GündemUnkapanı alt geçidi her an yıkılabilir

Unkapanı alt geçidi her an yıkılabilir

08.07.2014 - 09:49 | Son Güncellenme:

Binlerce insanın altından ve üstünden geçtiği, işyerlerinin bulunduğu Unkapanı alt geçidi alarm veriyor.

Unkapanı alt geçidi her an yıkılabilir

Otobüs ve kamyonlar 3.70 metre yüksekliğinde olduğu belirtilen geçidin tavan kirişlerini parçalayor. Esnafın şikayetçi olduğu ölüm geçidi için mühendisler odası uyardı: Önlem alınmazsa her an yıkılabilir!

Bugün gazetesinden Kamil Maman'ın haberine göre, İstanbul ’un en kalabalık trafik noktalarından olan Unkapanı-Galata köprüsü istikametindeki araç üst geçidi tehlike saçıyor. Sürücülere korku dolu anlar yaşatan trafik üst geçidi, bakımsızlıktan dökülüyor. 3.70 metreden yüksek otobüs kamyon ve çekiciler geçidin kirişlerine takılıyor. Son olarak iki katlı yolcu otobüsü geçidin altından geçerken hem araçları hem de yolcuları tehlikeye attı.

Haberin Devamı

KİRİŞLERİ PARAMPARÇA
İstanbul’un Fatih , Bahçelievler ve Eyüp gibi ilçelerinden Taksim’e gidiş güzergahında bulunan alt geçidin yapım tarihi bile tam olarak bilinmiyor. Üzerinden geçen binlerce aracın baskı uyguladığı geçidin, altından geçen ve tavan yüksekliği 3.70 metre üzerinde olan araçlar kirişlere sürtünerek geçebiliyor. Geçidin alt kısmında bulunan 10 iş yeri de yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya. Geçidin uzun zamandır bu şekilde olduğunu söyleyen esnaf “Burası üzerinden geçen araçların yükünü taşıyacak seviyede değil, her an yıkılabilir. Ağırlığı taşıyan demirler paramparça olmuş zaten. Buna rağmen hâlâ burası araç trafiğine kapatılmıyor” diyor.

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe de, “Araçların ve yayaların geçtikleri geçitlerdeki kiriş ve kolanların kırılmasıyla altından geçen insanların ve araçların üzerine beton parçaları düşebiliyor. İstanbul’un birçok yerinde köprülerde ve alt geçitlerde ciddi yıpranmalar var” ifadelerini kullanıyor.

Haberin Devamı

'FELAKET OLABİLİR'
BA­RAN­DER Ya­pı Ko­mis­yo­nu Baş­ka­nı De­niz Gü­rel: Alt ge­çidin ta­şı­yı­cı ki­riş­le­ri, za­man­la çarp­ma ve sür­tün­me ile (be­ton ve do­na­tı) ha­sarlı hale gelmiş. Özel­lik­le do­na­tı­nın or­ta­ya çık­ma­sı so­nu­cu di­rekt ha­va ile te­ma­sın­dan (pas pa­yı­nın kay­bol­ma­sı) do­la­yı ko­roz­yo­na se­bep ol­muş. Bu ya­pı­nın bir fe­la­ke­te se­be­bi­yet ver­me­den aci­len yı­kıl­ma­sı ge­re­kir.

'ACİL YIKILMALI'
TMMOB İn­şa­at Mü­hen­dis­le­ri Oda­sı Yö­ne­tim Ku­ru­lu Üye­si İs­ma­il Uzu­noğ­lu: Ki­riş­le­rin de­mir­le­ri par­ça­lan­mış ve dı­şa­rı­dan gö­rül­dü­ğü gi­bi ko­roz­yo­na uğ­ra­mış. Ay­nı za­man­da araç­la­rın çarp­ma­sın­dan do­la­yı be­ton iş­le­vi­ni bi­tir­miş. De­mir­ler ta­ma­men if­las et­miş ve bu ge­çit çök­me nok­ta­sın­da. Bu­ra­nın aci­len ele alın­ma­sı ya da yı­kıl­ma­sı la­zım. Bu şart­lar­da araç tra­fi­ği­nin ke­sin­lik­le dur­du­ru­la­rak bu ge­çi­din kul­la­nıl­ma­ma­sı ge­re­ki­yor. Nor­mal­de şe­hir mer­kez­le­rin­de ge­çit­le­rin yük­sek­li­ği 4 met­re­nin üze­rin­de ol­ma­sı ge­re­ki­yor. 3 met­re 70 cm yaz­mış­lar ama bu ge­çi­din bo­yu on­dan da al­çak. TIR’­la­rın yük­sek­li­ği 4 met­re ci­va­rın­da za­ten.

Yazarlar