
Steve Jobs'ın soruları şeffaf olduğu ve doğrudan bir talep içerdiği için işe yarar. Basit bir evet ya da hayır cevabı bu sorular için yeterli olmayacağından çözüme yöneliktir. Ekibinizin yeteneğine güveniyorsanız mutlaka işe yarar bir yöntemdir.