11.02.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
Afet bölgesinde bulunan ve tüm gücüyle çalışan isimlerin yanı sıra, İstanbul’un bir çok yerinde depremzedeler için kuralan merkezlere koşan ünlüler de, halkla beraber erzakların kolilenmesine ve TIR’lara taşınmasına yardımcı oldu.
Mont gönderecek
Önceki gün yardım tırı yollayan Demet Akalın, büyük beden montu olmadığını söyleyen bir depremzedeye yardım etmek istediğini söyledi. Şarkıcı, “Bulsanıza bana... DM atın büyük bedeni yığarım ona” dedi.
Çocuklar için çağrıda bulundu
Çağla Şıkel, deprem bölgesinde ailesi ve yakınlarına ulaşamayan çocuklar için bilgi verdi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı izniyle paylaşım yaptığını belirten model, “Bakanlık tarafından deprem bölgesinde ailesi ve yakınlarına ulaşılamayan çocuklar için bir çağrı merkezi kuruldu. Öncelikle refakatsiz bir çocuk gördüğünüzde Aile Bakanlığı’nın verdiği numaralara 7/24 ulaşabilirsiniz” dedi.
Maddi bağış
Hasan Can Kaya, AHBAP Derneği’ne 250 bin TL bağışın yanı sıra 10 depremzede çocuğun hayat boyu eğitim masrafını üstleneceğini söyledi. Komedyen, ‘Konuşanlar’daki bağışların ve bilet gelirlerinin tamamını, uzun süre depremzedelere göndereceklerini belirtti. Sibel Can, Orhan Gencebay, Bergüzar Korel-Halit Ergenç çifti, Ebru Şahin-Cedi Osman ve Afra Saraçoğlu da AHBAP Derneği’ne bağışta bulundu. Can 1 milyon TL, Gencebay 500 bin TL, Ergenç ile Korel 400 bin TL, Şahin ve Osman 1 milyon TL, Saraçoğlu ise 200 bin TL bağış yaparak, depremzedelere maddi yardımda bulundu.
Eğitimlerini karşılayacak
Kahramanmaraş’ta depremin 99’uncu saatinde enkaz altından canlı olarak çıkan 15 yaşındaki Ayfer, arama kurtarma ekiplerinden Zeynep Bastık şarkısını istemişti. Twitter’dan açıklama yapan Bastık, “Ayfer’e ve kız kardeşine ulaştık. Ailesini ve yakınlarını kaybettiğini öğrendik, çok üzgünüm. En kısa sürede bir araya geleceğiz. Ayfer ve kız kardeşinin, eğitim hayatları boyunca maddi-manevi yanlarında olacağıma söz veriyorum” açıklamasını yaptı.
Dünyadan çağrı
*Selena Gomez, deprem için yardım çağrısı yaptı. Amerikalı şarkıcı, 377 milyon takipçisi olduğu Instagram’dan, UNICEF aracağıyla, destek istedi.
*Amerikalı şarkıcı Jennifer Lopez, 234 milyon takipçisi olduğu Instagram’dan “Türkiye ve Suriye’deki herkese tüm sevgimi yolluyorum. 100 yılın en güçlü depremi, çocukların ve ailelerin ihtiyaç duydukları kaynakları almalarına yardımcı olun” diyerek, UNICEF’i etiketledi.
*Güney Koreli oyuncu Park Seo-Joon, UNICEF üzerinden Türkiye ve Suriye’ye 100 milyon won (1.5 milyon TL) bağış yaptı.
Depremzedelerin yanında oldular
*Umuda Koşanlar Derneği kurucusu ve başkanı Gamze Özçelik, bölgeye giderek, destek verdi. Özçelik, depremzedelere çorba dağıttı.
*İbrahim Çelikkol, Hatay’da ulaşılamayan köylere arazi aracıyla giderek, enkaz altındakileri çıkarmaya yardımcı oluyor. Oyuncu çevre halkına sonuna kadar destek veriyor.
*Depremin ilk gününden beri bölgede olan Bestemsu Özdemir, vatandaşların yardımına koşuyor. Oyuncu gıda ve gerekli tüm ihtiyaçların halka ulaşması için tüm gücüyle çalışıyor.
*Yağmur Atacan, son olarak Hayat Kırıkhan ilçesine gideceğini söyledi. Arazi aracıyla depremzedelere yardım dağıtan oyuncu, vatandaşların yardımına koşuyor.
Kolilemeye yardım ettiler
*Serenay Sarıkaya, Yenikapı’daki yardım merkezine giderek, çalışmalara destek verdi. Oyuncu, saatlerce gelen eşyaları kolilere yerleştirdi.
*DasDas’ta eşyaları kolileyen Pınar Deniz, “Lütfen küçük büyük demeden yardımlarınızı ulaştırın” dedi.
