11.09.2018 - 14:16 | Son Güncellenme:
En çok soru dijital dönüşüm ve teknoloji alanlarından
Ersin Mete Ertürk’ün verdiği bilgiye göre, sorulan sorular en çok dijital dönüşüm, endüstri 4.0, finans, sanal para, girişimcilik ve kariyer alanlarından.
Ertürk “Dijital dönüşüm özellikle KOBİ’lerin en çok merak ettiği konu başlığı oldu. Bunu biraz daha açtığımızda, Endüstri 4.0 nedir, dijital pazarlamaya nereden başlarız, sosyal medyada verimli reklam nasıl oluştururuz, hangi sektörler dijitalden en çok etkilenecek, yapay zeka bizlerin iş yükünü azaltır mı, dijital dönüşüme ilk adımı nasıl atabiliriz?” soruları uzmanlara en çok sorulan sorular oldu.
Startup’larda ise “En verimli dijital pazarlama yöntemleri nelerdir, ürün-pazar uyumu nasıl sağlanır, kısıtlı bütçe ile en verimli pazarlama hangi mecrada yapılır, iyi takımı nasıl kurarız, hangi alanlarda e-ticaret yapılabilir, dropshipping nasıl yapılır” en merak edilenler arasındaydı.
Bununla birlikte yatırım ve finans alanlarında “melek yatırımcıları fikre yatırım yapar mı, hangi aşamada yatırımcıya gitmeliyiz, yatırımcı sunumu nasıl olmalı, blockchain teknolojisi öncelikli hangi sektörlerde etkisini gösterecek, bitcoin halen alınabilir mi” soruları uzmanlarla yapılan görüşmelerin ana başlıkları oldu.
Dijital dönüşüm ve teknoloji dışında, kariyer planlama, ekonomi, işe başvuruda dikkat edilecek hususlar, CV hazırlama, finansal teknolojiler ve blockchain ile yapay zekanın hayatımızda ne gibi değişiklikler yaratabileceği ile ilgili de uzmanlarla görüşüldü.
Bununla birlikte girişimcilik, yatırım alma, melek yatırımcılık, dijital pazarlama, iş başvurusu hazırlama gibi alanlar da en çok soru gelen ve uzmanların görüşme aldığı alanlar arasındaydı.” diye belirtti.
Girişimcilere tavsiyeler
Kendi işini kurup girişimci olmak isteyenlerle deneyimlerini de paylaşan Ertürk, “Benim bugüne kadar edindiğim en önemli deneyim, bir işin en zor kısmının o işe başlayabilmek olduğunu gösteriyor. Bu aslında kolay gibi görünen ama gerçekte en zor şeylerden biri. O yüzden elinizde hiçbir kaynak olmasa da işe başlamanın bir yolunu bulmak gerekiyor. Önünüze mutlaka engeller çıkacaktır çünkü zaten iş hayatı birçok engel ve sıkıntılardan ibaret. Bunları yolculuğun normal bir süreci olarak görüp yola devam etmek veya o yolu değiştirebilmek önemli.
Bir diğer önemli konu da satış yapabilme ve ikna kabiliyeti. Dolayısıyla her girişimci buna hazırlıklı olmalı ve ürününü direk sahaya inerek öncelikle müşteriye kendi pazarlamalı. Bu deneyimi bizzat yaşamak çok önemli. Çünkü gelecek itirazlara karşı vereceğiniz cevaplar ve tutumunuz bu yolculukta ilerisi için size ışık tutacak” dedi.