*DasDas’ta yardım edenlerden biri de Burcu Özberk’ti... Oyuncu, “Süreç çok uzun en küçük yardımlarınızı bile ulaştırmaya devam edin” dedi.
*Aras Bulut İynemli ve Engin Öztürk, depremzedeler için toplanan eşyaları TIR’lara taşıdı.
Boykot korkusu çark ettirdi
Kahramanmaraş merkezli ve 10 ili etkileyen 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki depremlerden sonra Türkiye’de milyonlarca abonesi olan Netflix Türkiye, kahve zinciri Starbucks, Spotify Türkiye ve Disney+ Türkiye’nin başsağlığı mesajı yayınlamaması, sosyal medyada tepki çekti. Depremlere ilişkin bu firmaların suskun kalması tepkilere neden olurken, kullanıcılar boykot çağrısında bulundu. Yüzlerce kullanıcın dijital platformlardaki üyeliklerini iptal etti. Bazı kullanıcılar ise Netflix’in yeni dizi önerisi gönderdiği mesajları paylaşarak, tepki gösterdi. Boykot mesajlarının ardından çark eden Starbucks, Spotify, Netflix Türkiye ve Disney+ Türkiye, depremin dördünce gününde başsağlığı ve yardım mesajlarını yayınladı.
*Oyuncusundan tepki
Netflix dizisi ‘Rise of Empires: Ottoman’da oynayan Cem Yiğit Üzümoğlu, Instagram’dan tepki gösterdi. Oyuncu, “Netflix Türkiye, bir şey yapmayı düşünüyor musunuz? Yardım yapmayı, bir ele uzanmayı? Ya da yaptınız da biz mi bilmiyoruz” diyerek, oyuncusu olduğu dijital platformun adreslerini etiketledi.
*‘Yardım için çalışıyoruz’
Starbucks, boykot çağırısının ardından önceki akşam açıklama yapmak zorunda kaldı. Kahve zinciri, “Depremin ilk anından itibaren deprem bölgesindeki yöneticilerimizle irtibat halindeyiz ve yapılan çalışmaları yakından takip ediyoruz. Çalışanlarımıza, ailelerine ve dokunduğumuz topluluklara sunabileceğimiz destek ve her türlü yardımı sağlamak için çabalıyoruz” açıklamasını yaptı.
*‘Kampanya başlattık’
Spotify Türkiye de akşam saatlerinde şu mesajı yayınladı: “Kalbimiz, depremden etkilenen herkesle birlikte.... Felaketin ilk gününden itibaren Spotify olarak, depremden etkilenen bölgeler için global çapta bağış kampanyası başlattık. Her Spotify çalışanının bağış miktarı kadar, şirket olarak Spotify da ekliyor. Yaralananlara acil şifalar, hayatını kaybedenlerin yakınlarına başsağlığı dileriz...”
*‘6 milyon bağış yaptık’
Netflix boykot korkusunun ardından başsağlığı mesajı yayınladı. Dijital platform, “Şu ana kadar 6 milyon TL bağışı, sektördeki partnerlerimiz aracılığıyla yardım kuruluşlarına ulaştırdık. Tüm dünyadaki çalışanlarımızın kişisel bağışlarına da, iki katını ekleyerek destek olmaya devam ediyoruz. Birlikte bu afetin yaralarını sarmak için çalışmaya devam edeceğiz. Hayatını kaybedenlerin yakınlarına başsağlığı, yaralılarımıza acil şifalar dileriz” açıklamasını yaptı.
*‘Aşacağımıza inanıyoruz’
Disney+ Türkiye ise açıklamasında, “Yardımlarımızı düzenlediğimiz bağış kampanyasıyla, dünyadaki Disney çalışanlarının da katılabileceği şekilde genişlettik. Bu zorlu günleri hep birlikte dayanışma halinde aşacağımıza inanıyoruz” ifadelerini kullandı.
Atılan tweet’ler
*Netflix Türkiye, Starbucks ve Spotify... Saçma sapan şeylere bile inanılmaz bütçe ayıran bu markaların, herhangi bir bağış ve yardım yapmaması utançtır. Yazıklar olsun.
*Türkiye’de milyonlarca kullanıcısı olan Disney Plus, Spotify, Netflix ile en çok şubesi Türkiye’de olan Starbucks, bu zor günleri atlatırız ama sizi unutmayacağız...
*En çok parayı Türkiye’den kazanmalarına rağmen tek bir paylaşım bile yapmadılar... Türkiye sizi unutmayacak.
*Starbucks ile olan davamız başlamıştır. Onları boykot etmek, tek bir kahvesini dahi içmemek boynumuzun borcu...
*Netflix ile çalışan oyuncular, tepki gösterin. Görkemli galalarınız için harcadıkları bütçenin çeyreğini hak görmediler. Gittiniz Adana’da dizi çektiniz, Adana yıkıldı.